Ljudet av ditt hjärta - episode 33



" Jenny, dethär är Caitlin, Caitlin dethär är Jenny. " presenterade Justin oss.

" Åh hej. " sa jag och räckte ut min hand i en hälsning.

" Hejsan. "

Vi skakade hand i några sekunder innan vi släppte och Jenny kollade runt i huset lite och skrattade.


" Jag slutar aldrig chockas hur fint det är här, har Pattie gjort om något? "

Hon hade verkligen rätt, jag hade mer eller mindre tappat andan när jag hade fått gå runt i huset.

" Öh. " sa Justin och kollade runt.

" Jag vet inte faktist. "

" Åh, jag måste fråga henne vart hon har köpt domdär stolarna, aja nu till lektionen vart vill ni sitta?"

" Köket. " sa justin och vi gick in dit och satte oss på dom höga stolarna.


Vi började lektionen och även fast jag var mindre så kändes det som om jag och Justin var ungefär på samma nivå.

" Bra jobbat! Ni får sluta tidigare så ses vi imorgon. "

" Okej visst. " sa Justin snabbt innan hon ångrade sig.

" Okej. " vi slog ihop böckerna och Jenny försvann efter en liten stund.

" Det var inte så hemskt faktist, vanlig skola känns värre på något sett. " sa jag och vi gick mot ytterdörren.

" Det är ändå så långtråkigt.. " suckade han och jag skrattade innan jag tog mina skor och Justin drog smått i min arm.

" Eh vad gör du? Försöker du rymma? "

" Eh va? Jag ska väl hem? "

" Aha, jag trodde du ville stanna här med mig. "

Jag log och släppte skorna.

" Vad ska vi göra? "

" Det finns något jag inte gjort på länge, försten till mitt rum är bääst! " ropade han och vi båda två rrusade skrattandes till trappan och när han ledde hoppade jag upp på hans rygg och han bärde in mig i mål.

" Jag vann. " sa jag och skrattade.

" Jag bar in dig imål, alltså jag vann. " sa han envist och tryckte igång teven medans jag satte mig på sängen.

" Nähä. "


Han skrattade och tryckte igång x-boxet.

" Jag tänkte att vi kunde spela lite? "

" Eh visst. Inte för att jag brukar spela. " sa jag och tog emot en fjärrkontroll.

" Äh, de gör inget. "


Jag hade ingen aning vad vi spelade, men jag skulle få öva genom att springa runt någonstans och försöka hitta Justin, sedan skjuta honom. Låter dramatiskt men det var ju ett tv-spel. ;Men de slutade alltid med att Justin överraskade mig och dödade mig istället.

" Juuustin sluta ! " gnällde jag efter typ tjugonde gången.

" Du måste hitta mig, hur ska du annars kunna skjuta zombies? "

" Zombies? Omg jag kommer dööö Justin. "

Han började skratta och dödade mig igen.


Fyra människor i dörröppningen räddade mig.

" Caitlin ! " ropade jag och sprang fram till dom, jag kramade om henne.

" Åh tack du räddade mig precis från ett tråkigt spel. "

Hon började skratta och vi släppte varann.

" Tro mig, iknow the feeling. "


Chaz, Ryan och Christian var alldeles ivriga med att få spela, dom turades om medans jag och Caitlin satt och snackade om kändisar och sånt. Mitt i allt ringde Justins telefon och han svarade såklart.

" Scooter. " sa han först.

" Va? Nu? "

" Mm okej, jag kommer väl. " mumlade han och la på.

" Jag måste gå nu, men ni kan stanna här sålänge tills jag kommer tillbaka. "

" Okej. " sa alla för dom var säkert vana vid det men jag gick efter Justin enda till dörren därnere.

" Vart ska du? " frågade jag och han suckade.

" Ledsen, jag ville verkligen vara här men Scooter säger jag måste till ett möte och en intervju, men jag kommer snart okej shawty? "

" Okej. " sa jag och han kramade om mig.

" Ses snart. "

Jag andades ut i en suck. " Ja. "


Han log smått och gick ut, jag satte mig på golvet och började tänka på lite olika saker. Med allt som hänt i mitt liv så behövde man en sådan stund ibland.

" Vad tänker du på? " sa Caitlin plötsligt och satte sig brevid mig.

" Hej, nej inget speciellt. "

" Du kommer vara tvungen att bli van vid de. "

" Van vid vad? "

" Att han åker sådär plötsligt, förut när vi dejtade så hände de jämt, tillslut tyckte han att jag förtjänade bättre så vi bleb vänner istället. "

" Vänta va? Har ni två dejtat? "

" Ja, förut, precis när han blev känd. "

" Wow .. " sa jag och drog upp knäna.

" De är vad dom flesta säger, men ni har väl inte känt varann sålänge? "

" Vi har känt varann ett par månader, sen när han var i Sverige, men de är inte så långt tid. "

" De är ett tag, men bara för ditt eget bästa, gå inte för snabbt .. "

Jag suckade.

" Nej, jag vet. Men såfort man ser han så smälter man. "

" Haha. " skrattade hon och skakade på huvudet. " Jag antar de, du vet väl att han dejtat Selena? "

" Ja, jo .. Dom var tillsammans när vi först träffades. " mumlade jag.

" Dom var tillsammans sex månader, ändå hade dom ändå riktigt aldrig erkänt det, helt plötsligt såg man bara bilder på dom.. " mumlade hon.

" Jag vet .. men typ inte de med Selena.. Jag var ju ändå lite bieberfan när vi träffades .. lite. Eller kanske mycket. " sa jag och stannade upp i texten väldigt ofta.

" Vet du vad som hände mellan dom? "

" Njae, gör du? "

" Inte mer än vad han har berättat. "

" Asså jag vet inte vad som hände först, men sen råkade jag typ läsa hans sms ... " sa jag och bet mig i läppen.

Hon började skratta.

" JAg lovar att inte säga något .. men vet du inte om att de handlade lite om dig? "

" Jo, jag vet.. " suckade jag .


Timmarna gick och Justin kom inte tillbaka, tillslut orkade jag inte vänta och åkte hem. Där hemma väntade jag också, kollade på tv och sånt men tröttheten tog tillslut över så jag somnade framför teven...



B-L-Ä  vilken del! Kommentera om någon fortfarande läser denna novell :)


Kommentarer
Postat av: Alva

jag läser!!!!

sen va jätte bra som alla!!!!<33333333333

snälla skriv lite oftare på den här!!

2011-07-08 @ 00:34:21
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeera

2011-07-08 @ 01:38:49
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: ebba :)

nu börjar de bli lite spännande igen :)

2011-07-08 @ 12:25:19
Postat av: Rebecka

jag läser ;)men det var så längesen sist ,så jag hade typ glömt bort vad den handlade om xd , kram <3

2011-07-08 @ 14:10:05
Postat av: Justinnovells

Jag har läst nästan hela men sen åkte jag bort och tappade bort mig, men nu är jag helt fast i din nya, snälla skriv mer på den!!

2011-07-09 @ 00:58:57
URL: http://storyofjustin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läser fortfarande :)

2011-07-09 @ 09:50:59
Postat av: Johanna

mer mer :)

2011-07-10 @ 00:21:56
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0