Live, laugh & love - This Bieber guy - episode 8




" Alyssa, hej ! " sa han och sken upp.

" Eh ja, hej. "

" Är du hemma nu ? "

" Ja, det är jag. "

Jag hörde hur det bröts när han pratade, knastrade.

" Det är lite dålig mottagning, men ska vi ses imorgon? "

" Okej, redan? "

" Ja, absolut. Vart ska vi mötas? "

" Jag vet inte, någonstans där det är folktomt antar jag. För din skull alltså. "

" Vi ses vid studion, jag skickar adressen på sms. Hejdå! "

Han la på och försvann, jag suckade ut lättat, mobilen vibbrerade till och skärmen lyste tydligt 'Justin' .


Justins perspektiv:

" Vad fan är detta för ställde utan mottagning? " suckade jag och la ner mobilen.

" Svär inte! Du är bara sur för att du inte får vara med Selena eller någon annan tjej. " sa mamma och suckade.


Vi var på något strand med hennes vänner, även om jag inte ville vara där så gjorde jag det för mammas skull. Det kändes som om hennes saker hade kommit i andra hand på sistonde.

" Förlåt. " mumlade jag..


Vi hade det trevligt på stranden, mammas vänninor var alltid lika trevliga, dessutom fick jag träffa Christian Beadles som jag inte träffat på länge. Vi gjorde pranks på hans syster, min föredetta flickvän Caitlin och hennes vän Payton.


Jag ringde även Usher och bad honom komma imorgon till studion, jag hade berättat lite för honom och han verkade väldigt intresserad. Han visste att om jag tyckte det var bra, så var den antaligen det.


" Så hur går det med Selena? " frågade Christian.

" Det går bra, men vi är bara vänner. Hon gillar att umgås och jag säger inte nej." skrattade jag.

" Åh kom igen, du behöver inte ljuga för din vän. Seriöst, har ingenting hänt mellan er två? "

" Okej, jag kysste henne en gång, men efter det har det aldrig hänt igen. Men vi tar det sakta, och det är bra. "

" jag visste det. " skrattade han och vi slutade prata om det.


Nästa morgon var jag väl förebredd, jag fixade mig snabbt i ordning och åkte till studion för att träffa Usher. Vi pratade lite om vad jag skulle göra härnäst, han var ju min mentor. Efter en timme ungefär så klev Alyssa in, hon hade blivit snyggare! Hennes hud var mer solbränd och såfort hon såg mig lyste hennes ansikte upp i ett stort vackert leende.


" Hej. " sa jag glatt och kramade om henne. Hon doftade vanilj.

" Hejsan, jag var lite orolig om jag hittat rätt. " skrattade hon .

" Ja, det har du. " skrattade jag.

" Så, du behöver bara sjunga lite till min mentor Usher, sedan är det klart. "

" Åh okej, är han här? "

" Ja, kom. " sa jag och hon gick efter mig in till rummet där Usher satt. Jag såg hur hon blev nervös och dom hälsade på varandra.


" Så nu får du sjunga vad du vill. " sa Usher och satte sig på en stol. Jag lutade mig bakåt och såg hur hon drog efter andan.

" Jag tänkte sjunga Who says med Selena Gomez. " sa hon och vi nickade.

" Varsågod. "

Hon slöt ögonen och hoppade över första raden, sakta började hon sjunga låten på sitt eget sätt.

" You made me insecure

Told me I wasn’t good enough

But who are you to judge

When you’re a diamond in the rough

I’m sure you got some things

You’d like to change about yourself

But when it comes to me

I wouldn’t want to be anybody else

Na na na

Na na na

I’m no beauty queen

I’m just beautiful me

Na na na

Na na na

You’ve got every right

To a beautiful life

C’mon

Who says

Who says you’re not perfect

Who says you’re not worth it

Who says you’re the only one that’s hurting

Trust me

That’s the price of beauty

Who says you’re not pretty

Who says you’re not beautiful

Who says "


Hon avslutade och jag kände igen gåshud på armarna, Usher log och började klappa händerna, jag gjorde samma sak och hon log stort.

" Du är verkligen begåvad! " sa Usher och gick fram till henne för att krama om henne.

" Tack. " sa hon.

" Så får jag presentera dig vidare till ett musikbolag? "

Hennes ögon blev stora.

" Seriöst? "

" Absolut, jag skulle bli din manager och sånt. Ungefär som Justin har mig och Scooter, sedan ska du också få en annan som ska samarbeta med mig. Om du vill såklart och Island Records vill skriva ett kontrakt. "

" D-det skulle vara.. en ära eller vad man ska säga. Detta är mer som en dröm som kommer i uppfyllelse. "

" Då ses vi imorgon. " log Usher och dom kramades igen.

" Ska ni gå Justin? "

" Ja, vi ses imorgon. " vi gjorde ett handslag och sedan vinkade Alyssa hejdå till Usher medans vi gick ut.


" Omg. " mumlade hon för sig själv och vi började gå på gatan.

" Vad? " frågade jag och skrattade.

" Jag ska presenteras för Island Records ! "

" Jag vet, det är coolt. Samma sak hände med mig då när jag blev känd. "

" Tack Justin, allting är tack vare dig. "

" Du har en underbar röst, du behöver egentligen inte mig. "

" Jo, tack Justin. "


Jag log, det hade börjat blåsa lite så hennes långa hår fladdrade i vinden. Hon drog bort det med handen och hennes hud knottrade sig på armarna.

" Är det kallt? " frågade jag och hon nickade.

" Lite bara. "

" Imorgon så kommer din mamma behöva följa med, eller din pappa. Spelar ingen roll, men den som har ansvaret över dig med tanke på att du är under arton. "

" Ja juste, då kanske jag borde ringa till min pappa så att han inte jobbar. "

" Vad gör din mamma då? "

" Min mamma är hemma, fast hon har inte ansvaret över mig med tanke på att hon inte är min riktiga mamma. "

" Åh, får jag fråga vart din riktiga mamma är? " frågade jag försiktigt och hon drog en djup suck.

" Ja, det får du. Hon flyttade till Florida när jag var liten, och jag har ingen kontakt med henne. "

" Det var tråkigt att höra. " mumlade jag och vred lite på munnen. " men din mamma verkar trevlig. "

" Ja, hon är världens bästa. Du kan få träffa henne någongång om du vill. " log hon och stannade. Jag hade knappt insett att vi hade rört på oss, men vi hade gått ganska långt faktist.

" Det skulle vara roligt, varför stannade vi? "

" Min bil står här. " skrattade hon och jag kollade åt höger på gatan där en liten silvrig bil stod.

" Oj, så ska du åka hem? "

" Ja tror det, jag måste åka till Twister. " sa hon.

" Okej, men då syns vi imorgon då! "

" Absolut, skulle du kunna skicka adressen och sånt? "

" Jag hämtar dig vid nio på morgonen om det går bra. " sa jag och log.

" Men .. min pappa då? "

" Du kan ta med papprerna hem så dom skriver under om du tycker det är lättare. "

Ett stort leende spreds över hennes läppar. " det vore toppen! "

" Great, skicka din adress över sms så vet jag vart du bor. "

" Okej. " hon öppnade bildörren och vände sig om till mig. " behöver du skjuts? "

" Nej, min bil står några meter bort i ett garage, Kenny är bakom mig också. " sa jag och sneglade bak där Kenny gick.


" Åh okej. " hon kom fram till mig och öppnade armarna, bara några sekunder senare kunde jag känna hennes varma kropp i min famn. " vi ses imorgon! " log hon och hon avslutade kramen.

" Hejdå. "

" hejdå. "

Hon hoppade in i bilen och startade den, sedan åkte hon iväg..

Alyssas perspektiv:

Jag hade ganska svårt att ta in det hela, jag en helt vanlig tjej ska imorgon sjunga för Island Records. Det var någonting som inte borde hända, jag svängde in till vårat garage och körde in min bil. Jag gick ut och låste luckan efter mig, sedan gick jag in i huset och satte mig på golvet precis vid dörren. Jag satt där helt tyst och tänkte över allting, var det en dröm? Jag tänkte vad jag skulle säga till Lucas, problemet var att han skulle bli sur såfort jag nämnde Justins namn så det skulle bli svårt.


" Hallå? " ropade mamma och kom gåendes ut i hallen. " Nemen varför sitter du här och tänker? "

" Mamma, Usher vill signera mig. Vi ska bara träffa Island Records. " sa jag chockat och hon kom närmare och började sedan hoppa omkring som om hon vore tjugo år yngre. Jag började skratta och ställde mig upp.

" Min dotter ska presenteras för ett bolag! " skrek hon och kramade om mig hårt, jag kramade tillbaka och kunde känna glädjetårar rinna nedför kinden.

" När ska du träffa dom? "

" Imorgon . " log jag och jag kunde se hennes ögon bli blanka. " jag är så stolt över dig, vad som än händer. "

" Tack mamma . "

" Så, nu måste vi fira ! "

" Absolut, låt mig byta om så åker vi någonstans och äter. Sedan kanske vi kan åka till stallet om vi kan rida tillsammans. " sa jag och hon nickade.

" Det låter perfekt. "

Jag sprang uppför trappan och bytte om, sedan gick jag ner igen där mamma stod klar.


Vi åt på en resturang bara några kilometer bort, det var mysigt. Sedan bestämde vi att vi måste fira hela familjen så hon tyckte vi kunde åka bort någon helg. Jag tyckte det lät bra och passade på att påminna henne om min resa med Chelsea. Efteråt gick vi till stallet och myste med hästarna, vi tog även en lång ridtur, med tanke på att all hästintresse kom från henne, dessutom hade hon vart ridlärare så kunde hon rida. När vi kom hem så kollade vi tre, även Katie och pappa kom sen under kvällen.


Jag drog handen genom Belles päls, min hund belle alltså. Jag borde sova vid dethär laget, men hur skulle man kunna sova när man visste vad man hade för dag framför sig? Jag kom på att Justin fortfarande inte visste vart jag bodde, jag tog min telefon från bordet och skrev ett sms med adressen, sedan skicka.


Tack, vi har mötet runt 10. xx


Okej, godnatt biebs :) xx


Jag la ner mobilen igen och hörde hur den vibbrerade till, jag skymtade ett godnatt men orkade inte låsa upp mobilen och slöt ögonen..



kommenteera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0