Live, laugh & love - The anger inside me - episode 6



Jag visade barnen hur man spelade trummor precis som jag hade lovat innan jag gick in i stugan, jag kände mig lite febrig så bättre att jag vilade ut ordentligt. På kvällen därimot ville jag vara med på lägerelden för sista gången så jag la klockan på ringning för säkerhetens skull ifall jag skulle somna, vilket jag gjorde.


Alyssas perspektiv:

Det hade redan börjat mörka, jag stod vid parkeringen och väntade otåligt på Lucas bil, jag gillade inte vänta. Tillslut såg man ett ljus utav bilen och den svängde in, såfort den stannat sprang jag emot den och Lucas hoppade ut ur den.


" Luuuuuucas. " skrek jag och hoppade runt han hals och drog upp benen, han la armarna runt mig och snurrade runt ett varv. Vi båda drog in varandras doft och kollade sedan in varann i ögonen.

" Äntligen, det verkade som om vägen aldrig skulle ta slut. " sa han sedan och böjde sig ner för att kyssa mig. Hans ivriga läppar fann mina och jag slöt ögonen, vi kysstes bara kort, men kärleksfullt.

Han log åt mig och tog sedan min hand medans han vände sig mot bilen. Han lutade sig in vid dörröppningen.

" Tack för skjutsen mamma, jag ringer sen. "

" Hej Stephenie. " hälsade jag och log.

" Hejsan gumman, gör så Lucas. Jag åker iväg nu så jag någonsin kommer hem. "

Han stängde dörren och vi kollade efter bilen medans den åkte iväg, sedan la han armen runt mig midja och drog min tätt intill sig medans han kysste mitt hår.

" Saknat dig. " mumlade han och vi gick tillsammans in till gården.

" Är detta din stuga? " frågade han när vi gick till våran stuga och jag nickade.

" Jag delar med Nicole, kom. " sa jag och drog mig försiktigt ur hans grepp och tog hans hand medans jag drog honom in.

" Vad litet. " sa han och rynkade pannan när vi var inne.

" Men vad förväntade du dig? " skrattade jag och sedan kom Nicole med världens leende.

" Du måste vara Lucas. " log hon och dom gav varandra en liten kram trots att dom aldrig träffats.

" Så du är Nicole? "

" Ja, men nu måste vi fixa oss inför lägenelden. "

" Juste. " sa jag och gick till min garderob.

Lucas följde efter mig och ställde sig bakom mig medans jag funderade vad jag skulle sätta på mig.

" Jag älskar dig. " viskade han i mitt öra och jag vände mig om.

" Och jag dig. " viskade jag .

Han började kyssa mig och placerade händerna på min rumpa, jag log och drog fingrarna genom hans halvvåta blonda hår.


Någon harklade bakom oss och vi slutade och jag ställde mig tillbaka ner från tå.

" Hyr ett rum. " flinade Nicole med borsten i handen.

" Jag trodde detta var typ det. " sa Lucas och flinade han också, jag valde några kläder och gick in på toaletten.

Jag bytte om och gick sedan ut igen.

" Kom så går vi. " sa jag och tog med mig mobilen från bordet, sedan gick vi hand i hand till lägenelden.

Justins perspektiv:

Jag satte mig vid en utav platserna och pratade lite med Erik, han som jag även träffat tidigare. Barnen grillade redan marshmallows, några hade även korv som dom grillade.


Jag skymtade bakom elden Alyssa, Nicole och sedan en kille som satt och höll om Alyssa. Det kanske var hennes pojkvän som hon hade pratat om, hon hade en filt över sin tröja och dom verkade prata om någonting. Jag gick plötsligt lust att sätta mig vid deras sida istället, det gnistrade till i elden och små brinnande bitar flög upp i luften men släcktes utav vinden. Det påminde mig om att Erik hade berättat någonting och jag återgick till att lyssna.

" ...vi tog inget, annars skulle vi säkert fått något i registret. "

Jag fattade ingenting utav vad jag hört så jag nickade bara. " Det var ju iallafall tur. "


Han sa bara ett enkelt "ja" och sedan började Mark prata med honom och han fick någon uppgift. Det räddade mig från några historier jag helt ärligt inte orkade lyssna på. Nicole reste sig upp och gick över till våran sida, trots att det var som en ring. Hon böjde sig ner bakom mig och viskade i mitt öra " hänger du med och spelar volleyboll vid stranden? "

" Okej. " sa jag och reste mig upp.


Samtidigt reste sig Alyssa, hennes pojkvän och några andra bland annat Jasmine, Brittany och dom. Även några killar.

Vi gick ner till stranden, jag och Nicole jämförde två olika slags skateboardar, det visade sig att hon gillade att åka.


" Äh, sålänge man kommer framåt. " log jag och gjorde min hairflip.

" Precis. " instämde hon och vi var framme, vi delade in oss i två lag och jag hamnade med Alyssa som jag i smyg velat.

" Är du bra på dethär? " flinade jag och tog en plats brevid henne.

" Bäst, så du borde akta dig. " log hon och jag kunde inte hjälpa att tänka det, hon var verkligen vacker.

" Äh, vi får väl se. "


Jag slog iväg bollen och Jasmine sköt tillbaka den från andra sidan, då fick Alyssa den och gjorde poäng.

" Vad var det jag sa? "

" Kolla på dethär. " sa jag och bollen skjöts precis framför henne men jag hoppade framför henne och tog den istället, samtidigt som jag gjorde mål.

" Nå? "

" Du hade tur bara. "

" Dethär är ingen scen bieber. " sa en utav killarna, tydligen hennes pojkvän. Jag hade lust att svara någonting tillbaka men när jag kollade bakåt på Alyssa så verkade hon på någon sätt nedstämd.

" Förlåt. " viskade hon och kollade snabbt in i mina ögon innan hon kollade ner och spelet kördes igång.

" Det är lungt. " viskade jag tillbaks och vände mig om.

Alyssas perspektiv:

Direkt när jag hörde Lucas morrande röst "dethär är ingen scen bieber. " hade jag ryggat tillbaka, känt hur ett hål öppnades, igen i mig själv. Jag kollade ner i marken och nästan hörde Justins svar i huvudet men han sa ingenting, utan vände sig om till mig om om kolla hur jag mådde. Jag kollade snabbt in i hans ögon och viskade ett förlåt, innan jag hörde ett svar och gick och ställde mig på andra sidan. Spelet forsatte och det var inte alls kul längre, jag undrade om jag kanske borde gå.


" Ey ungar, dags att gå in. " hörde jag Mark ropa och suckade utav lättnad.

" Ovanligt. " muttrade Nicole brevid mig och vi alla började gå in.

Jag gick in till oss med Lucas och Nicole i släptåg.

" Hm, Mark sa att jag kunde sova hos någon annan så ni kunde vara ensamma. För det finns inga platser att sova på annars heller. " sa Nicole och tog sin tandborste.

" Så jag sover hos Kelly. " forsatte hon och jag tvingade fram ett leende.

" Tack. " viskade jag i hennes öra medans jag kramade henne. " jag älskar dig. " sa jag sedan och hon gav mig ett leende innan hon gick iväg.

" Alltså vi är helt själva. " sa Lucas med ett leende.


Han kysste mig helt plötsligt och styrde mig till sängen, jag kysste honom tillbaks ett tag. Men när jag märkte att han ville någon annat så stoppade jag det hela.

" Nej. " sa jag och ökade utrymmet mellan oss, han låg ovanför mig.

" Komigen. " mumlade han och kysste min hals.

" Jag är inte redo. " sa jag .

" Du är inte redo? Dethär är för dendär bieber killen visst är det? " han blev sur och satte sig upp.

" Nej, skyll inte på honom. "

" Du är fan helt otrolig. " sa han och reste sig upp.

" Lucas vänta! " sa jag och sprang efter honom medans han gick mot vardagsrummet.

" Jag har inte sett dig på flera dagar och dethär är vad som händer ?! " började jag skrika.

" Varje dag i high school skämmer jag bort dig, visar upp dig till alla, vad får jag för de?! En otrogen flickvän? "

" Är det vad du tror om mig? " sa jag sårat och kände hur tårarna steg. " jag visste inte att det var så du såg på vårat förhållande, att jag är en tung sten du måste bära på. "

" Åh Aly, förlåt mig. Det var inte meningen, jag mår bara så dåligt över att vi inte har setts. " sa han och kramade om mig.

Jag lutade huvudet mot hans axel och kände tårarna rinna, det var såhär vi gjorde, bråkade och blev sams, bråkade och blev sams..


Dan efter var allting som vanligt, det fanns inte så mycket att göra just idag med tanke på att det regnade. Jag vaknade tidigt för att jag ville komma ut, jag fick panik inne i rummet. Ljudet utav regnet som slog i taket och fuktigheten i stugan gjorde att jag hellre satt i regnet, jag var ju lite speciell ibland.


" Vad sitter du härute för? " skrattade en bekant röst.

Jag kollade bakåt samtidigt som vattnet rann nedför mitt ansikte.

" Eh, jag typ fick panik därinne. " sa jag och trängde fram ett leende.

Jag gick mot honom som höll en väska i handen och var påväg mot bilen.

" Ska du åka hem? " frågade jag och han nickade.

" Ja, skulle du kunna ringa när du är ledig? Du vet med allt. "

" Ja, det ska jag göra. Jag har ju ditt nummer. "

Regnet forsatte att ösa ner.

" Det var trevligt att träffa dig och vi syns ju snart igen. " log han och kramade om mig. " gå in nu så du inte blir sjuk. " log han.


" Tack , vi ses snart. Hejdå. " sa jag och vi släppte varann, han gick till sin bil med Kenny och vinkade medans bilen sakta rullade iväg. Jag gick in där Lucas fortfarande sov och duschade, jag satte mig ner i duschen och drog med fingret längst en gammal blåmärkte, det hade gulnat och jag kände smärtan inom mig medans jag rörde det. Något jag aldrig berättat till någon..



kommentera luvies :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0