Live, laugh & love - School starting again - episode 10



Justins perspektiv:

Jag knappade otåligt på mobilen, jag satt och väntade på ett pannkakshus på Selena.

" Hejsan. " sa sedan en varm röst och jag titttade upp samtidigt som jag låste mobilen och la ner den i fickan.

" Hej du. "

" Förlåt för den långa väntan. " ursäktade hon sig och satte sig ner i stolen mitt emot.

" Det gör inget. "

" Jag var tvungen att träffa Taylor snabbt. "

" Taylor Lautner, varför? "

" Han glömde sin väska hos mig igår när han sov över. "

" Sov över? Finns det något jag har missat? " sa jag.

" Han är ju min pojkvän? "


FRAMSPOLNING, SKOLAN BÖRJAR. ALYSSAS PERSPEKTIV:

Blä, blä och återigen blä. Vart hade lovet tagit vägen? Jag suckade och satte mig i bilen, min silvriga sportbil. Jag fällde ner taket och backade ut. Resten av lovet hade jag tillbringat med mina vänner, Lucas och hästen. Jag hade trott jag skulle spela in en låt eller iallafall börja men det projektet skulle börja kanske nu snart, om några dar.


Det hade vart svårast att berätta till Lucas, speciellt efter jag hade glömt bort honom. Men efter några dar hade han förlåtit mig och allting blev som vanligt, jag hade träffat Justin två gånger, men nu hade han konserter i Europa. Han skulle komma hem om några dar, för han hade lovat mig att vara med genom allting som skulle hända med låten och så.


Jag parkerade på en utav dom hundra rutorna och såg Chelesa svära för sig själv medans hon gick emot mig.

" Har någonting hänt? " frågade jag och hon skakade på huvudet.

" Glömde plånboken hemma bara. " sa hon och log lite.

" Du kan ta utav mig om du behöver någonting idag. " skrattade jag och vi började gå mot byggnaden, skolan alltså.

" Träning vid lunch va? " frågade hon och jag nickade.

" Ja, alla vet väl de? "

" Ja såklart, och imorgon är det första matchen väl? "

" Japp, win win win! " log jag.

" Aw, hoppas dom vinner. För Lucas skull. "

" Äh. " sa jag och ryckte på axlarna.


Vi gick fram till honom samt några andra killar från laget som log stort när vi ställde oss där.

" Hey boyfriend. " sa jag och greppade tag runt hans nacke samtidigt som han kysste mig. Han böjde sig ner och tog ett grepp runt min midja, man kunde höra allas " ooh. " brevid.

Han släppte mina läppar och kollade in i mina ögon, jag drog handen genom hans hår och man hörde det klingade ljudet från mina armband.

" Ses sen. " viskade jag och pussade honom kort innan jag drog med mig Chelsea in.


" Bra jobbat tjejer och killar. Imorgon är redan första matchen så våran sommarträning har lönat sig. "

" Ska du med till Florida? " frågade en tjej i laget, Adrianna. Hon gillade inte mig på riktigt, hon ville egentligen själv vara lagkaptenen i laget och sedan visste jag att hon gillade Lucas..

I Florida skulle killarna ha en liten turne kan man säga, alla skolor skulle samlas och tävla, vi cheerleaders skulle också tävla en liten tävling, men den var viktig för oss.

" Självklart! " sa jag och hon log, även om säkert hade lust att slita mig i stycken.

" Okej andra frågor? "

Alla nekade med huvudet.

" Okej, ha en trevlig lunch ! "


Jag och Chels gick in, duschade och bytte om innan vi la in våran väska i skåpet och gick upp för lunch. Det bjöds på chicken nuggets, jag tog några, sedan tog jag mycket sallad och en muffin för efterrätt. Jag såg över matsalen, placeringarna var fortfarande likadana, gruppvis. Jag såg Lucas huvud några bord bort, i mitten precis där han brukade sitta, och där alla ville sitta.


Jag gick fram till det bordet, med Chels efter mig som satte sig brevid Chad och jag satte mig i Lucas knä.

" Är du hungrig älskling? " frågade han och log mot tallriken.

" Varför undrar du? "

" För du tog mycket, visste inte att du gillade muffins. " sa han och jag kollade på min energisnåla tallrik. Kanske var det för mycket, jag var ju tvungen att hålla mig smal..

" Du kan ta den om du vill. " sa jag och log lite. Sedan åt jag några salladsblad och hämtade en baugette som jag åt istället och det slutade med att Chad och Lucas delade på min mat, även Chels.

" Du borde äta Chels. " sa jag argt och tog brickan och la den framför henne. Hon var så smal att man kunde se hennes revben, och som hennes bästa vän tänkte jag inte låta någonting hända henne bara för att någon säger att hon är tjock..

" Nej, det är lungt. " sa hon och fnittrade.

" Du är för smal. " sa jag tystare med en allvarlig blick.

" Vadfan hon har en jävligt het rumpa. " sa Chad och Chels rodnade som en galning. Jag suckade, att det alltid blev såhär. Lucas började skratta och jag kollade på honom med blicken "är du seriös?" . Han slutade skratta och drog mig bakåt så jag satt efter hans kropp.

" Oroa dig inte babe, hon klarar sig. " viskade han i mitt öra och började kyssa min hals. Jag suckade igen och lät han göra det, jag kunde knappt vänta att komma in i studion..


Justins perspektiv:

" Jag har en sång åt henne. " sa Usher och slängde fram några papper.

" Till vem? Alyssa? " frågade jag och satte mig rakt medans jag började läsa igenom sången, som hette Skyscraper.
" Nå vad tycker du? "

" Den ser bra ut, har du ringt henne? "

" Nej, du borde göra det. " sa han och skrattade.

" Jaja, jag gör det ikväll. När kan hon komma då? "

" Imorgon vid åttatiden. "

" Okej, du jag ska gå hem. Kom direkt hit från flyget. " skrattade jag och han nickade.

" Hörs sen . "

Jag gick ut och började prata med Kenny, tills vi åkte hem och jag fick vila ut efter mina tio konserter.

Jag skickade ett sms för att jag kände mig så hes:


Imorgon vid åtta, på kvällen så hämtar jag upp dig :) xx

 


Hon svarade direkt:


Åh, du är tillbaka! :) Gör det, från spelplanen för jag måste vara på tävlingen från klockan sju men det gör nog inte så mycket om jag missar slutet. Vad ska vi göra? xx


Åh okej, får jag se dig igen cheerleda eller var man nu säger, hehe ;) Din låt är klar :)


VA? Omg justin :)


Japp, vi ses imorgon ska försöka sova lite ;) god natt xx


Godnatt biebs ;) xxx


Nästa dag vaknade jag fyra på eftermiddagen, jag kände mig tillräckligt utvilad iallafall. Ingen var hemma, förutom Kenny som hade kommit och väntade på mig framför teven.

" Bieber, är du redo att gå? " frågade han och jag nickade.

" Jag käkar frukost på donken. " svarade jag och stoppade ner fötterna i ett par lila supras.

" Okey, vad ska vi göra idag? "

" Photoshoot, på kvällen ska jag till studion. "

" För vem ska du fotas? "

" Rollingstone. " flinade jag och vi hoppade in i bilen. Jag körde och det låg en timme bort, jag körde in på en drive in och beställde mat. Hon i kassan såg alldeles chockad ut, hon bad om en autograf så jag gav henne en innan vi sedan körde iväg.

Alyssas perspektiv:

Lektionen var långsam som vanligt, jag sneglade på Chelesa som satt och pratade med Chad bakom oss. Han flirtade med henne varannan sekund, vilket störde mig lite. Jag fick ett sms och såg att det var från Lucas. Han gick en klass högre än mig, så vi hade inte samma lektioner.


Jag kommer in till din lektion, vi ska tydligen alla kolla på film ;)


Awesome :) Chelsea och Chad har nog något på gång..


Hehe, i know. Han tycker hon är ashet!


Jag svarade inte utan fick ett till sms utav Justin, jag öppnade det:


Hej sweetie, kommer och kollar på hela matchen, är det okej?


Ja, såklart :)


Bra, vad gör du?


Har lektion.. ganska tråkigt. Vad gör du då ?


Photoshoot ;)


Åh, för vem?


Rollingstones :)


Coolt, kan knappt vänta tills jag får se bilderna ;)


Han svarade inte efter det så jag antog att han blev upptagen, jag la ner mobilen i väskan för den andra klassen kom in och först var såklart Lucas. Han gjorde handslag med några, eller nästan alla killar han gick förbi och skrattade brevid någon kompis medans dom kom. Han såg mig och log, sedan kom han fram till mig och när han gick förbi några tjejer så såg man hur dom fnittrade, han log mot dom och dom såg ut att smälta. Det störde mig lite, han satte sig på en tom stol brevid mig och la armen runt mig. Han kysste mig snabbt för sedan harklade en lärare sig och ställde sig längst fram.

" Mm, hej snygging. " mumlade han mot mitt hår och jag log.

" Hejsan. " skrattade jag tyst och sedan började läraren prata om något ointressant.

 


om ni kommenterar så bra som ni gjorde i å min fråga skulle det vara kul!
 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer D:

2011-07-20 @ 00:47:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: zandra

Gud jag älskar din novell!

Kram

2011-07-21 @ 19:30:33
URL: http://abiebertime.blogg.se/
Postat av: zandra

Gud jag älskar din novell!

Kram

2011-07-21 @ 19:32:12
URL: http://abiebertime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0