Live, laugh & love - Island Records & cheerleding - episode 9




När jag vaknade hade jag ett nytt sms, ett från Justin som löd


Godnatt själv Aly ;) xx


Vilket inte överraskade mig med tanke på att det hade kommit igårkväll. Vad som mer överraskade mig var att jag hade ett sms från 'älskling' det vill säga Lucas.


Hoppas vi kan ses idag, ring mig direkt när du vaknar ;)


Jag visste inte vad jag skulle svara på det, jag svarade iallafall.


Absolut! Kan inte prata nu, men vi hörs i eftermiddag för har något nu på morgonen och sedan på kvällen ska jag träna med tjejerna, puss! :)


Nu var det iallafall avklarat, jag visste att jag skulle få ta igenom allting med han sedan, men bättre att göra det om det verkligen hände, alltså om jag skulle bli signerad.

Jag satte på mig en skjorta som jag knöt, sedan jeansshorts och en svart kofta där över. Jag packade ner mina saker i väskan och satte upp håret. När klockan var halv så passade jag på att gå ut med hunden, äta lite frukost och läsa en ny skvallerblaska som hade kommit hem. Vid nio så snörade jag mina converse, och gick utanför och ställde mig där, fem över så kom Justin körandes i en svart Range Rover. Jag vinkade glatt när jag såg honom och hoppade in i framsätet. Därbak satt Kenny, som var Justins livvakt och sedan kollade jag på honom som hade på sig en skjorta och jeans.


" Vi matchar. " skrattade jag och syftade på skjortorna.

" Ja, det gör vi. " log han och började köra.

" Det är ett stort och snyggt hus ni har. " sa han.

" Tack, vart bor du någonstans? "

" Jag kan visa dig någongång. "

" Okej, hej Kenny jag tror inte vi har träffats. " sa jag och räckte fram handen.

" Nej, det tror jag inte. Hejsan, väldigt trevligt att träffas. "

" Är du nervös? " frågade Justin och Kenny lutade sig bakåt medans han pillade med mobilen.

" Lite, eller ganska. " erkände jag.

" Jag förstår det, men det kommer gå bra. Tro mig, jag har nog aldrig sett Usher så övertygad som igår, inte ens med mig. "

" Åh tack, vi får väl se. Jag är inte helt säker än på vad jag ska sjunga. "

" Sjung Dont Forget. " sa Justin och jag nickade.

" Om du tycker det. " skrattade jag.

" Ja, dom kommer inte kunna säga nej. "

" Äh, var inte så säker på det. "


Bilturen slutade efter ungefär tjugo minuter, denna gången var det ingen liten studio utan ett stort glashus tornade upp sig framför oss. Tydligt visade en skylt " Island Records" .

" Oh wow. " mumlade jag för mig själv och klev samtidigt ut ur bilen.

" Det är ganska stort. " sa Justin som tydligen hört mig. " ska vi gå in? "

" Ja okej. " svarade jag och vi gick in med raska steg.


Justin var ju själv signerad här så han kände ju många här, jag själv fick presenteras för alla och tillslut såg vi Usher igen. Han gav mig en välkomnade kram och presenterade mig för han jag skulle sjunga för.


Försiktigt började jag på Dont Forget, i publiken satt bara Usher, Justin och han killen, Clark.

Först var jag nervös, men desto längre tid jag sjöng desto bättre kändes det och låten tog slut. Alla började klappa sina händer och jag log ett stort leende.


" Jättebra! " sa dom innan båda två, inte Justin för han kom fram till mig började prata om massa saker.

" Du var perfekt som vanligt. " viskade Justin.

" Tack . " viskade jag tillbaks och rodnade.


Det tog en ganska lång tid efter det, men tillslut fick jag beskedet. Jag skulle bli signerad.

Det var massa papper som jag skulle skriva under, min pappa kom på besök men då hade jag och Justin precis gått och ätit lunch så vi hann inte träffa honom. Vi hade ätit i samma byggnad tillsammans med några andra, men det mesta var klart. Så småningom skulle jag komma hit, sjunga på lite olika låtar innan vi tillslut skulle kunna släppa min första singel.


Jag skulle bli en artist, på något sett kändes det som om jag fortfarande drömde, men nej, det var faktist sant.

" Nu är allting klart för idag. " sa Justin tillslut och jag gäspade.

" Oj, förlåt! " skrattade jag och han började också skratta.

" Jag tycker vi kan fira med Mcdonalds som vi äter på någon strand i närheten, om du vill? "

" Det vore trevligt. "


Vi gick ut från byggnaden och körde till närmaste donken där vi beställde en varsin meny, sedan körde vi till en ödestrand säkert tio kilometer bort. Det var inte en endaste människa där. Jag satte mig på stranden och packade upp min mat, Justin gjorde detsamma.


" Typiskt att det ska bli mörkt så snabbt. " sa han och drack ur sin cola.

" Ja, hur mycket är klockan egentligen? "

" Den är sex, varför? "

" Nej omg ! " skrek jag plötsligt och ställde mig upp.

" Va? Vad har hänt? "

" Min träning börjar om en halvtimme, fort du måste köra hem mig! " sa jag stressat och han ställde sig upp samtidigt som han slängde in maten i påsen.

" Okej. " jag tog snabbt in min mat och sprang till bilen, han körde det snabbaste han kunde köra på vägen.

" Vad har du för träning? "

" Cheerleding, jag är ledaren också så jag kan inte komma sent. " sa jag och kollade på honom.

" Du hinner, jag kan skjutsa dig dit om du vill, och hem om du vill. "

" Det vore snällt, fast om du vill så fixar jag någon annan skjuts tillbaka om du inte orkar vänta. "

" Nejdå, jag sitter i bilen eller något sålänge. "

Jag svarade inte på det och vi körde in på våran uppfart.


" Jag kommer om fem minuter. " sa jag stressat och sprang in, jag bytte snabbt om till mina shorts och en t-shirt. Sedan rusade jag ut igen och Justin började köra.

" Det är vid våran High School. "

" Den som är där vid sjukhuset. "

" Ja där. " sa jag och skrev ett sms till Chelsea att jag var påväg, vi brukade alltid vara tidiga.

" Ni har väldigt snygga kläder. " skrattade han och jag kollade ner på mina bara ben .

" Det här brukar vi inte ha. " skrattade jag .

Han körde mig dit och parkerade på den nästan tomma parkeringen.


" Så .. tack .. vill du komma och titta? Det är väldigt tråkigt kanske f-" han avbröt mig.

" Gärna! "

Vi hoppade ut ur bilen och jag gick med honom bakom mig till gräsplanen där alla väntade.

" Alyssa ! " ropade Chelsea och vinkade, jag vinkade tillbaks.

" Du kan sätta dig vid bänken därborta. " sa jag och pekade mot en läktare som var precis framför oss.

" Okej. "

Jag satte upp håret i en hög tofs och när jag stod framför alla så kastade jag en sista blick emot Justin, han var så vacker. Men nu var jag tvungen att lägga all koncentration på träningen och glömma allting annat.

" Ställ upp ! " ropade jag och så började allting..


Jag hoppade ner på marken för sista gången och kunde känna hur varm jag var.

" Klart, det var jättebra! Ses nästa vecka! " ropade jag och klappade händerna tills jag gick fram till en stereo för att stänga av musiken. Alla började prata och jag drack lite utav vattnet som Justin hade köpt till mig, han hade suttit här hela tiden utan att gnälla, det hade Lucas aldrig gjort..


(lite mörkare, det var på kvällen.)

Justins perspektiv:

Träningen verkade ta slut och Alyssa började prata med några utav tjejerna, alla hade verkligen vart duktiga, och Alyssa, inte trodde jag att hon skulle vara så duktig. Inte undra på att hon hade valts till ledaren. Hon skrattade och böjde sig ner för att fixa sin ena sko som hade lossnat, med skosnörerna.

Min blick fastnade på hennes rumpa, daaaamn. Jag kollade upp när hon sedan kom upp igen och vinkade hejdå till alla och kom fram till mig.

" Duktigt! " sa jag och hon skrattade.

" Tack, och tack för att du orkade vänta .. "

" Det var så lite, det måste vara svettigt. "

" Ganska. " erkände hon och skrattade. " men det är värt det, jag älskar verkligen denna sport. "

Alyssas perspektiv:

Snart så var jag hemma, mamma hade nästan spruckit av glädje när jag klivit in genom dörren. Pappa hade såklart leverat dom goda nyheterna att jag hade blivit signerad. Jag pratade en stund med henne innan jag gick till mitt rum och dushade, fixade mig i ordning för sängen och sedan kollade jag lite på My Sweet Sixteen, när jag helt plötsligt fick ett sms.


Tack att du hörde av dig idag, verkligen..


från Lucas, fan också! Jag hade glömt bort honom helt och hållet..



Jag vill ha fullt med kommentarer! :D

Kommentarer
Postat av: Luggeh

Älskar dina noveller!!!

Skriv mer! :) <3

2011-07-12 @ 23:47:21
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Rebecka

ååh , älskar denna novellen , alla är asbra , men denna är tyo bäst xd kram <3

2011-07-13 @ 14:00:59
Postat av: josefine

omb va bra :o men vad va det hennes kompis tänkte säga *? och vad va det för blå märke? kan du inte skriva en till den snart när man får reda på det :p <3

2011-07-13 @ 14:42:58
URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

såå himla spännande, :D

jag seriöst älskar dina noveller!! :)

2011-07-13 @ 15:33:20

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0