Live, laugh & love - Goodbye - episode 7



Några veckor senare:

Jag klappade med handen på väskan som jag packat, det kändes så overkligt att det var slut. Jag skulle åka hem, igår hade sista "final jam" ägt rum och alla barnen hade verkligen varit så duktiga! Jag var övertygad att någon utav dom skulle bli känd någon dag. Nicole hade jag redan sagt adjö till, det blev lite tårar men vi skulle ses snart, högst inom två veckor. Jag drog in luften utav rummet för sista gången och stängde dörren, lämnade nycklen till Mark och tog farväl.


Jag skulle verkligen sakna detta ställe, jag hade på något sett vuxit inom mig själv här. Någonting hade förändrats. Jag hörde en bil tuta medans jag gick mot parkeringen, det var nog Lucas som skulle hämta mig. Jag började springa och la snabbt väskorna i bagaget och hoppade in, han kysste mig och log.

" Hemlängtan? " frågade han.

" Skoja inte."


Bilen startade och jag tog en sista titt över stället innan bilen vändes och åkte iväg. Vi sa inte så mycket under bilresan, men bestämde att han skulle komma över imorgon så jag idag kunde få vila ut lite. Han stannade utanför mig och det välbekanta huset kändes så saknat.


" Tack för skjutsen, ringer sen. " sa jag och gav honom en puss.

" Ingen fara, hejdå. "

Jag vinkade och han körde iväg med sin lyxiga bil, sen sprang jag bokstavligt talat fram till dörren och öppnade den.

" Mamma, pappa? " frågade jag och dom kom båda två mot mig.

" Alyssa. " ropade dom och jag kramade om mamma först, sedan pappa.

" Gud vad jag har saknat dig! " sa mamma och log. " jag har gjort pannkakor, är du hungrig? "

" Nej, jag äter senare om det går bra? "

" Absolut gumman. "

" Vart är Katie? "

" I stallet, Pepsi har kommit. " sa pappa och log.

" Va?! " skrek jag ivrigt.


Pepsi var en häst som vi hade väntat på, till min syster. Jag hade trott den skulle komma om en månad men tydligen inte.

" Ja, gå och kolla själv. Vill du ha skjuts? "

" Åh, gärna. Vänta ska bara byta om. "


Jag sprang upp med väskorna och kastade dom på sängen, jag hälsade lite på våran hund innan jag bytte om till myskläder och sprang ner. Mamma väntade redan ute och hon körde mig den korta biten. Utanför stod redan Katie och jag rusade ut för att omfamna henne.


" Grattis ! " sa jag och snurrade runt henne några varv.

" Tack, fast jag ska inte rida henne själv. Du får hjälpa mig, och mamma ska också rida honom. "

" Ja! kom så går vi in och kollar, fast först ska jag hälsa på Twister. "

Jag gick in till stallet där det stod ganska många hästar men ändå kunde jag gå i sömnen till Twisters box, såfort han såg mig började han gnägga lite och jag gick in.


" Åh min älskling. " sa jag och smekte honom över mulen medans jag lutade huvudet mot honom.

Jag stod kvar så några minuter innan jag gick ut och gick fram till Katie som stod hos Pepsi. Den hade redan kommit för två veckor sedan. Pepsi var brun, ganska vacker faktist.

" Hej Pepsi. " sa jag och klappade honom lite.

" Ska vi gå till skogen med dom? " frågade Katie och jag nickade .

" Visst, fixa Pepsi så kommer jag snart. Ska kolla bara om Tiffany är i stallet."

" Gör det. "


Jag gick in i lilla "fikarummet" som vi kallade det, men det var tomt. Så jag gick över gården till andra sidan där bara några andra fanns. Jag hälsade på dom och skrev sedan sms till Tiffany.


Kom över till stallet? xx


Okej, är där om en timme. xx


Jag gick tillbaka till Twister och började fixa i ordning honom, sadlade honom och så. Jag hade saknat detta, när jag var klar så kom Tiffany.

" Heeej. " hälsade jag och kramade om henne.

" Hejsan, och hej Twister. "

Hon hade håret i en hög tofs, ridbyxor och en tajt kofta. Hon hade också en häst här, men hon hade även varit min medryttare nu medans jag vart borta.

" Tack så mycket för allt. "

" Äh, han är så underbar. "

" Aw, vi ska ut och rida, ska du hänga med? "

" Aa visst. "


På kvällen när vi kom hem så åt vi lite, jag kollade på en film men min mamma. Egentligen var hon inte min riktiga mamma, min riktiga mamma flyttade till Florida när jag var två år gammal och har aldrig brytt sig om mig riktigt efter det. Min pappa träffade då Daphne, dom gifte sig och hon har alltid funnits där för mig. Jag har aldrig tänkt något annat, dessutom skaffade dom Katie som är min syster.


Jag berättade allt som hade hänt, alla kvällar, sedan sist nämnde jag det vad Justin hade sagt.

" Är du seriös? " frågade hon häpet.

" Ja, jag funderar på att ringa honom även om han säkert har glömt bort allting. "

" Det tror jag inte, ring honom och fråga hur han mår iallafall. Justin Bieber, det trodde jag aldrig. " skrattade hon.

" Tack mamma, men jag ska sova nu, vi ses imorgon. " sa jag och pussade henne på kinden.


Jag gick upp till mig och duschade, bytte om till cheerleding shorts och ett linne, sedan flätade jag håret, la ansiktsmask, tvättade bort det och borstade tänderna. Jag gick ut ur mitt badrum och satte mig på sängen, jag drog täcket över mig och kollade twitter innan jag slutligen somnade som en stock.


Nästa dag ringde jag min kompis, snarare bästa kompis som jag inte pratat med på evigheter. Vi bestämde oss för att träffas om en timme i gallerian, även några andra vänner. Jag tog på mig kläder och fixade mig i ordning, sminkade mig och sånt. Mitt hår plattade jag och satte på mig några halsband. Jag gick sedan till bilen och körde iväg till gallerian.


" Jag ääälskar frozen yougurt. " sa jag och njöt utav "glassen" som smälte i munnen.

" Jag vet att du gör det. " skrattade Chelsea (min bästa vän) och åt hon också lite.

" Alla hade typ förändrats. " sa jag och menade våra andra vänner som redan hade åkt hem vid dethär laget.

" Jag vet, men det är sommar. "

" Ja, och nu får jag välja vart jag vill åka. Du fick följa med va? "

" Såklart, ska vi kolla resor senare? "

" Ja, fast vi kan inte boka något än. Jag måste kanske stanna här ett tag, eller jag vet inte. " sa jag och skakade på huvudet.

" Eh okej? " skrattade hon " vart är Lucas? "

" Vi ska ses senare, asså Chels, jag vet inte om honom längre. Han har förändrats."

" Aly, han .. " hon avbröt sig själv. " eller skitsamma. "

" Va? Berätta. "

" Nej, men det var inget. Har du hört förresten att Selena ska ha en konsert här om två veckor? "

" Va seriöst? Ska vi gå? "

" Jag har redan bokat. " skrattade hon.

" Bra. "

" Har du planerat nästa keografi för cheerledingen ? "

Sedan började vi snacka om steg, hopp och tävlingar. Sådant vi alltid gjorde.


På den kvällen kom Lucas, vi kollade bara på film som vi brukade göra. Denna gången så kollade vi på The Ward. En skräckfilm, men den var inte så läskig som jag trott faktist. Han sov över hos mig, på morgonen åkte vi till stranden med gänget.


På kvällen samlade jag sedan mitt mod, jag var ensam förutom mamma och pappa som var därnere. Jag tog upp mobilen och ringde upp numret, samtidigt pillade jag nervöst på lakanet.

" Justin? " sa jag när signalerna tystnade.

" Ja hallå, vem är det? "

" Det är Alyssa. "



Kommenteera ! :) borde jag göra previous i varje inlägg eller fattar ni ändå så? för jag kommer lägga upp typ fram till tio :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :)

2011-07-14 @ 15:27:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0