Live, laugh & love - Are you serious? - episode 5


Det slutade med att vi satte oss vid trädet igen och pratade, vi pratade ganska länge innan klockan blev tio och Justin lämnade mig till stugan eftersom han inte ville att jag skulle få problem. Jag hade bara skrattat åt honom men gjort som han sagt. Han gav mig sitt nummer och jag gick in till mig.


" Nicole? " ropade jag och hon kom genast fram till mig.

" Åh hej, hade ni roligt? "

" Ja, det hade vi. " sa jag och la mig på sängen medans Nicole stannade därute. Jag ringde upp Lucas som hade kommit hem från Krotien, det hade blivit något strul och han var tvungen att komma hem tidigare efter bara några dagar.


" Hej älskling. " svarade han direkt och jag log.

" Hej, vad gör du? "

" Ingenting, vi kom nyss hem. Vad gör du själv? "

" Jag kom in precis. "

" Okej, du kan jag komma imorgon dit? "

" Ja, redan? Jag har saknat dig! "

" Samma här, jag kommer vid åtta på kvällen. "

" Okej, ses då, puss. "

" Puss. "


Jag la på och kollade ut från fönstret. Sist när vi brutit mot reglerna så hade hon "nya tjejen" som hette Chloe skällt ut oss och gett oss en varning. Jag log lite åt minnet och gick fram till mitt klädskåp. Jag satte på mig en kofta och gick sedan fram till fönstret. När jag satt på brädan kom Nicole in och kollade på mig med en chockad blick.


" Vart ska du ?! "

" Om någon frågar så säg att jag duschar. Jag måste säga en sak till Justin. " sa jag innan jag hoppade ner och landade med en duns. Buskarna prasslade till lite och jag stannade helt stilla för att försäkra mig om att ingen vaknade. Jag började smyga mig fram till deras stuga och när jag var framme så knackade jag på fönstret. Bara några sekunder efter så öppnades fönstret och Justins ansikte dök upp.

" Alyssa? " sa han chockat.

" Hjälp mig upp? " frågade jag och sträckte ut min hand.

Han sträckte ut den genast och drog mig upp, jag fick bara hjälpa till lite men tillslut så var jag inne i rummet.

" Vad gör du här? "

" Jag måste fråga en sak.. " sa jag och vände mig emot honom.


Justins perspektiv:

Jag nickade.

" Fråga på. "

Kenny hade som tur gått över till Mark en stund, han skulle troligtvist inte komma tillbaka på ett tag så vi två var ensamma.

" Detdär med att du vill visa mig till Usher, är det på riktigt? Jag förstår om du bara ville vara snäll och så, men jag vill veta om du menade allvar. "

Jag log.

" Såklart jag menade allvar, vi kan åka nu om du vill. "

" Nej, jag kan inte åka förrens detta är slut. " sa hon och vände sig om och kastade en blick över stugan.

" Okej, men det är ju ganska länge. " mumlade jag.

" Mm, det är de jag menar. "

" Men du kan ringa mig när du är hemma så åker vi, okej? "

" Visst ! Det skulle vara ganska kul, men jag förväntar mig inget ifall om de inte blir av. När åker du hem? "

" Jag åker hem säkert imorgon eller övermorgon, ska vi åka och paddla imorgon kväll?"

Hon vände sig om mot mig och såg osäker ut.

" Vi behöver inte, jag tänkte bara som en kul grej. " sa jag sedan snabbt.

" Jag skulle vela, men min pojkvän kommer imorgon kväll så jag ska vara med honom.." mumlade hon .

" Aha.. " sa jag bara, hon hade inte ens berättat att hon hade en pojkvän, inte för att det betydde något men vi hade pratat så mycket så det var konstigt att hon inte sagt något.

" Det sa du aldrig. " sa jag sedan skämtsamt .

Hon satte sig ner på sängen.

" Nej, jag glömde visst bort det. " flinade hon.

" Du glömde bort din pojkvän, schysst. " sa jag och satte mig ner också.

" Jaja, vart är Kenny? "

" Han är med Mark. Han kommer snart tror jag. "

" Fuck, jag har glömt bort. Jag måste gå nu, men vi kanske ses imorgon. " sa hon och rusade fram till fönstret.

" Ta det lungt, men vi ses imorgon. När är frukosten? "

" Klockan sju. " sa hon och satte sig med halva kroppen utanför.

" Jävlar vad tidigt, aja jag kommer väl för din skull. " flinade jag och hon skrattade innan hon vred ut hela kroppen och hoppade ner. Jag kollade efter henne medans hon smög till sin stuga och lät sedan fönstret stå öppet.


Nästa dag vaknade jag klockan åtta, frukosten hade vart klockan sju men jag hade försovit mig tydligen. Jag tog på mig kläder och gick ner till salen som de flesta redan hade lämnat för lite aktiviteter.

" God morgon. " hälsade Jasmine och gick ut ur dörren.

" God morgon. " ropade jag efter henne och forsatte till köket, där stod Mark.

" Nu vaknade du. " skrockade han och lutade sig emot diskbänken.

" Ja, hehe. "

" Det är lungt, någon hjälper dig att fixa. "

Där stod en kille vid namn Erik och sedan Alyssa och Nicole.

" Vi ordnar det. " sa Alyssa och vände sig om, hon gav mig ett stort vackert leende och Mark nickade.

" Visst, sen vill jag ha er vid planen. Ni vet vad som gäller idag. "

" Ja. " sa alla och Mark gick ut.

Jag lutade mig mot en bänk, Nicole oppade upp på den mitt emot och dom andra lutade sig mot den som jag.

" Volleyboll. " stönade Nicole och fixade naglarna.

" Usch, var glada att ni har volleyboll, vi har trummor. " sa Erik.

Alyssa brast ut i skratt och flätade sitt hår lite, jag skrattade också till lite.

" Liksom vem tror seriöst att en åttaåring lär sig spela trummor? " sa Nicole och jag

himlade med ögonen. Jag hade spelat sen jag var två år gammal.

" Jag kunde vid åtta. " sa jag och flinade, hon höjde på ögonbrynet.

" Bevisa det. "

" Okej, ses vid trummorna vid eran rast. Hämta mig bara. "

" Deal. "

" Tänk att få ha sommarlov nu. " sa Alyssa och suckade.

" Jaja, men jag har redan en varning så jag ska gå nu. Kommer du Alyssa? " sa Nicole och hoppade ner medans hon gick emot dörren.

" Alldeles strax, ska bara fixa en macka. "

" Okej. "

Nicole försvann ut och Alyssa öppnade kylskåpet och började fixa i ordning en macka till sig själv.


" Visst är Nicole snygg ? " sa Erik till mig.

" Ganska. " sa jag och log.

" Ni killar är ju bara för otroliga. " suckade Alyssa .

" Äh, låtsas inte som om du inte tänker samma tankar om mig. "

" Dröm vidare Erik. "

Jag började skratta.

" Alyssa, åkte du fast igår? " sa jag och hon vände sig om.

" Nä, jag klarade mig. " skrattade hon och gick mot dörren.

" Ses sen! " ropade hon och försvann, Erik kollade direkt emot mig.

" Så vad gjorde ni två inatt då? "

" Inget, hon kom bara över för att fråga en grej. " flinade jag och gjorde min hairflip.

" Jaja, du vet att hon har en pojkvän va? "

" Ja, det vet jag haha. "

" Aja, jag ska gå nu, ät lite om du har lust så ses vi sen. " sa han och försvann också.


Jag gick till stranden och satte mig vid bryggan, jag såg hur dom spelade volleyboll. Det såg roligt ut men jag orkade inte spela. Jag skrev till Selena istället.


Miss you, xoxo.


Miss you too. När kommer du hem egentligen? xx.


Imorgon, ska vi ses då? :)


Absolut, ungefär när?


Vid tolvtiden?


Det går bra, vad är det du har fixat? ;)


En tjej som jag vill presentera till Usher, hennes röst är helt otrolig, tror det kan bli

något.


Okej, hoppas det går bra! :)


Tack sweetie, hörs imorgon ;)


xoxo


Jag tog en bild utav vattnet och twittrade " come and find me ;) " Sedan läste jag runt lite, smsade lite med Ryan och Chaz, vi skulle kanske ses lite i veckan.


" Buh! " sa någon plötsligt och la händerna på mina armar bakifrån. Jag kollade bak och där stod Alyssa.

" Hejsan. " sa jag och log, hon satte sig brevid mig.

" Hej, vad gör du? "

" Smsar och twittrar. "

" Åh, har du twitter? " frågade hon och log.

" Ja? "

" Följ mig, jag heter AlyssaBaker . "

" Okej. " jag sökte på hennes namn och såg att hon inte följde mig. " så du följer inte mig? "

" Jag visste inte att du hade twitter ju? " skrattade hon och jag följde henne. Hon tog fram sin mobil och log.

" Men jag följer dig nu, ohmygush du har ju jätte mycket följare ! "

" Ja, mina beliebers följer mig. " skrattade jag och hon var fortfarande chockad.

" Coolt, är det vad du kallar dina fans? "

" Ja, mina beliebers, fast det finns ju andra ord också. "

" Gulligt, har aldrig hört det förut. "

" Verkligen? Jag trodde du hade lite bieber fever. " flinade jag.

" Bieber fever? " sa hon och började skratta.

" Du har verkligen inte hört någonting. " sa jag och skrattade medans jag skakade på huvudet.

" Jag har bara hört denhär baby baby baby ooh. " sa hon och sjöng baby lite.

" Aw, så lite har du hört iallafall. "

" Ja, jag är ju inte helt efterbliven. Men okej, min största idol är Selena Gomez. "

" Ofta? " sa jag häpet. " jag ska träffa henne imorgon. "

Hennes ansikte förvandlades till chockat och hon gapade med munnen.


" Sk-ska du trä-träffa Selena Gomez?"

" Ja, hon är en utav mina närmsta vänner. "

" Fyfan vad orättvist, jag har sett henne en gång live och det var den bästa dan i mitt liv. "

" Fick du hennes autograf? "

" Nej tyvärr. " sa hon besviket.

" Jag kan fixa en, om du lovar att komma till studion för att träffa Usher. "

" Han är också cool. Och ja, jag lovar. Men han kommer inte vela ha någonting utav mig. "

" Jo, jag ska försöka få han att signera dig. "

" Vänta.. VA? "

" Varför skulle du annars träffa honom? "

" Jag vet inte, Justin, dethär är inte sant seriöst. Ska jag kanske bli signerad, snälla."

" Det är seriöst Alyssa Leslie Baker. "

" Jag vet inte vad jag ska säga, tack Justin. "

" Tacka mig inte än. "

" Jo, men jag måste tillbaks till jobbet nu, ses sen ! "



Tror detta är min favoritnovell hitills :) what do you guys think?


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer mer emr emr :D

2011-07-10 @ 23:15:30
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0