Live, laugh & love - About me - episode 3


(Alyssas hus.) 

Justins perspektiv:

Jag började fladdra med ögonlocken, hela kroppen var stel, jag hade säkert sovit över tolv timmar. Jag gäspade och sträckte på mig, sedan låg jag kvar där yttligare några minuter innan jag tog mobilen för att twittra till mina fans, jag visste att dom gillade det.


Bara några få sekunder senare så blev det galet, mina mentions blev mer och mer varje sekund. Jag fastnade för några och följde några fans som hade skrivit samma sak säkert femtio gånger. Det är helt otroligt vad dom gör för mig, jag älskade dom verkligen.


Jag skrev ännu en tweet. Sedan klickade jag ner sidan och la mobilen på bordet, jag blev tyst för att lyssna om någon var hemma. Det lät som Scooter pratade och mamma. Dom planerade säkert någonting igen, jag suckade och skakade på huvudet så håret skulle ligga rätt sedan gick jag ut till köket.


" God morgon. " mumlade jag och gäspade ännu en gång.

" God morgon Justin. " sa mamma och log stort.

Jag satte mig vid bordet brevid Scooter och han öppnade munnen för att säga någonting. Innan han hann säga något så avbröt jag han.

" Nejnej, vad du än ska säga. Du lovade att jag skulle få ha lite fritid! "

Det hade bara gått två dagar sen turnen slutade. En sex månaders lång turne..

" Jag vet att du vill ha lite fritid Justin, men detta .. "

" Nej . " sa jag bestämt och reste mig upp igen.

" Det är ingen intervju, det är för fansen. "

Jag suckade, han visste att jag skulle lyssna då. " så snälla lyssna på mig. "

" Forsätt. " sa jag och ställde mig vid bordskanten.

" Det är något läger, för barn och ungdomar, dom sjunger och dansar, spelar musik och sånt. Dom har uppträdande där alla ska uppträda på fredag, dom skulle så gärna vela att du kom dit och berättade lite, inspirade dom lite. "

" Justin, detta kan vara bra nu efter allting som hänt. " sa mamma och jag kollade på henne.

" Men mamma! Jag vill bara ha lite ledigt. "

" Komigen, det är bara några timmar. "


" Jag ska tänka på det. " muttrade jag och gick upp till mitt rum igen, jag tog upp mobilen och såg ett nytt sms. Det var från Selena, jag tryckte upp det.


Lust att ses idag? xxx.

Visst, jag kan hämta dig. xxx.


Jag och Selena dejtade inte, vi var bara vänner men vi sågs ganska ofta så det kanske skulle bli något mer. Hon var verkligen snäll och snygg så jag klagade inte.


Perfekt! Saknat dig xxx.

Saknat dig också, hämtar dig om en halvtimme, okej? xxx.

Det blir bra. xx.


Jag gick fram till skåpet och tog fram lite nya kläder, satte på mig dom och la ner mobilen i fickan. Jag skakade yttligare en gång på håret och kollade mig i spegeln, sedan tog jag bilnycklarna och sprang nedför trappan.

" Vart ska du? " frågade mamma och bådas blickar riktades emot mig.

" Träffa Selena. "

" Utan Kenny? " frågade Scooter envist.

Jag suckade och böjde mig ner för att fixa skorna.

" Jag gör detdär på fredag. " sa jag snabbt och öppnade dörren.

" Justin.. " sa han och jag knöt nävarna och suckade.

" Vad? "

" Kenny? "

" Jag ringer honom om det behövs, men jag ska bara till stranden eller något. "

" Okej. " sa han och jag gick ut ur dörren. Jag skyndade mig fram till bilen och startade den.


Efter jag hade kört ut till vägarna var det inte alls långt till Selena, jag hade hämtat henne några gånger tidigare. När jag var framme parkerade jag bilen i garaget och sedan åkte jag upp med hissen till hennes våning. Jag knackade tre gånger och sedan öppnade hon dörren med ett sött leende.


" Justin! " sa hon glatt och slängde sig runt min hals.

Jag kramade tillbaka henne och drog in hennes doft. Jag hade verkligen saknat henne..

Alyssas perspektiv:

Bara ett få dagar hade gått men jag saknade redan lite hem. Det var såklart kul här, med alla lägerelds kvällar och allt sjungade men jag var inte så van vid att vara ifrån mina vänner, och speciellt inte min häst.


Vi bodde i ett stort hus vid ett lyxigt område, min pappa var filmregissör så han tjänade ganska mycket. Min mamma var alltid hemma, tillsammans med min lillasyster.Vi bodde nära stranden, det var bara några hundra meter bort. Jag hade ett eget stort rum, pappa hade anställt egna designers till mig där jag hade fått inreda rummet.Jag hade en walk in clothset och en egen balkong. Trots att jag fick allt jag ville bad jag inte om så mycket, jag hade min häst Twister. Han var en svart häst som stod i ett stall ungefär en kilometer bort. Jag kunde ju åka bil dit om jag ville, jag var sexton år och hade precis fått körkort. Men jag föredrog att gå, det var först brevid vägen, sedan genom en liten stig. Förutom hästen så hade vi även en liten hund som brukade göra mig sällskap, och för att vara ärlig hade vi en katt också men som var min systers. Twister hade jag fått för tre år sedan, från första dagen hade vi blivit bästa vänner.


Jag gick i en skola en bit bort, där hade jag alla mina vänner, även Lucas.

Min lillasyster hette Katie, hon hade blont hår och var åtta. Hon gick i en annan skola, men den låg ändå nära. Förutom att rida så gick jag på cheerleding, som om de inte vore tillräckligt. Men jag hade bara prövat på lite, sedan röstade alla mig till lagkapten och det kändes elakt att sluta. Men jag var inte alls som en barbie som säkert vissa trodde, jag var inte alls ytlig och kunde egentligen gå utan smink till skolan men jag gillade att fixa mig. Om jag ska vara ärlig brydde jag mig mer om andra än mig själv. Lucas var lagkapten i amerikansk fotbolls laget.


" Alyssa! " sa Nicole och jag vaknade upp ur min dagdröm.

" Eh ja? "

" Sover du eller? " skrattade hon och drog allt sitt hår till en sida.

" Nej, jag fastnade bara med tankarna. Vad gör alla? " frågade jag och började kolla mig omkring.

" Vi behöver inte göra något, alla tränar bara inför fredag. Det är ju bara två dagar kvar så det behövs lite träning."

" Vi kanske ska gå ner till scenen och kolla om dom behöver någon hjälp? "

" Nej dom har allt under kontroll. Vi kan åka och handla i staden om du vill? "

" Visst. " log jag och ställde mig upp.


Vi gick först till stugan och bytte om, fixade oss i ordning innan vi gick ner till bilen och körde ner till staden. Det fanns inte så många affärer men vi fick nöja oss med vad vi hade. Jag hittade inte så mycket, men jag köpte iallafall en kjol och en topp, även lite söta underkläder. Vi gick även till en tidningsaffär och jag köpte lite olika som jag skulle kunna läsa sen.



Kommentera ! :)

 


Kommentarer
Postat av: e

2011-07-06 @ 22:30:49
Postat av: ebba :)

meeeeeeera tjejen, de är skitbra! aaah ;)

2011-07-06 @ 22:31:34
Postat av: Madeleine

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :)

2011-07-07 @ 18:27:58
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer :)

2011-07-10 @ 00:24:49
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0