Sålänge vi båda andas - chapter 5

" Du där ! " Sa hon och pekade på någon , det såg ut som Jenny .
Jag  tittade glatt mot henne .
" Grattis . " Sa jag och kramade om henne .
Hon kramade mig tillbaka och log större än någonsin .
" Inte hon , du . " Sa hon och pekade nu klart och tydligt på ... mig .



Jag svalde hårt och leendet bleknade bort ..
" Jag ? " Sa jag och höll ena handen för bröstet så det skulle vara tydligt .
" Ja du . "
" Ehm är du helt säker ? Har du sett hur jag dansar , du kanske har råkat blanda ihop mig med någon och.. " Hon avbröt mig .
" Du helt hundra procent säkert , du dansar bäst av alla . "
Jag kunde inte ens ta åt mig av berömmen , det var fast i mitt huvud , jagjagjag.
" Okej . " Pep jag och Jenny kramade om mig plötsligt .
" Det är lungt , du klarar det ! "
Bara tanken av att dom valt mig istället för henne var ju helt omöjlig .
" S-så du blir inte su-sur ? " Stammade jag fram .
" Absolut inte ! "
" Okej . "
Mitt hjärta slog som aldrig förr .
" Okej , här har ni ett liten förebredelse på vad som kommer hända . Justin kommer alldeles strax , då börjar vi ." Sa hon och började dela ut papper . Hon kom fram till oss och tog ett speciellt papper , tydligen skulle jag göra något annat än dom andra ..

Jag läste igenom på pappret noggrant rad för rad , Jenny klappade mig på axeln ibland och mumlade att allting skulle gå bra . Det verkade sitta i mitt huvud tillsammans med dansen . Tänk om jag skulle göra fel inför Justin ? Gud så pinsamt ..
När vi stått där ungefär tio minuter och läst så hör vi hur dörren öppnas och en kille , och några andra kommer in . Allas blickar går mot killen och jag ställer mig på tå för att se . Jag hade rätt gissning , det var Justin och några andra . Han slog sin hand mot personerna han gick förbi och hälsade .
" Så nu sätter vi igång ! " Sa han glatt och tog av sig jackan .
" Här är dina dansare och din tjej , eller du förstår . " Skrattade någon man och ledde honom fram till oss .
" Okej , heey allihopa , kul att ni är här . " Skrattade han och kollade på alla .
" Hejhej . " Mumlade alla förutom jag och jag kunde se hur några andra tjejer rodnade .
" Så vem är min baby ? "
" Hon där . " Sa han och pekade på mig .
Jag rodnade och log lite .
" Ahh , roligt . " Han sträckte ut sin hand för att hälsa och jag tog fram min också .
Men istället för att hälsa så tog han min hand och drog mig till sig , jag hamnade precis framför honom och han viskade i mitt öra så att det kittlades .
" Bra att det blev du . "
Jag log ännu mer och backade ett steg . Hans smilegropar syntes och han var så söt !
" Okej , kom nu alla . " Sa han och gick mot banorna , han hade fortfarande sin hand i min och gick med mig . Varför egentligen ?
" Vad heter du ? " Frågade han så lågt att bara vi kunde höra med musiken på i det stora salen också .
" Selena . "
" Vad fint namn ! "
" Tack . "
" Okej , du ska börja skjuta en strike som du kanske vet Justin . "
" Jadå . "
" Nu kör vi . " Viskade han igen och sedan släppte han min hand och sprang fram till killarna han hade kommit med . Jenny dök upp vid min sida .
" Ohhh , någon som är kär ? " Sa hon hånfullt och skrattade .
" Men nej ! "
" Jaja okej , kom nu är det dags . "
Hon log och jag log nervöst tillbaka .

All oro hade varit alldeles förgäves , detta var ju hur kul som helst ! Vi var nästan klara och skulle forsätta imorgon . Självaste låten hade bara blivit lite tröttsam när man hade hört den typ miljoner gånger .. Men Justin var hur kul som helst att jobba med och jag hade bara gjort fel en endaste gång . Varje gång han tittade på mig så log han , jag blev alldeles varm .

" Kom . " Sa han och sprang framför mig .
" Vart ? "
" Vi gör en video till fansen . "
" Ehm okej ? " Mumlade jag bara och sprang efter .
Vi hamnade i ett bakrum någonstans och det var några där , dom som hade filmat . Eller det var inte dom som spelat in musikvideon utan dom bara filmade Justin hela tiden , oavsett vad dom var så var dom ganska irriterande .
" Hey killar , kan ni spela in när vi gör en video till fansen ? "
" Ja visst . " Sa en av dom och drog fram en mindre kamera .
" Okej , kom här . " Sa han till mig och vi ställde oss vid något ställe .
En kamera sattes igång och Justin började babbla om någonting , jag stod bara där och log som en fåne .
" Ellerhur Selena ? "
Jag vaknade upp och skämdes , vad hade han sagt ? Han fattade och skrattade lite  .
" Att videon är bra. "
" Ehm oj , ja det är den ! Justin är superduktig . "
" Du med . "
Jag rodnade .
" Aww . " Sa han bakom kameran .
" Jaja iallafall , vi hörs senare , I love you , tack för att ni gör min dröm sann ! " Den röda lampan slutade blinka och jag förstod att den var avstängd nu .
" Ååh vad pinsamt att jag inte fattade någonting . " Mumlade jag och la ansiktet i händerna .
" Nejdå , dom kommer ändå bara titta på mig . "
Jag tog bort händerna och skrattade .
" Egenkära människa . " Skrattade jag och vände mig om för att börja traska hemåt , efter jag hittat Jenny såklart . Men han sprang efter mig och tog tag i min arm , inte hårt utan bara för att stanna mig .
" Vänta , vill du hitta på något ? "
Mitt leende nådde säkert ögonen .
" Okej , visst . "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0