Sålänge vi båda andas - chapter 7

Jag nickade om kramade om honom snabbt , sedan vinkade jag och gick in i hissen . När jag kom in i mitt rum satt Jenny på sängen färdig att attackera med frågor .
" Hur gick det ? " Sa hon så fort jag öppnade dörren .
" Njaa , han är nog inte riktigt min typ . " Mumlade jag och la mig brevid henne ...



" Vad menar du ? " Sa hon och lutade sig också bakåt .
" Han är kanske är min typ ,men han är känd du vet. "
" Mm , det är synd för ni passar . "
" Haha , tycker ni verkligen det ? "
" Jaa ! I en av scenerna trodde jag nästan att det var på riktigt , man fick verkligen den känslan . "
" Okej , du är knäpp . " Skrattade jag .
" Men om han inte var känd då ? "
" Vet inte , kanske . "
Vi kollade på varandra och började skratta .
" Hur är egentligen en drömkille ? " Frågade hon sedan och rynkade pannan .
" Han ska vara sig själv , få mig att skratta . När han tittar in i mina ögon ska jag påminnas hur mycket jag älskar honom och känna hur det pirrar i magen , han ska ringa mig varje kväll och säga varför han gillar mig . När jag är ledsen ska han se det och inte tro på mitt fejkleende ." Sa jag , jag hade redan tänkt ut allting och var alldeles säker på min sak .
" Mm , jag antar att vi letar efter honom . "
" Spana och spionera ! "
" Tjejligan är redo . "
Vi skrattade tills vi krampade oss i sängen och bestämde oss för att sova , innan jag somnade tänkte jag på Justins varma leende .

Jag ville sova ut , aldrig resa mig ur sängen . Men musikvideon väntade och Justin väntade . Vi gick båda upp i tid och fick klä oss i likadana kläder som i går men ett annat par . Vi gick till studion och jag bar min kaffe som var min frukost i handen och fick gick skrattandes in .
" Men titta vem som är här . " Skrattade Usher som jag pratade lite med dagen innan och slog handen i min .
" Shooo . " Skrek Jenny och gick in till sina vänner/killar .
Usher gick och jag var ensam , jag  ställde mig vid kanten och väntade tills det skulle börja .
" Så .. nu möts vi igen . "
Justin ställde sig brevid mig , varför blev jag irriterad ?
" Jag antar att vi gör det . "
" Fortfarande trött ? "
Jag mindes inte ens när jag hade varit trött , jag hade väl sagt det igår .
" Nejdå , jag är ordentligt utvilad . " Log jag .
" Bra , så vad gör du efter videon ? "
" Ehm .. Jag ska hem tror jag . "
" Jag tänkte om du kanske ville göra något ? "
Då kom jag på det , det var ännu en tråkig välgörenhetsfest idag ..
" Juste , jag måste gå på en tråkig välgörenhetsfest idag , mina föräldrar tvingar mig alltid . "
" Åh , men jag kanske kan komma ? "
" Tro mig det vill du inte . "
" Jo , med dig så kan det väl ändå inte vara så farligt . "
" Ehm okej . Det är klockan sju . "
" Okej , vart någonstans ? "
" Hos mig . "
" Okej , men vi får prata mer sen , det börjar . "
Jag nickade och vi gick tillsammans till stället där vi skulle filma idag .

Han la sina händer på min midja och drog mig närmare , jag följde med och våra ansikten var bara några centimeter från varandra . Han tittade in i mina ögon och gungade försiktigt från sida till sida . Vi gjorde så ett tag innan dom klappade händerna och Justin försvann . Nu var vi klara , jag kände hur Jennykom och kramade om mig och jag besvarade såklart kramen var var fortfarande lite borta . Dendär dansen hade varit så perfekt ! Det kändes allting så äkta , men jag hade precis insett att det var bara en video . Hur många tjejer hade han liksom inte kramat innan ? Jag hade bara lust att glömma honom totalt , men jag hade ju lovat honom att han skulle få komma till festen .
" Du verkar lite borta Serena ? " Skrattade Jenny .
" Oj förlåt ! Jag bara tänkte på en sak . "
" Vad ? "
Vi började gå mot alla människor .
" Ingenting speciellt . "
" Okej , men kommer du vara där ikväll ? "
" Japp , och Justin också . " Det sista sa jag lite tystare .
" Va ? "
Jag suckade . " Glöm det . "
" Serena ? "
" Vad ? "
" Är det något mellan er ? "
" Nej , jag lovar ! "
" Bra . "
Jag log lite och sedan började hon prata med någon annan , jag tittade ner i golvet och kände hur någon kollade på mig med jämna mellanrum .

Justin skulle komma sju , jag hade satt på mig en vit klänning , stora lockar i håret . Jag hade även sminkat mig som jag gjorde varje gång . Den var fem i nu , jag gick ut ur rummet och hälsade på människor . Alla var såklart trevliga , min pappa stod och pratade med någon affärsman , jag suckade och tog en jordgubbe och doppade den i smält choklad , stod kvar extra länge för att det var så tråkigt . Jag kollade mot hissen , där kom han i en stilig kostym emot mig och med en blomma , vad söt han var ! Jag gick till honom och kramade om honom .
" Heej . " Log jag och släppte honom .
" Wow , du är verkligen jättevacker . "
" Tack , du med . " Sa jag och rodnade .
" Så , har det börjat ? "
Jag nickade och han kollade omkring sig .
" Det är ganska .. " Han verkade inte hitta rätt ord .
" Dött . " Sa jag och började gå , han följde efter .
" Var är din pappa ? "
" Upptagen , men kom så kan vi äta jordgubbar . "
" Är det roligaste dom händer . "
Jag nickade och skrattade .
" Okej , så går vi . "
Vi gick dit jag stod tidigare och tog en jordgubbe , vi doppade den och tävlade vem som fick snyggast toppning . Tills pappa skrämde oss .
" Vem är det här då ? "
Vi vände oss båda snabbt om och stod alldeles stela först , tills jag kunde säga något .
" Pappa , dethär är min vän Justin . "
" Aha trevligt att träffas . " Sa han och skakade han hand .
" Justin . "
" John . "
" Trevligt att träffas . "
" Jag ska gå nu , ta hand om er . "
Jag nickade och när han vände sig om började jag och Justin skratta . Jag kände hur min mobil vibbrerade i fickan , det var säkert från Jenny , jag öppnade det , rätt .
* Sorry , kan inte komma . Jag är sjuk :( *
* Lungt , krya så syns vi imorgon . Puss . *
Skrev jag snabbt och vände mig mot Justin .
" Jahapp , vi blir visst ensamma ikväll . "
" Ensamma ? "
" Jenny kommer inte . "
" Aha . "
Jag kollade uttråkat runt .
" Kom , vi drar härifrån . "
" Va , vart ? " Skrattade jag och vi var redan i hissen . Ingen verkade ha märkt att vi gått .
" Det får du se snart . "
Tio minuter senare är vi på en jätte vacker äng .
" Blunda . " Sa han och jag blundade .
Han ledde mig någonstans . Efter en stund stannade vi .
" Du kan öppna nu . "
Jag öppnade ögonen och fick inte fram ett ord .
" Vad vackert Justin ! " Sa jag och kollade på alla vacka blommor på ängen .
Han hade inte fixat något speciellt men självaste stället var bara så underbart perfekt .
" Jag vet . " Sa han och la sig ner , han tog tag i min arm så att jag också kom med .
Vi låg där brevid varandra , mitt i en äng , bland massa röda blommor och kollade på varandra ...


 KOMMENTERA ! :DD
ni kan även säga vad ni vill ska hända , jag kanske tar med det i novellen då ;)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

SKIIITBRA:ddd ,, har som sagt lite dåligt fantasi själv ...

2011-02-17 @ 07:23:15
Postat av: toaklotter.se

Välkommen till toaklotter.se, sidan som smittar och sprider sig lika

fort som vinterkräksjukan på en bajamaja i Kraków.

Här samlar vi toaklotter från ishotellet i Jukkasjärvi till dassen i Lund.



Skicka in bilder på toaklotter direkt med din mobil och var med och tävla om biobiljetter.



läs mer på: www.toaklotter.se

2011-02-17 @ 09:47:48
URL: http://www.toaklotter.se

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0