Sålänge vi båda andas - chapter 6

" Egenkära människa . " Skrattade jag och vände mig om för att börja traska hemåt , efter jag hittat Jenny såklart . Men han sprang efter mig och tog tag i min arm , inte hårt utan bara för att stanna mig .
" Vänta , vill du hitta på något ? "
Mitt leende nådde säkert ögonen .
" Okej , visst . "



Han log också .
" Ska du säga till din vän först kanske ? "
" Ee, aa . "
Jag gick till folkmassorna och hittade Jenny ganska snabbt , imitten på två killar som var där och dansade .
" Jenny ? " Sa jag och log ursäktande .
" Ursäkta mig . " Sa Jenny och gick till mig som stod en bit bakom .
" Jag ska iväg med Justin , kommer du till mig ikväll ? "
" Ohhh , jag sa ju att det var lite kärlek . Men okej , vi ses hos dig klockan nio eller ? "
" Den är åtta nu . " Skrattade jag .
" Ojdå , men elva då ? "
" Halv tolv högst , puss . " Log jag och kramade om henne , sedan sprang jag tillbaka till Justin . Han stod och pratade med några killar .
" Ska vi gå ? "
" Visst . "
" Vi syns imorgon . " Sa han till dom andra och vi gick ut , men en man följde efter oss .
" Justin ? " Sa jag och nickade bak så att han skulle förstå .
" Haha ! Men det är min livvakt , han måste vara med . " Skrattade han .
" Aha okej . " Sa jag lite generat , jag kollade bak igen och mannen log .
" Kenny . " Log han .
" Serena . "
" Så vad vill du göra ? "
" Vad som helst , men först vill jag bara hem och byta om , det är i närheten , jag lovar . "
" Okej , visst ! "
Vi kom ut på gatan och helt plötsligt så var det tio fotografer runt oss , what ?!
" Okej ? " Sa jag besvärat men forsatte gå .
Dom verkligen kom nära och tog miljontals kort , jag gillade inte direkt att vara med på bilder . Och vissa ställde frågor som 'vem är tjejen ?' till Justin .
" Förlåt , men som sagt så är jag ganska känd . " Suckade han .
" Om jag ska vara ärlig så hade jag aldrig hört talas om dig före videon . "
" Wow , vad lever du i för värld ? " Skrattade han och kollade underligt på mig .
" Du skulle bara veta . "
" Okej , jag antar att vi ser det snart . "
" Kanske . "
Vi gick på den ensamma gatan och Kenny som han hette stoppade någorlunda kamerorna från att vara på oss helt . När vi hade gått tio minuter var vi framme i lobbyn till mitt hus .
" Så bor du också här ? " Frågade jag och hälsade på Fredric , dörrvakten . Eftersom det var direkt från hissen hem till oss så var dom ganska noga med vem dom släppte in och inte .
" Nej , jag bor i Atlanta . "
Vi gick in i hissen och jag valde rätt våning , längst upp . Hissarna var som resten av huset väldigt exclusiva .
" Men varför gör du din video här då ? "
" Vet inte ärligt talat . " Skrattade han .
" Aha okej . " Sa jag lite nedstämt , han bodde runt 700 kilometer från mig .. Inte för att jag hade väntat mig att vi skulle bli bästavänner , men ändå .
" Så är det inte läskigt att bo längst uppe ? "
" Nejdå , man vänjer sig . "
" Okej . "
Dörrarna gled upp och vi gick in , han såg riktigt förvånad ut . Han av alla människor borde väl vara van ?
" Så här bor jag . " Sa jag och hängde av mig den lilla jackan . Eller jag slängde den på soffan .
" Wow , kolla utsikten ! " Han ställde sig vid våran vägg som var bara fönster , ganska coolt .
" Jag vet , du kan vänta här medans jag byter om . "
" Visst . "
Jag gick in till mitt rum och bytte om till en rosa klänning , som jag inte gillade men orkade inte leta efter bättre , sedan en jeansjacka , jag kollade mig en gång i spegeln och fixade till mitt hår lite . Mitt smink hade nästan försvunnit så jag fyllde snabbt på med mascara och gick sedan ut . Han stod vid en hylla och kollade på bilder från när jag var liten , pinsamt .
" Vad söt du var !" Skrattade han och vände sig mot mig .
" Väldigt . " Sa jag sarkastiskt . " Kom nu . " Jag gick mot hissen och öppnade dörrarna . Justin sprang och hann precis innan dörrarna gled igen . Jag skrattade .
" Tänkte du åka utan mig ha ? "
" Ja . "
Han fnös på låtsas och började trycka på alla knapparna , vilket var typ 50stycken .
" Justin ! " Utbrast jag och puttade bort honom .
" Haha , vi måste ju ha lite kul . "
" Det finns kameror . "
" Ojoj , är du en snäll flicka ? "
Jag blängde surt på honom och tog bort alla markeringar(vet inte vad jag ska säga) och tryckte bara på den vi skulle av på .
" Förlåt , jag visste inte att du skulle bli sur . " Sa han och såg verkligen allvarlig ut .
" Det är lungt . " Skrattade jag och gick ut , vi var framme och vi gick ut ur lobbyn ut på gatan igen . Där väntade Kenny .
" Vad ska vi göra ? "
" Vi tar en promednad i parken . "
" Okej , men då ska vi gå på fint vis . " Sa han och la sin armbåge i min .
Jag skrattade bara men forsatte gå , vi måste verkligen sett ut att vara från 50-talet eller något . Men han var gullig . Vi småpratade hela vägen till parken och gick sakta på den lilla vägen .
" Åh , kom någon grillar marshmellows . " Sa han och började jogga mot någon som satt och grillade .
" Men vi kan ju inte bara .. " Jag stannade och sprang efter .
Där satt några ungdomar , när dom såg Justin såg det ut som om dom skulle börja skriva men han höll sitt finger för läpparna så dom sa ingenting .
" Justin Bieber ? " Viskade den ena högt .
" Ja , kan vi joina ? "
" Självklart ! "
" Schysst . "
Han satte sig ner på bänkarna runt den lilla elden där dom höll sina pinnar med marshmellows . Han klappade på platsen brevid sig .
" Kom och sätt dig . "
Jag log bara och satte mig ner , tjejerna började ivrigt prata med honom och jag satt där bara alldeles tyst . Han nästan flirtade med tjejerna , vilket kändes lite konstigt men tanke att jag satt där brevid . Men jag höll ut och åt på en , sakta så jag skulle slippa be om en ny .
" Ehm tjejer , ni är verkligen jätte trevliga men vi måste gå nu . " Sa han tillslut och jag kollade snabbt på mobilen , klockan var elva , jävlar jag måste hem .
" Justin , jag måste hem . " Sa jag och reste mig snabbt upp och började gå .
Han följde efter .
" Vänta på mig . "
" Förlåt , men jag lovade att vara hemma vid halv tolv högst . "
" Aha okej , men jag följer dig till dörren . "
" Okej . "
" Gillade du att grilla ? "
" Jo , det var väl trevligt . " Mumlade jag .
" Du var ganska tyst . "
" Lite trött bara efter idag . "
" Jag förstår , jag antar att jag har blivit van . "
Jag orkade inte kommentera och tittade istället på en vacker svan vid en sjö .
" Du är lika vacker som svanen där , om inte vackrare . " Log han och tittade in i mina ögon .
" Aww , tack Justin ! "
Jag kunde inte låta bli att le .
När vi var framme hos mig så stannade han i lobbyn .
" Vi ses imorgon ? "
" Absolut ! "
" Kan jag få en kram ? "
Jag nickade om kramade om honom snabbt , sedan vinkade jag och gick in i hissen . När jag kom in i mitt rum satt Jenny på sängen färdig att attackera med frågor .
" Hur gick det ? " Sa hon så fort jag öppnade dörren .
" Njaa , han är nog inte riktigt min typ . " Mumlade jag och la mig brevid henne ...



Kommentera ! Vilken novell har varit bäst hitills ? :)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

2011-02-16 @ 19:38:32
Postat av: Rebecka

har varit utan internet igen :/ ,, men denna är skit bra :DDD ,, men jag tror inte att jag kan välja , båda e skitbra :DDD

2011-02-16 @ 19:39:32
Postat av: jessica♥

härliga bilder ! allt bra med dej? :)

2011-02-16 @ 19:42:00
URL: http://jessicahellbrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0