Sålänge vi båda andas - chapter 26

Vi kramade om varandra snabbt och sedan gick vi ut till vardagsrummet , jag la mig på soffan brevid Justin istället även fast han verkade sova . Kanske inte helt eftersom han helt plötsligt la armen runt mig och jag mötte oroligt Christians blick , men han bara log och allting kändes helt okej ...



Vi snackade bara allmänna saker och vilade upp oss lite , jag kände mig bara vanligt trött och min drukningsupplevelse var som ett bortglömt minne. Jag vet inte varför jag hade badat , kanske en liten liten del av mig själv visste att det hade varit ström och ändå hade jag gått in i vattnet ..
" Så .. Cody Simpson har sin fest idag , ska vi gå ? " Frågade Peyton och målade sina naglar med rosa nagellack .
" Det skulle vara roligt ! " Mumlade jag och la mig lite bättre där i soffan brevid Justin .
" Säker ? " Sa Caitlin oroligt .
" Sluta oroa er seriöst , jag mår bra . "
" Okejdå , när börjar det ? "
" Klockan åtta . "
" Klockan är sex nu så vi kanske borde börja fixa oss ? "
" Ja , jag duschar först . " Sa jag nervöst .
Vatten .. Från ingenstans fick jag ett flashback minne tillbaka när jag var där under vattnet . Sekunderna utspelade sig och jag såg bara bubblor och vatten .. jag mindes smärtan i lungorna . Jag hoppade till i soffan och Justin hoppade också till och kollade oroligt på mig .
" Vad hände ? " Sa han chockat och oroligt medans han smekte min rygg .
Jag märkte att jag stirrade livlöst ut i luften bara ..
" Ingenting . " Ljög jag och satte mig upp .
" Serena ? " Sa han och kollade på mig med rynkad panna . Jag kände allas blickar på mig .
" Bara en sak jag mindes , jag badade ju imorse så jag kanske inte behöver duscha . " Sa jag och reste mig upp .
Ingen sa någonting och jag gick till rummet för att välja kläder . När jag hittat en fin outfit så gick jag ut igen och hörde hur någon duschade , Caitlin kom direkt fram till mig .
" Var det någonting som hände ? Säker att du inte vill prata ? "
" Jag fick bara en flashback eller vad man ska säga om när jag var under vattnet .. " Mumlade jag .
" Åh ! Jag är så ledsen . " Sa hon medlidande och kramade om mig . Jag besvarade kramen och satte sedan på mig min outfit för kvällen .
När klockan var tio i åtta så gick vi ner till bilen och Peyton körde oss till den enorma festen . Det var som ett tivoli eller något , coolt var det iallafall . Vi hade köpt presenter till honom dagen när vi shoppat och vi gick runt där och åkte några karuseller . Jag gick mest runt med tjejerna och ibland med Justin eller Christian . Jag höll mig iallafall alltid nära någon och det verkade inte heller som att någon av dom skulle släppa mig ur synhåll . När jag gick med Justin ensam så fick jag syn på en toalett och insåg hur kissnödig jag var .
" Justin .. jag måste gå på toaletten . "
" Aha men jag väntar här , kom tillbaka direkt . "
" Visst . "
Jag gick in på toaletten och gjorde mina behov . När jag sedan kom dit utanför och skulle tvätta mina händer så kollade jag mig i spegeln . Jag kände mig aningen yr . Det var vita blanka handfat . Jag kollade in i mina egna ögon och såg dom mörka ringarna . Yttligare en flashback kom och denna gång mindes jag när jag gav upp och sjönk allt längre ner i vattnet . Jag blundade hårt och ville få minnet att försvinna . Men det försvann inte , det bara kom närmre och verkade äta upp mig innefrån . Tillslut toh yrseln , rädslan och oroligheten över , jag fall ner på golvet och kände ett hårt slag mot huvudet ..
Justins perspektiv :
Jag trummade med foten , hon hade varit där i toaletten ganska länge nu . Runt femton minuter , jag gick närmre till toaletten . Det var ju ändå bås så det skulle väl inte skada om jag skulle bara kolla in snabbt och försäkra att allting var okej . Jag stod nu precis utanför dörren och bestämde mig för att vänta fem minuter till . Två minuter .. tre minuter .. fyra minuter .. fem minuter .. sex minuter .. Nej nu fick det räcka , jag öppnade försiktigt dörren och kikade in . Jag såg hur rött blod färgade det vita golvet . Förskräckt rusade jag in och såg hur det mörka håret täckte ansiktet , snälla låt det inte vara hon . Hon låg där på golvet medans blodpölen från hennes huvud bara växte . Men tanke att det var blod på handfatet så måste hon ha slagit i sitt huvud där när hon fallit . Jag sprang fram till kroppen och drog försiktigt bort håret .. och där var Serena ...



Kommentera för mera :)
ni får även säga vilken novell ni tycker ha varit bäst hitills ? som sagt så ska jag forsätta på den andra också någongång , men inte än , denhär har ju knappt börjat :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den e jätte jättebra!!!!!!!!!!!!

2011-02-28 @ 08:47:45
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva typ 2-3 kapitel varje dag?? Den e så himla bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-02-28 @ 17:00:09
Postat av: amanda

Det är omöjligt att säga vilket chapter som har vart bäst för alla e bäst!!!!!!!!!!!!

2011-02-28 @ 17:02:08
Postat av: <3JB<3

Det kapitel son dom handlade och sen sov hos serena var bäst men alla andra var också skit bra!!!!!! :D skriiiv meeer!!

2011-02-28 @ 17:09:38
Postat av: Rebecka

ASbra :D ,, det är ganska svåårt o säga vilken som vart bäst xd ,,. båda e asbra :DD

2011-03-01 @ 15:52:49

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0