Sålänge vi båda andas - chapter 2

Jag satte på teven och bläddrade mellan kanalerna tills jag hittade något intressant , det var någon intervju med någon kändis som hette Selena Gomez på Ellens Show. Efter ett tag blev det också tråkigt så jag gick ut istället och la mig på någon gräsmatta, alla kollade på mig men jag orkade inte bry mig..




När jag kände mig tillräckligt uttittad så gick jag in i igen till våran takvåning , jag älskade lägenheten ! Det var nästan som om jag bodde där själv , eftersom jag var alltid ensam hemma. Jag gick ner på stan istället och shoppade, jag hittade massa nya plagg som jag tvivlade på att jag någonsin skulle använda. När jag kom hem sen igen så la jag mig i sängen , tog upp mobilen och ringde till Jenny. Hon svarade efter tre signaler.
" Hej . " Sa hon med sin perfekta röst.
" Hej, det är Selena. "
" Förlåt mig för allting , jag fattar nu vilken dålig vän jag har varit. Förlåt för alla gånger jag förstört, kan vi snälla fixa till allting? "
Jag blev lite chockad, men tanken att få en riktig bästa vän gick mig lycklig.
" Självklart , förlåt själv. "
" Kan vi inte göra någonting nu ? "
" Kom hit till mig . Jag är ensam som vanligt . "
" Okej , vi bakar cupcakes . "
" Ja , det gör vi , ses snart . "
Hon skrattade och jag med , vi la på och jag tog fram alla saker vi skulle behöva.

Efter ungefär tjugo minuter så hörde jag hur hissdörrarna gled upp , in steg Jenny med världens leende och sprang fram till mig och kramade om mig .
" Nu ska vi bli dom bästa vännerna! "
" Japp . "
" Okej , kom så gör vi cupcakes . "
Vi gick till köket och skrattade nästan hela tiden medans vi gjorde. När dom blev klara så åt vi bara en varsin och la resten på bordet som prynad,  sedan la vi oss i min säng och började prata om allt möjligt som vi aldrig pratat om.

När vi vaknade låg vi båda två i min säng , solen sken och vi var fortfarande ensamma. Vi gick upp och började göra pannkakor till frukost , vi var vrålhungriga eftersom ingen av oss hade ätit någon middag igår. Ingen av våra föräldrar brydde sig så mycket om oss , men vi klarade oss själva. Vi var båda 16 och gick Junior Year på high school .

" Vad ska vi göra nu då ? " Frågade Jenny och svalde hennes sista bit på pannkakan.
" Vet inte , kan vi inte bara shoppa ? "
" JA ! " Skrek hon som det vore första gången hon shoppade.
Jag skrattade och plockade undan all mat som blev över , sedan gick vi ner till den enorma staden. Jag älskade hur taxibilar fyllde gatorna , människor skrattade och gick runt med en latte i handen . Det var verkligen underbart och jag skulle aldrig , aldrig flytta härifrån . Manhattan där jag bodde var den absolut vackraste staden . Idag hade vi en ledig dag från skolan men imorgon skulle vi dit igen , vilket inte kändes tråkig överhuvudtaget .

När vi tagit igen shoppingtid på stan så gick vi hem till mig , vi satt på balkongen och tittade ner på människorna under oss .
" Ska du vara med på dendär välgörenhetssaken imorgon ? " Frågade Jenny och drack lite ur sin läsk .
" Jag kommer säkert vara tvungen . " Suckade jag .
Våra föräldrar tvingade alltid oss dit ..
" Jag med , vi har ju iallafall varandra . "
" Min mamma är i Paris så hon kommer inte ens . "
" Vad gör hon där ? "
" Jag vet inte , ingenting viktigt iallafall . "
" Tänk egentligen hur vi lever , våra föräldrar bestämmer allting , skulle du vela leva såhär om du fick bestämma själv ? "
" Vad menar du ? " Kisade jag för solen lyste i mina ögon .
" Saknar du inte att kunna bara gå ut och leka , inte bry sig hur man uppför sig , att om du är tillsammans med någon så vet inte alla om det . Du vet vad jag menar , inga välgörenhetsfester hela tiden . "
Jag tänkte efter .
" Kanske , jag älskar New York och det skulle vara härligt att leva det på ett annat sätt än vad vi gör . "
" Mm .. Är du ledig imorgon efter skolan ? "
" Jadå , varför undrar du ? "
" Tänkte shoppa lite bara . "
" Visst . "
Vi log lite mot varandra och gick sedan in för att lägga oss , denna gången var jag så mycket gladare och hade mer inspiration än dagen innan .

Jag vaknade , extremt lycklig faktist . Jag puttade till Jenny lite så att hon skulle vakna . Hon vaknade och började skratta .
" Jag glömde ta med mig kläder , jag kan väl låna av dig ? "
" Självklart . "
" Bra , jag tror vi måste skynda oss . "
" Jag med . "
Jag kollade på klockan  , en timme kvar tills vi började och att gå dit eftersom vi antagligen skulle missa bussen skulle ta tjugo minuter . Vi hoppade upp och jag valde en vanlig tröja med jeansshorts medans Jenny valde en klänning . Vi plattade båda håret snabbt och sminkade oss , sedan hann vi inte mer och sprang ner på gatan . Jag köpte en kaffe på starbucks och drack den medans vi gick . Våra klackar fick oss se mycket längre ut och människorna tittade alltid när vi gick förbi . Vi hann precis i tid till skolan och till lektionen .

När skolan var slut så gick vi ner till stan precis som jag lovat henne och när vi gick där på gatan så såg jag hur människor stod där helt still . Bara mitt i en folkmassa helt still , ungefär tre stycken killar . Dom verkade leta efter någon , konstigt . Vi kom allt närmre med Jenny och jag såg hur hon också kollade . När vi var jämsides med dom fastnade deras blickar på oss.
" Ni där , kom hit . " Sa den ena och pekade på oss .
Vi stannade och kollade på dom som två frågetecken .
" Ja ni , fort . "
Vi gick dit och ställde oss framför killarna , dom kollade på oss och log . Alla klädda i lediga kläder .
" Hej , jag heter Nick , och jag jobbar med att hitta olika personer till olika videos och lite olika saker . "
" Eh okej ? " Sa jag och fattade ingenting .
" Så skulle ni vela vara med i en musikvideo ? "



Nu börjar det hända saker :)) gillar ni den nya novellen ? KOMMENTERA !
Ps. Det ska komma en ny header , vet inte bara hur den ska se ut ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0