Sålänge vi båda andas - chapter 16

Efter en två timmar stod vi där alla med färg överallt , blöta och degen låg nog mer på golvet . Vi tjafsades om vem som vann , killarna tyckte dom för att dom snodde våran färg medans vi tyckte oss eftersom vi hade faktist kommit på iden . Det blev nog lika och alla tog en dusch och jag städade undan det mesta innan vi bestämde oss för att lägga oss ...




Vi bestämde att denna natten så skulle vi göra ett undantag med bäddplatserna och ta en utav madrasserna till mitt rum så alla tjejer kunde sova där , också så att vi kunde göra våran lilla grej inatt . Jag la alarmet klockan fyra , om två  timmar och sedan la alla sig i deras säng och vi skrattade oss till sömns .
Klockan ringde klockan fyra och vi klev ljudlöst upp.  Vi tog med oss sminket , pennorna och hårfärgen i sprayflaska. Vi gjorde olika saker på alla och färgade allas hår i olika färger , Justin skulle behöva visa sig såhär imorgon . Peyton filmade det hela och sedan la vi kameran vid hyllan så att den skulle filma när dom vaknade och förhoppningsvis såg sig själva i spegeln . Vi la oss fnissandes igen i sängen och somnade .
" VAD HAR NI GJORT ?! " Röt Justin och drog av våra täcken .
Vi kollade på varandra men brast sedan ut i skratt , alla stod där och minen i deras ansikte var obetalbart ! Vi fick ingen luft och Peyton hämtade kameran för att stänga av den .
" Nu kommer varenda bild ta en tidning med mitt lila hår ! " Klagade han och ruffsade sig i håret i hopp om att det skulle gå bort .
" Haha ! Jag trodde du gillade lila . " Sa Caitlin och vi började skratta ännu mer !
Dom blev sura och gick ut och vi kollade på filmen när dom vaknade , då skrattade vi ännu en gång . Först hade dom skrattat åt varandra , men sedan när dom insåg att dom hade själva så blev dom inte så himla glada . Vi hade placerat kameran i Christian , Justin och Chaz rum. När vi tog bort kameran och skrattade lite mindre än i början så gick vi ut och dom var i toaletten och försökte tvätta av allting.
" Vi fixar frukost . " Sa jag och gick till kylskåpet .
Jag gjorde en våffelsmet och stekte dom medans dom andra la alla jordgubbar , grädde och sylt på bordet . Även mackor och sånt . När det var klart ropade vi på killarna och dom satte sig sura vid bordet .
" Jag antar att vi vann då . " Hostade jag och fixa min första våffla.
" Hahaha ! Hämnden är ljuv . " Skrattade Chaz och åt redan på sin andra våffla .
" Justin, du är väl inte sur på mig ? " Sa jag och vände mitt huvud sorgset mot hans håll och höll mig för skratt . Han hade fått bort färgen lite , men det var fortfarande ganska lila .
" Mitt hår ? Verkligen ? " Sa han och log ett snett leende .
" Förlåt .. "
" Naaw , klart jag inte är sur på dig . " Sa han och log.
" Tack . " Sa jag och pussade han på munnen med läpparna fyllda av grädde .
Han suckade bara men verkade glad över pussen , han slickade sig om läpparna och vi forsatte äta under skratt.
" Vad ska vi göra idag då ? " Log Dylan när alla ätit klart .
" Vi tjejer ska shoppa och ni killar ni kan.. göra någonting . Men kanske senare så kan vi gå till en nöjespark eller något ? " Sa Caitlin och pillade på naglarna.
" Visst , nu på dan så kan vi killar spela i en spelhall som ligger här i närheten ! "
" Awesome ! "
" Kom , vi går och fixar oss . " Sa jag och drog med mig tjejerna på toaletten . Vi duschade och bytte om , sminkade oss och plattade håret . Sedan gick vi ner till stan och shoppade MASSOR! Jag hade nog aldrig hittat såhär snygga kläder ! Dom på något sett gav mig en ny stil .
" Så .. har du och Justin någonting på gång ? " Frågade Caitlin medans hon hängde en tröja över armen .
" Jag vet inte .. " Sa jag helt ärligt och letade efter rätt storlek i ett par jeans .
" Vill du det då ? "
" Jag vet inte det heller , allting är så svårt . " Suckade jag .
" Jag vet .. Så var det när vi var tillsammans också . "
" VA ?! "
" Ja ? "
" Har ni liksom , vart tillsammans ? "
" Japp . "
" Coolt . "
" Vi kanske borde dra till dendär parken nu ? "
" Haha , undra hur det går med deras hår ? " Skrattade jag och hittade rätt storlek.
Vi började skratta .
" Kom vi betalar . " Skrattade Peyton och vi betalade och ringde sedan upp dom och bad dom möta oss vid tivolit som var öppet nu om tio minuter . Vi gick dit och såg dom vid ingången . Alla hade luvor och glasögon , fast Chaz tog av sina men dom verkade inte vela avslöja vilka dom var . Det var ju i för sig inget konstigt .
" Vi åker någon rolig karusell . " Log jag och kollade vilken som såg läskigast ut .
" Okejdå , vilken ? "
" Den! " Sa jag och pekade på en bergochdal bana.
" Okej . " Fnittrade Caitlin och vi sprang till kassan för att köpa biljetter till alla och sedan ställde vi oss i kön . ingen kände igen Justin och vi hade inte ens Kenny med oss . Eller så var han här någonstans , men inte bakom oss iallafall. Vi gick på och jag satte mig brevid Justin , det pirrade i magen och jag tog ett hårt grepp om Justins hand .
" Nervös ? " Skrattade han .
" Lite . " Erkände jag .
" Jag är här . " Sa han tröstande och smekte min hand .
Sedan började den och den var verkligen hög , läskig och rolig ! Om jag inte hörde skrik så hörde jag skratt . Verkligen en av dom bästa stunderna i mitt liv ! När vi kom ner från karusellen så åt vi hamburgare och sedan några andra karuseller , det var riktigt kul . När vi kom hem till mig igen la sig alla utmattade på sofforna .
" Så Justin beställde du någon stuga ? " Log jag när jag låg brevid honom och ritade mönster på hans hand . 
" Japp , den ligger långt från stan så vi åker imorgon på morgonen . "
" Okej , vet alla ? "
" Glöm inte att vi åker imorgon på morgonen ! " Ropade han och log .
"Nu vet dom . " Sa han sedan i vanlig ljudnivå och jag skrattade lågt .
På kvällen packade vi ihop vad vi skulle ha med oss denna två-dagars resa och alla tältningssaker . Jag längtade verkligen . Och jag gillade alla som var här nu , dom gjorde mig verkligen glad! Sedan la vi oss precis som dagen före och våra bäddplatser hade visst bytts ut. Jag längtade verkligen efter att få tillbringa en resa med honom , och jag skulle se till att vi sov i samma rum ...



Är det Justin som Serena tänker om ? Hihi , det vet bara jag :) Och ni om ni kommenterar !
[ detta inlägg är tidinställt ]

Loooooove Justinbsaga


Kommentarer
Postat av: victoria

Skriv meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!! Den e så braaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Jag älskar den här bloggen :D <3<3

2011-02-22 @ 18:34:58

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0