Sålänge vi båda andas - chapter 13

Precis då ser jag hur Jenny dyker upp vid hans sida .
" Jenny ? " Sa jag först chockat och kollade på Justin som kollade ner i golvet .
" Jag antar att vi inte behöver prata . " Sa jag och vände mig om ...



Han hade lovat mig , han skulle inte träffa henne och här stod dom båda två . Jag började springa till en hållplats . Jag hade ingen bussbiljett så jag fick skicka ett sms. Jag satt och väntade på smset medans jag tänkte på Justin . Fan också , jag måste glömma honom. Bussen kom och jag visade min biljett , sedan satte jag mig längst bak och försökte skita i alla blickar som jag fick . Jag hoppade sedan av vid rätt hållplats och gick in i lobbyn . Varför förvånade det inte mig att Justin stod där och väntade ?
" Gå . " Morrade jag medans jag gick förbi honom .
Det var ingen i lobbyn , vakten stod utanför .
" Det var inte som det såg ut ! " Försvarade han sig .
" Nejnej , det är det aldrig ? Ellerhur Justin ? "
Han följde efter mig i hissen .
" LÅT MIG VARA ! " Skrek jag .
" Nej . Vi måste prata. "
Dörrarna gled igen , helvete alltså !
" Jag vill inte prata med dig . "
" Varför då ? Varför kom du då till hotellet ? "
" Jag ville förklara för dig varför jag inte kunde kyssa dig ! "
Han fnös.
" Aha , varför kunde du inte göra det då ? "
" Det spelar ingen roll nu . " Mumlade jag och kände hur min första tår rann nedför kinden . Men jag stod närmast dörren men ryggen vänd mot honom så han såg inte det .
" Snälla berätta . "
" Varför ska jag berätta ?! Så du kan gå sen till Jenny när du lovade mig att inte göra det ? "
" SKYLL INTE PÅ MIG ! DET VAR DU SOM FÖRST SÄGER ATT DU SAKNADE MIG , SEDAN HELT PLÖTSLIGT SÅ KAN DU INTE ENS KYSSA MIG ? HUR TROR DU ATT JAG KÄNNER MIG , VA ?! " Skrek han och jag vände mig om alldeles ilsken och fattade inte varför han gjorde såhär .
" KANSKE DÄRFÖR ATT JAG ÄR RÄDD ! JAG ÄR RÄDD FÖR ATT GILLA DIG ! JAG ÄR RÄDD FÖR ATT JAG SKA GILLA DIG OCH SEN STICKER DU OCH JAG BLIR ENSAM KVAR OCH SAKNAR DIG ! FATTAR DU INTE DET? FATTAR DU INTE ATT JAG BAD DIG HÅLLA DIG BORTA FRÅN JENNY FÖR ATT JAG INTE VILLE ATT DET SKULLE BLI NÅGONTING MELLAN ER FÖR ATT JAG VILLE HA NÅGONTING MED DIG ISTÄLLET ? JAG KUNDE INTE KYSSA DIG DÄRFÖR ATT JAG VAR RÄDD ! " Skrek jag tillbaka .
Precis när dörrarna skulle ha öppnas så släcks hissen , stannar och jag förstod på en gång , strömmen hade gått . Det hade börjat regna lite , tydligen hade det blivit mycket värre .
" Perfekt . " Mumlade jag och satte mig på golvet .
" Förlåt. " Mumlade han och satte sig brevid mig med handen runt mig .
" Låt mig vara . " Sa jag utan hat och menade det egentligen inte .
Jag ville ju att han skulle hålla om mig , jag ville ju att det skulle vara såhär men endå inte . Jag ville vara den oroliga flickvännen som måste sitta hemma och kolla på sin pojkvän på teven medans han flörtar med massa andra tjejer .
" Jag visste inte att du kände så . "
" Jag visste inte vad jag skulle göra . " Snyftade jag .
" Det är okej nu , jag ska inte svika dig jag lovar . "
" Precis som du lovade att hålla dig borta från Jenny ? "
" Hon kom till mitt rum , jag sa åt henne att hålla sig borta men hon ville prata och jag gav med mig , dumt gjort . Sedan precis när hon skulle börja prata så kommer du och jag ville inte att du skulle se henne för jag visste att du skulle missuppfatta . När du sedan .. gick så sa jag åt henne att inte kontakta mig igen och sedan raderade jag mitt nummer från hennes telefon lite innan . " Suckade han och höll greppet om mig hårdare .
" Men snart är du borta igen Justin , jag kommer inte orka vänta på dig . Sist när vi inte ens kände varandra så mycket så gjorde det ont . "
" Om du inte vill så ska jag inte tvinga dig . " Sa han sorgset .
Jag skakade på huvudet .
" Jag vill , mer än någonting annat , men det kommer inte att funka . "
" Om jag får det att funka då ? "
Jag sa ingenting utan närmade mitt ansikte hans och precis innan så slöt jag ögonen . Han gjorde detsamma och våra läppar möttes i en kyss . Känslan var så underbar , det bästa kyssen av alla . Och det jag kände inom mig , värme och kärlek ...


Korta = mer inlägg :)
Ni som inte vet så är det bara EN person som skriver , därför blir det mindre inlägg . Ett inlägg tar också minst en halvtimme att skriva ! Denhär lilla en halvtimme , så en lång en timme . Aja , det kmr mer inlägg sen och imorgon lite , har ganska mycket denhär veckan men har lov nästa så då kmr det bli bättre . Plus jag har blod över hela min ena hand så det är lite knepigt att skriva ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

skitbra, mer!

2011-02-20 @ 13:59:09
Postat av: Rebecka

ASBRA :DDDDDD

2011-02-20 @ 14:22:37
Postat av: Rebecka

ASBRA :DDDDDD , som vanligt .Du märker förmodligen att jag typ kommenterar samma sak hela tiden , men det e asbra , vet typ inte vad jag ska skriva annars :P

2011-02-20 @ 14:23:42
Postat av: mukta sundin

så fin blogg du har, följa varandra på bloglovin? :D<3

2011-02-20 @ 16:23:43
URL: http://muktas.blogg.se/
Postat av: Laramore ^^

Riktigt bra :)

2011-02-20 @ 16:34:48
URL: http://laramore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0