live, laugh & love - The end of us - episode 15

Direkt när jag läste smset fattade jag vilken underbar vän jag hade, hon gav upp allting för mig, det fick mig ioförsig känna mig ännu sämre men jag brydde mig inte just nu.
Inga ord kan beskriva hur mycket jag älskar dig! Du kan inte ge upp allt för mig, vem ska då ta hand om tävligen därborta? xoxo
Vem bryr sig ?! Det finns alltid någon, jag planerar en fest för dig till kvällen för att fira baby! xoxo
Okej, som du vill! vi får se sen, kommer du till mig imorgon redan så kan vi ha tjejweekend för mamma & dom åkte iväg på semester när dom trodde att jag skulle vara borta..
Aboslut! Vi ses imorgon, ska ringa till någon utav tjejerna så någon tar hand om allting därborta. Oroa dig inte för något bästis, ringer senare!
Tack bästo, ses imorn.
Sedan smsade vi inte mer, det skulle absolut kännas bättre att ha både Chelsea och Justin där, dom två bästa personerna i mitt liv.
Nästa morgon vaknade jag redan klockan fem på morgonen, jag hade av misstag glömt att stänga av väckarklockan jag hade ställt till Florida, sedan kunde jag inte somna om någon mer. Jag gick upp till stallet där Twister, mitt allt stod och väntade på mig.
Jag fick ett sms 05:40 utav Lucas, tjugo minuter innan dom skulle åka:
Om du inte kommer nu innan bussen åker är det slut..
Direkt började jag gråta så jag satte mig i Twisters box och satt där i säkert tio minuter och bara grät, sedan gav jag upp och tog upp mobilen och slängde ut den från stallet.. som tur så hördes inte ljud men direkt när jag såg att den kraschade i marken så sprang jag dit och nästan kastade mig också på marken. Snälla gud, låt den inte vara förstörd. Men en stor spricka var över hela min skärm och den var helt enkelt paj. Jag försökte förgäves gråtandes försöka sätta ihop den vilket inte gick bra alls. Jag tog telefonen från stallet, tack gode gud att jag kunde Chelseas nummer. Mamma fick jag ringa senare, dom hade ändå åkt dan före till Hawaii för lite semester.
" Hej." mumlade hon trött.
" Hej, förlåt att jag ringer. " sa jag försiktigt och alla tårar hade torkat längs min kind. Jag grät inte längre, men jag hade fått lite huvudvärk.
" Såhär tidigt?! Seriöst Alyssa, g-å  o-c-h  l-ä-g-g  d-i-g " bokstavterade hon noga för mig.
" Nej men sluta, dethär är viktigt. Min mobil.. är sönder kan man säga.. så ring till min gamla mobil sålänge. Vi får åka och köpa en, tur att jag har tjugo tusen kvar på kontot. " Min pappa la in pengar varje månad som jag vägrade använda, men nu var det ett undantag.
" Men herregud Alyssa! Vad har hänt? Jag kommer dit klockan tolv ungefär, vi åker direkt dit. "
" Tack, du anar inte hur mycket jag ångrar att jag slängde den i backen.. fan för Lucas alltså. "
" Du får berätta allt sen, jag vill sova lite nu. Är det okej? "
" Ja, det är okej. Kom sen, jag är hemma eller stallet, troligtvis hemma färdigifxad. "
" Bra, hejdå. " hon la på och somnade säkert på en gång.
Jag red Twister och borstade Pepsi, jag orkade inte rida honom nu så det fick vänta tills ikväll. Jag la ut båda hästarna i hagen och gick sedan ner till mig, jag somnade en timme på soffan framför Jersey Shore. När jag vaknade duschade jag, sedan klev jag bort ur duschen och ställde mig framför spegeln för att kolla på mina gamla blåmärken. Ingenting var kvar, som tur var. Nu skulle jag kunna använda vad som helst, om han inte skulle göra det igen..
Jag åt och sådant innan jag satt framför teven resten utav tiden, när hon plingade på dörren gick vi nästan direkt.
" Så vad ska du ha på dig imorgon? " frågade hon medans vi gick till stan, vi bestämde oss för att gå den lilla biten.
" Jag vet inte, jag har verkligen inte ens tänkt på det. "
" Dags att göra det, vill du shoppa lite? "
" Visst, hoppas jag får lite pengar över. " suckade jag och hon skrattade.
" Det tror jag säkert du får. Men nu, berätta a-l-l-t som har hänt tack. "
" Åh, vart ska jag börja.. "
" Från början. " sa hon bestämt.
Jag började berätta om lägret, avundsjukan från Lucas, verkligen allting, till smset i morse om att det var slut. När jag berättade det fick jag genast en klump i halsen men ville inte gråta för att vi var redan på stan.
" Fyfan vilken skit, han förtjänar fan inte dig ett dugg. "
" Mm, nu vill jag bara glömma det. "
" Det ska du verkligen göra, du vill ha en Iphone 4 va? Som din förra. "
" Ja, hehe. "
Vi gick till en affär där jag köpt min förra och köpte en ny, jag fick samma nummer som förut och jag hade inte fått några nya sms eller samtal när allting väl var som vanligt.
Jag shoppade lite kläder, Chelsea också och nytt smink så vi skulle vara perfekta inför morgondagen.. När vi kom hem gick vi till ett spa där vi gjorde fotvård, ansiktsmaskar, hårbehandlingar, helkroppsmassage och massor utav sånt. När vi kom hem gick vi till stallet och red båda två en varsin häst innan vi gick hem och sov, Justin ringde på kvällen och sa att han skulle hämta oss båda klockan tio på morgonen.
" Var det nödvändigt att vakna klockan sju? " suckade Chels under frukosten.
" Jaa. " skrattade jag och hon började också skratta.
" Ja, du har rätt. Vi fixar dig först så fixar mig mig sist, okej? "
" Okej, medans jag duschar får du välja några av alla plagg jag ska ha på mig. "
" Visst! "
Jag duschade först innan vi började fixa mig, jag tog dom kläderna som hon hade valt vilket var en jeansväst och jeans. Vi fixade mitt hår, smink och allting därimellan.
" Du är så jäkla snygg just nu. " sa Chels med ett leende och vi gjorde en high five.
" Thanks girl! "
" Nu är det din tur. "
Hon satte sig i stolen och jag började fixa henne, det dröjde runt en timme det också och sen var vi helt klara, vilket var tur med tanke på att Justin skulle komma vilken sekund som helst, han hade till och med skickat sms att vi skulle komma ut, haha. Vi ställde oss utanför, båda två hade converse och väntade på honom. Justin kom körandes i hans Range Rover. Jag satte mig fram och Chels satte sig därbak.
" Vart är Kenny? " frågade jag och kollade bak för att försäkra mig om att han inte satt där.
" Han åker i en annan bil med din manager Tyler, Tyler måste vara med och fixa saker där. Du ska spela på en scen, tillsammans med Miley Cyrus och Selena Gomez. "
" Va?! Ska jag spela på samma scen som Selena Gomez? Skämtar du Justin? "
" Ja jag vet att hon är din idol, därför ordna jag detta. "
" Du är så bäst, förresten dethär är Chelsea. " sa jag och presenterade henne.
" Hejsan, jag är Justin. "
" Jag är Chels som sagt. " skrattade hon.
" Ni är båda sjukt snygga måste jag säga. " flinade han.
" Taack Justin. " sa vi samtidigt vilket fick oss börja asgarva.
Girls just wanna have fun började spelas på radion och vi två började sjunga som galningar medans vi höjde och Justin skrattade åt oss, vi hade iallafall kul.
När vi hade stannat på platsen, vilket var en stor scen tycker jag iallafall, fick mig bli nervös. Människorna stod redan klart där och några hade en skylt med mitt namn, det var så gulligt. Jag kände mig spyfärdig men ville inte backa ut nu. Alla presenterades för alla, eller mest för Chels med tanke på att hon var den enda nya.
" Jag kommer inte klara detta. " sa jag tyst för mig själv och då  kunde jag känna två armar runt mig bakifrån, jag kände igen direkt på doften att det var Justin.
" Det gör du visst! Jag fattar inte att din pojkvän inte kom hit och kollade.. " sa han och igen kände jag en klump.
" Vi .. vi har gjort slut. " mumlade jag tyst och han stannade upp, sedan vände han mig och kollade mig rakt i ögonen.
" Jag är så ledsen, jag lovar att jag ska inte prata om det igen om du inte vill förstås för du kan alltid prata med mig det vet du. Förlåt, gråt inte! Du skulle bara våga .. " sa han och jag skrattade lite nervöst.
" Jag ska inte gråta. Vi kan prata senare .. kanske .. "
" Absolut, vänta nu vill jag presentera dig för någon, om det är okej. "
" Öh, visst! "
Han tog armen runt min midja vilket kändes beskyddande och tog mig till ett rum där en välbekant människa stod och skrattade med en annan väldigt bekant människa.
" Selena och Miley, jag vill presentera er för Alyssa. "

Direkt när jag läste smset fattade jag vilken underbar vän jag hade, hon gav upp allting för mig, det fick mig ioförsig känna mig ännu sämre men jag brydde mig inte just nu.

Inga ord kan beskriva hur mycket jag älskar dig! Du kan inte ge upp allt för mig, vem ska då ta hand om tävligen därborta? xoxo

Vem bryr sig ?! Det finns alltid någon, jag planerar en fest för dig till kvällen för att fira baby! xoxo

Okej, som du vill! vi får se sen, kommer du till mig imorgon redan så kan vi ha tjejweekend för mamma & dom åkte iväg på semester när dom trodde att jag skulle vara borta..

Aboslut! Vi ses imorgon, ska ringa till någon utav tjejerna så någon tar hand om allting därborta. Oroa dig inte för något bästis, ringer senare!

Tack bästo, ses imorn.

Sedan smsade vi inte mer, det skulle absolut kännas bättre att ha både Chelsea och Justin där, dom två bästa personerna i mitt liv.

Nästa morgon vaknade jag redan klockan fem på morgonen, jag hade av misstag glömt att stänga av väckarklockan jag hade ställt till Florida, sedan kunde jag inte somna om någon mer. Jag gick upp till stallet där Twister, mitt allt stod och väntade på mig.
Jag fick ett sms 05:40 utav Lucas, tjugo minuter innan dom skulle åka:

Om du inte kommer nu innan bussen åker är det slut..

Direkt började jag gråta så jag satte mig i Twisters box och satt där i säkert tio minuter och bara grät, sedan gav jag upp och tog upp mobilen och slängde ut den från stallet.. som tur så hördes inte ljud men direkt när jag såg att den kraschade i marken så sprang jag dit och nästan kastade mig också på marken. Snälla gud, låt den inte vara förstörd. Men en stor spricka var över hela min skärm och den var helt enkelt paj. Jag försökte förgäves gråtandes försöka sätta ihop den vilket inte gick bra alls. Jag tog telefonen från stallet, tack gode gud att jag kunde Chelseas nummer. Mamma fick jag ringa senare, dom hade ändå åkt dan före till Hawaii för lite semester.

" Hej." mumlade hon trött.
" Hej, förlåt att jag ringer. " sa jag försiktigt och alla tårar hade torkat längs min kind. Jag grät inte längre, men jag hade fått lite huvudvärk.
" Såhär tidigt?! Seriöst Alyssa, g-å  o-c-h  l-ä-g-g  d-i-g " bokstavterade hon noga för mig.
" Nej men sluta, dethär är viktigt. Min mobil.. är sönder kan man säga.. så ring till min gamla mobil sålänge. Vi får åka och köpa en, tur att jag har tjugo tusen kvar på kontot. " Min pappa la in pengar varje månad som jag vägrade använda, men nu var det ett undantag.
" Men herregud Alyssa! Vad har hänt? Jag kommer dit klockan tolv ungefär, vi åker direkt dit. "
" Tack, du anar inte hur mycket jag ångrar att jag slängde den i backen.. fan för Lucas alltså. "
" Du får berätta allt sen, jag vill sova lite nu. Är det okej? "
" Ja, det är okej. Kom sen, jag är hemma eller stallet, troligtvis hemma färdigifxad. "
" Bra, hejdå. " hon la på och somnade säkert på en gång.

Jag red Twister och borstade Pepsi, jag orkade inte rida honom nu så det fick vänta tills ikväll. Jag la ut båda hästarna i hagen och gick sedan ner till mig, jag somnade en timme på soffan framför Jersey Shore. När jag vaknade duschade jag, sedan klev jag bort ur duschen och ställde mig framför spegeln för att kolla på mina gamla blåmärken. Ingenting var kvar, som tur var. Nu skulle jag kunna använda vad som helst, om han inte skulle göra det igen..

Jag åt och sådant innan jag satt framför teven resten utav tiden, när hon plingade på dörren gick vi nästan direkt.
" Så vad ska du ha på dig imorgon? " frågade hon medans vi gick till stan, vi bestämde oss för att gå den lilla biten.
" Jag vet inte, jag har verkligen inte ens tänkt på det. "
" Dags att göra det, vill du shoppa lite? "
" Visst, hoppas jag får lite pengar över. " suckade jag och hon skrattade.
" Det tror jag säkert du får. Men nu, berätta a-l-l-t som har hänt tack. "
" Åh, vart ska jag börja.. "
" Från början. " sa hon bestämt.
Jag började berätta om lägret, avundsjukan från Lucas, verkligen allting, till smset i morse om att det var slut. När jag berättade det fick jag genast en klump i halsen men ville inte gråta för att vi var redan på stan.
" Fyfan vilken skit, han förtjänar fan inte dig ett dugg. "
" Mm, nu vill jag bara glömma det. "
" Det ska du verkligen göra, du vill ha en Iphone 4 va? Som din förra. "
" Ja, hehe. "
Vi gick till en affär där jag köpt min förra och köpte en ny, jag fick samma nummer som förut och jag hade inte fått några nya sms eller samtal när allting väl var som vanligt.

Jag shoppade lite kläder, Chelsea också och nytt smink så vi skulle vara perfekta inför morgondagen.. När vi kom hem gick vi till ett spa där vi gjorde fotvård, ansiktsmaskar, hårbehandlingar, helkroppsmassage och massor utav sånt. När vi kom hem gick vi till stallet och red båda två en varsin häst innan vi gick hem och sov, Justin ringde på kvällen och sa att han skulle hämta oss båda klockan tio på morgonen.

" Var det nödvändigt att vakna klockan sju? " suckade Chels under frukosten.
" Jaa. " skrattade jag och hon började också skratta.
" Ja, du har rätt. Vi fixar dig först så fixar mig mig sist, okej? "
" Okej, medans jag duschar får du välja några av alla plagg jag ska ha på mig. "
" Visst! "
Jag duschade först innan vi började fixa mig, jag tog dom kläderna som hon hade valt vilket var en jeansväst och jeans. Vi fixade mitt hår, smink och allting därimellan.
" Du är så jäkla snygg just nu. " sa Chels med ett leende och vi gjorde en high five.
" Thanks girl! "
" Nu är det din tur. "

Hon satte sig i stolen och jag började fixa henne, det dröjde runt en timme det också och sen var vi helt klara, vilket var tur med tanke på att Justin skulle komma vilken sekund som helst, han hade till och med skickat sms att vi skulle komma ut, haha. Vi ställde oss utanför, båda två hade converse och väntade på honom. Justin kom körandes i hans Range Rover. Jag satte mig fram och Chels satte sig därbak.
" Vart är Kenny? " frågade jag och kollade bak för att försäkra mig om att han inte satt där.
" Han åker i en annan bil med din manager Tyler, Tyler måste vara med och fixa saker där. Du ska spela på en scen, tillsammans med Miley Cyrus och Selena Gomez. "
" Va?! Ska jag spela på samma scen som Selena Gomez? Skämtar du Justin? "
" Ja jag vet att hon är din idol, därför ordna jag detta. "
" Du är så bäst, förresten dethär är Chelsea. " sa jag och presenterade henne.
" Hejsan, jag är Justin. "
" Jag är Chels som sagt. " skrattade hon.
" Ni är båda sjukt snygga måste jag säga. " flinade han.
" Taack Justin. " sa vi samtidigt vilket fick oss börja asgarva.
Girls just wanna have fun började spelas på radion och vi två började sjunga som galningar medans vi höjde och Justin skrattade åt oss, vi hade iallafall kul.

När vi hade stannat på platsen, vilket var en stor scen tycker jag iallafall, fick mig bli nervös. Människorna stod redan klart där och några hade en skylt med mitt namn, det var så gulligt. Jag kände mig spyfärdig men ville inte backa ut nu. Alla presenterades för alla, eller mest för Chels med tanke på att hon var den enda nya.
" Jag kommer inte klara detta. " sa jag tyst för mig själv och då  kunde jag känna två armar runt mig bakifrån, jag kände igen direkt på doften att det var Justin.

" Det gör du visst! Jag fattar inte att din pojkvän inte kom hit och kollade.. " sa han och igen kände jag en klump.
" Vi .. vi har gjort slut. " mumlade jag tyst och han stannade upp, sedan vände han mig och kollade mig rakt i ögonen.
" Jag är så ledsen, jag lovar att jag ska inte prata om det igen om du inte vill förstås för du kan alltid prata med mig det vet du. Förlåt, gråt inte! Du skulle bara våga .. " sa han och jag skrattade lite nervöst.
" Jag ska inte gråta. Vi kan prata senare .. kanske .. "
" Absolut, vänta nu vill jag presentera dig för någon, om det är okej. "
" Öh, visst! "

Han tog armen runt min midja vilket kändes beskyddande och tog mig till ett rum där en välbekant människa stod och skrattade med en annan väldigt bekant människa.
" Selena och Miley, jag vill presentera er för Alyssa. "

Vet att det är mycket önskesaker, men vill bara få det över allting med hennes karriär i början.. det slutar snart, jag lovar! follow me on twitter @vougebelieber

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0