Live, laugh & love - Skyscraper - episode 11



lyssna gärna på denna samtidigt. det är hennes låt & röst.


Jag andades ut och slog ihop händerna.

" Nu kör vi tjejer och killar! " skrek jag och vi sprang ut på gräsplanen skuttandes och viftade med våra pom poms. Det första jag letade efter var Justin, jag hittade honom på första raden med en liten "förklädnad" och han log stort mot mig.

" Hej. " mimade jag och kollade sedan bort. Vi ställde oss framför publiken och laget sprang in, alla skrek i publiken och vi gjorde det också medans vi klappade händerna.


Matchen började och vi skrek alltid när dom gjorde poäng, dansade lite och så. Vi gjorde även några pyramider som var lätta nu när vi hade tränat ganska mycket, men ändå var jag alltid rädd att någon skulle trilla eller något. Jag kollade upp mot den stora klockan som började närma sig halv åtta, det var halvlek men jag var tvungen att gå.


" Tjejer, jag måste gå nu. Förlåt så mycket! Men ni klarar er utan mig, om något händer så har ni Chelsea. " sa jag och alla kollade undrades på mig.

" Det är en privat sak. " forsatte jag och gick iväg, dom suckade och började sedan köra på någon ramsa. Jag sprang till parkeringen dit Justin redan väntade och gav honom en kram.

" Hejsan, det var länge sen. " sa han och besvarade kramen.

" Verkligen, är du redo att åka?

" J-" började han men avbröts utav att någon ropade på mig, jag vände mig om och såg Lucas springa emot mig med sina football kläder på sig, jag ursäktade mig till Justin och gick och mötte honom halvvägs så att Justin inte skulle höra vad vi pratade om.


" Vart ska du? " frågade han och jag drog efter andan.

" Jag måste till studion. " sa jag och han suckade.

" Så du ska bara lämna matchen såhär? "

" Vad ska jag annars göra? "

" Sviker du verkligen dina vänner genom att bara sticka? Vad skulle hända om jag gjorde det? Vet du varför du valdes till kapten och vad det innebär att vara det? "

Jag fick dåligt samvete.

" Jag måste åka, det är bara en gång. "

" Fyfan .. vad händer med dig Alyssa? Du är inte hon du brukade vara. " sa han och kollade mig rakt in i ögonen.

" Säg inte så.. " sa jag och höll tillbaka tårarna.

" Ses imorn. " sa han bara och vände sig om för att gå.

" Vänta Lucas! " ropade jag men han forsatte bara att gå och jag vände mig om istället för att gå till Justin.


Jag satte mig i bilen och kände Justins oroliga blickar lite då och då.

" Så låten heter Skyscraper. " sa han för att bryta tystnaden. Då ryckte jag upp mig lite och log.

" Jag har verkligen väntat på dethär. "

" Det kan jag förstå. "


Vi forsatte prata lite och Justin sa några skämt som jag inte kunde hålla mig för skratt för. Tillslut var vi framme vid den lilla studion som vi vart på förut, därinne fanns några människor och äntligen fick jag min låt i handen.

Efter att jag fått hört melodin och så, fått veta hur jag skulles sjunga självaste låten så skulle jag äntligen få sjunga den.


" Vi ska inte spela in just nu, du ska bara få öva. " sa han killen och gav mig hörlurar, sedan ställde jag mig framför mikrofonen som finns i studior och började sjunga " Skies are crying, I am watching, catching teardrops in my hands. Only silence as it's ending, like we never had a chance. Do you have to, make me feel like there is nothing left of me? "  

Jag slutade sjunga och kollade på dom, killen pratade som i en mikrofon så det hördes i en högtalare härnere, dom hade flyttat sig till bakom glasrutan däruppe. " Okej, det var jättebra! Nu ska vi prova att spela in, kör allting en gång till. "

Återigen sattes musiken på i mina öron och jag började sjunga, jag gjorde verkligen allting jag kunde för att få det låta så bra som möjligt.



Ibland fick jag sjunga om, ibland fick jag stanna och vila ett tag. Tillslut hade jag sjungit genom hela låten och det verkade som om det var ganska klart. Fast jag skulle komma tillbaka imorgon och göra några småsaker, det verkade iallafall som alla var nöjda.


" Du har verkligen en talang, jag visste att du var väldigt bra, men inte såhär bra om jag får vara ärlig. " sa Justin när han skjutsade hem mig, han skulle även hämta mig nästa morgon.
" Uh, tack! Jag älskar sången. "
" Jag med, det känns som om när du sjunger den, alltså det låter som om du menar allting du säger. Ett tag hördes det som om du skulle börja gråta, vilket var ännu bättre. "
" Låten passar mig, på något sett. " skrattade jag.
" Du var iallafall jättebra, var stolt över dig själv. "
Han stannade utanför mitt hus, jag tog av mig bältet.
" Tack, tack för idag. Vi ses imorgon. " sa jag och gav honom en kram.
" Sluta tacka mig hela tiden. " skrattade han. " Men, vi ses imorgon. "
Jag skrattade och gick ut ur bilen, jag in till mig där ingen verkade vara hemma. Klockan måste vara runt elva, men jag ville ändå åka till stallet.


Riiing riiing riiing.
Jag sträckte mig irriterat efter telefonen och stängde av, den hade säkert ringt i evigheter. Men istället för att sluta ringa, så började det igen. Jag insåg att det ringde, och skärmen lyste Justin. Jag hann kolla på klockan och såg att den var alldeles för mycket.
" Gud förlåt Justin! Jag kommer ner alldeles strax. " sa jag stressat.
" Det gör inget, jag är ändå lite sen. Vill du ha någonting från McDonalds? "
" Uhm .. ta chicken nuggets till mig. "
" Okej, ses snart! "
Jag hoppade upp ur sängen, jag gick in på toaletten och hoppade över att duscha, jag borstade tänderna, satte upp håret snabbt och satte på mig vad jag hittade i min clothset. Sedan stressade jag mig ut, då märkte jag att jag glömde mobilen hemma och fick ändå springa in och leta efter den också.


Efter studion var klockan bara tre, jag skulle bara ha ett möte imorgon, för då skulle min låt vara klar. Jag bestämde mig för att ringa Lucas.
" Hej. " mumlade han bara.
" Hej, det är Alyssa. "
" Jag vet. "
" Så.. vill du träffas? "
" Jag kan inte idag, jag ska träna med laget hela dan. Vi ska ju snart till Florida. "
" Ah juste, men kan jag komma och kolla? "
" Gör vad du vill, jag bestämmer väl inte över dig. "
Det blev tyst ett tag, jag undrade om han skulle be om ursäkt, jag visste att han var sur för att jag hade gått igår, men han visste att det var viktigt.
" Vi ses väl .. sen då. " sa jag bara tyst och han mm:ade.


Måndag :

Jag satte mig framför speglen, igår hade jag bara vart i stallet för att rensa tankarna. Jag drog tyst fram min plattång och plattade varenda litet hårstrå, jag gjorde det för Lucas skull, eller så att han skulle prata med mig idag.
Jag drog fram sminket och sminkade mig ganska mycket, mer än vad jag egentligen ville. Jag satte på mig shorts och ett linne, massa smycken och packade mina cheerleadingkläder ner i en väska, jag skippade frukosten och gick till bilen.


Parkeringen var nästan full, men jag hade en reserverad plats för att jag skulle alltid vara säker på att ha en plats.
" Hej. " sa Chelesa glatt när hon såg mig, vi kramade om varandra och hon såg ungefär lika fixad ut som jag.
" Hej. " svarade jag.
" Okej, du har inte berättat vart du plötsligt drog i fredags. " sa hon, men lät inte alls sur. Vi började gå emot byggnaden.
" Jag .. spelade in min låt, hela helgen. "
" Va?! Fyfan vad ballt, när kommer den ut då? "
" Om två veckor, veckan innan vi ska till Florida. "
" Det var ju ganska snart, jag är verkligen stolt över dig! "
" Tack .. " vi kom in till våra skåp. " fast Lucas är sur på mig. " sa jag och låste upp mitt skåp.

" Säker? " sa Chels och jag tittade på henne, då kunde jag se att Lucas kom emot oss och när han kom fram till
mig kysste han mig direkt och tryckte mig emot skåpet. Förvånat besvarade jag kyssen och när han slutade kollade han in mig i ögonen.
" Hej sexiga flickvän. "
" Uh hej? "
Han skakade på huvudet. " skulle bara försäkra mig, ses sen. " han försvann och jag kollade konstigt på honom.

" Vad var det med honom? " frågade jag.
" Det är väl säkert om ryktet som stod i tidningen. "
" Vilket rykte?"
" Det om att du och Justin dejtar? "




del 1/8 .. HAR SÅ MYCKET IDEER !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0