Live, laugh & love - Run, run, run - episode 21




Efter en hel del strul med platserna, fick jag äntligen sätta mig på planet och direkt när jag satte mig på min plats så lutade jag bak huvudet och stängde ögonen.

" Hälsar man inte nuförtiden? " hörde jag en välbekant röst fråga och jag öppnade ögonen direkt.

" Justin. " viskade jag högt och kramade om honom, mycket kramande idag.

" Hejsan. " skrattade han. " är du redo? "

" Du.. jag föddes redo. " log jag och tog fram mina hörlurar.

" Äh.. " sa han och jag stoppade in den i min ipod. " får jag lyssna med dig? " frågade han och jag räckte han den andra.

" självklart. "

Jag satte på låten Yeah 3x - Chris Brown och han sa ingenting till en början, tills han suckade och tog ipoden ifrån mig. " hey. " sa jag men han hade redan bytt låt till Only girl - Rihanna. Det störde mig inte så mycket med tanke på att låten var bra, enligt mig. Men han forsatte bläddra genom min musik.


" Du har väldigt mycket Selena Gomez. " klagade han.

" Hehe ja, du vet att hon är min idol. " sa jag och rodnade lätt.

" Åh den här är bra. " sa han och bytte till en raplåt.

" Åh nej snälla. " bad jag men han bara skakade på huvudet.

" Det är ju du som har denna låten på din ipod. " flinade han. " men det var Chels som la in den. " klagade jag och kollade på honom med en vädjande blick.

" Okejdå! Bara att du inte tvingar mig att äta saltgurka igen. " flinade han och jag brast ut i skratt.

" Jag lovar! " sa jag med ena handen uppe och valde en annan låt.

" Flyget landar om fem minuter, knäpp fast säkerhetsbältena. " sa en kvinna i högtalaren och jag gjorde det direkt, samma sak med Justin.

" Vi är i Miami nu, vi åker imorgon direkt. Sedan har vi redan dagen efter en konsert." förklarade han och jag nickade.


Bara efter tjugo minuter så var vi redan ute ur planet, vi blev skjutsade utav taxi till bussarna. Wow, säger jag bara.

" Det är din buss. " sa Justin och pekade på en utav bussarna.

" O-m-g. " sa jag och rusade fram till bussen samtidigt som jag hoppade upp och ner, skrek kanske lite också.

" Du behöver inte freaka ur, låt oss gå in. " sa han och öppnade dörren. Det var helt otroligt vad som fick plats härinne! Som ett hotell, och det var bara mitt!

" Åh taack, dethär kommer bli aaamazing. " sa jag och slängde väskorna på sängen.

" Äh, du jag går och packar upp mina saker. Jag har bussen alldeles brevid dig, vi syns snart. " log han och gick ut. Jag blev kvar ensam och fixade in mina kläder i ett utav klädskåpen, det verkade som om jag skulle kunna shoppa en hel del innan det blev fullt, haha. Jag kollade även på allting som fanns därinne innan jag började få lite smått panik för jag hade vart stilla och bara suttit för länge, så jag bestämde mig för en joggningstur. Jag satte ändå på mig jeans och en lila tröja med ränder, sedan gick jag ut och knackade på Justins dörr.


" Uh ja? " sa han och jag gick in.

" Snyggt. " mumlade jag. " ska du med på en springrunda? " frågade jag och han kliade sig i håret medans han funderade, och kollade ut över kläderna.

" Visst. "

Han satte gardinen för sängen " nu kanske mamma inte märker. " skrattade han och vi gick ut.

" Vart vill du springa? "

" Vart som helst, du kan nog bättre än jag. "

" Okej, spring efter mig. " flinade han och vi började springa.


Vi hann bara springa tjugo minuter när vi stannade och började gå istället. Vi började prata om hemskolningen och han berättade om några pranks han gjort på sin lärare, en när han hade fått henne stoppa ner hela handen i ett smörpaket och jag vet inte vad. Men jag skrattade iallafall. Tillslut var vi framme och vi båda tog en dusch innan vi bestämde oss för att kolla på film hos Justin, men filmen blev att vi båda satt och kollade på roliga youtube klipp på hans mobil och sedan var jag tvungen att gå över till mig för att vi skulle åka. Det hindrade oss inte från att smsa:


Jag lovar att du inte kan alla mina låtars texter. envisades han.


Okej, try me.


Äh, jag orkar inte. Kommer somna vilken sekund som helst.. :)


Okej, god natt!


God natt, sov sött :)


Det tog en stund innan jag kunde somna med tanke på att det rörde sig hela tiden, jag kollade ibland ut genom fönstret och ibland bara i taket. Jag hann twittra och följa fans också, men jag fick lite sömn iallafall.

" Alyssa, vakna. " hörde jag en röst mumla, men jag orkade inte bry mig och la täcket tätare runt mig.

" Vi är framme vid arenan" sa Justin och hoppade i sängen.


Justins perspektiv:

Jag började hoppa med knäna lite i sängen men hon såg inte ens ut att reagera.

" Jag räknar till fem, sedan är det kallt vatten som gäller. " sa jag utmanande och hon satte sig upp direkt. Jag skrattade åt hennes min och hon gav mig en irriterad blick.

" Jag kommer ut okej? Jag ska bara sätta på mig något. " suckade hon och jag ställde mig upp.

" Om du inte är här ute om tjugo minuter så .. ja du vet vad som händer. " sa jag med ett flin och gick ut till Kenny.

" Vaknade hon? "

" Jadå. "


Bara tio minuter senare kom Alyssa ut med ett linne och jeansshorts och solglasögon.

" Där är du, kom så går vi. "

Vi gick in i arenan och jag såg hur hon blev lite smått nervös, så jag sa att allting skulle bli bra och hon nickade osäkert med huvudet.

Det blev lite hälsande och jag skrev autografer på min meet & greet som inte var så speciell. Alyssa var inte med på den, när det var slut var det bara en timme kvar tills det började.

" Du börjar. " sa jag och hon satt på en sminkstol och blev fixad.

" Jag vet, du börjar väl med love me? "

" Japp. " Jag satte mig på stolen brevid henne och kollade hur dom sminkade henne, jag tyckte ändå hon var finast utan någonting.

Jag såg hur Kenny kom med kameran i handen i följd utav Ryan Good, min stylist.

" Det här kommer bli swag. " skrattade han och jag reste mig direkt.

Vi började skoja inför kameran och "slogs" lite smått, efter fem minuter när videon var klar publicerade jag den på twitter. Bara efter en minut hade den massor utav views.

" Äntligen klar. " sa Alyssa och ställde sig upp.

" Du ser.. vacker ut. " sa jag och gav henne en kram.

" Tack så mycket, borde inte du också byta om? "

" Jo, tack för påminnelsen. " sa jag och log, sedan gick jag iväg för att byta om till min första outfit vilket bestod av en vit jacka, lila väst och vita jeans.


Som vanligt så bad vi innan någon skulle uppträda, sedan gjorde vi våran duck duck duck duck kvack kvack kvack kvack zoooooooom !

Sedan fick Ryan alla att skratta precis som vanligt och sedan skulle Alyssa gå upp på scenen. Jag gav henne en lycka till kram, sedan gick hon upp och publiken blev galen.

 



KOMMER NI IHÅG BILDEN JAG LA UT PÅ ALYSSA FÖRUT? ALLTSÅ DE ÄR LITE SVÅRT ATT LÄGGA IN BILDER PÅ JUSTIN UTAN SELENA.. SÅ JAG ANTAR HON FÅR SE UT SÅ ELLER NÅGOT.. MEN FINNS INTE SÅ MYCKET JAG KAN GÖRA!  


Kommentarer
Postat av: Johanna

GRYMT JÄVLA BRA :d

2011-08-18 @ 22:51:33
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-08-19 @ 21:28:27
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0