Live, laugh & love - Rumors - episode 12



så ser alyssa ut, hon till höger! 


" Vad snackar du om? "

" Ja? Har du inte sett? "

" Nej? "

Just vid det ögonblicket kändes det som om alla stirrade på mig i smyg, viskade om mig.

" Åh herregud Alyssa, kom. " sa hon och vi gick bort från skåpen. Vi gick till våran lilla affär som fanns precis utanför skolan och fram till tidningarna. Min blick letade efter något, inte för jag visste vad och så drog Chelsea fram en tidning och la den i mina händer.
Jag tappade nästan tidningen när jag såg framsidan, där jag och Justin satt i bilen och kramades! Sedan var det en fet rubrik på bilden :


JUSTIN PÅ DEJT MED NY TJEJ.



Jag höll på att kräkas, jag mådde illa och det snurrade i huvudet.

" Mår du bra? " hörde jag Alyssa fråga men jag svarade inte. Jag bläddrade fram till sidan där det fanns en stor artikel om mig .. och Justin. Innan jag ens hann börja läsa så ropade han i kassan.

" Ursäkta ni får faktist köpa tidningen om ni ska läsa den! "

Fort drog jag fram fem dollar och la den på disken.

" Behåll växlen. " mumlade jag och gick ut ur affären. Sedan började jag läsa:

Hela helgen har popsentionen Justin Bieber, 16, setts umgås med denna tjej. Hon heter Alyssa Baker och bor i LA. Han plockade upp henne vid hennes hus och lämnade tillbaka henne senare på kvällen där dom sågs både kramas och pussas. "Dom är väldigt gulliga, man kan se att Justin gillar henne då han gillar få henne och skratta, man ser alltid båda två leendes när dom är tillsammans." berättar ett vittne. Det är inte allt, Justin ska dessutom ha presenterat henne för Usher hans egen mentor som ska ha hjälp även Alyssa att bli signerad! Alyssa spelar in sin låt och planeras släppas om två veckor. Lycka till Bieber! "


" Va?!" skrek jag .

Det var bilder när han hämtade och lämnade mig, när vi åt i bilen, påväg in till studion och även när vi promednerat till min bil!

" Vi har fan heller pussats, dom ljuger! " väste jag. Inte för att jag skulle ha något emot det, fast så kunde jag inte tänka.

"Ta det lungt, ring bara till Justin och be han säga att det är falskt. "

Jag suckade och tog fram min mobil.


" Alyssa, jag skulle precis ringa dig. " sa han direkt och jag drog efter andan.

" Har du sett? "

" Ja.. förlåt så mycket! Jag ska göra allt jag kan för att stoppa detta. "

" Okej .. dom gillar tydligen att ljuga. " muttrade jag .

" Det är så pressen är, försök att tänka på annat så fixar jag det. "

" Tack , jag ringer dig senare. "

" Gör det. Hejdå! "

" Hejdå. "


Jag la på och kände mig fortfarande lite konstig, aldrig i hela mitt liv hade jag trott att jag skulle vara med i en skvallertidning, inte konstigt att Lucas också betett sig så konstigt. Men på något sett undrade jag varför han inte var sur, han blev alltid sur. Han borde ha blivit sur, skrikit på mig och inte alls trott på mig när jag sa att allting var en lögn.


Jag tog brickan i handen och kollade ner på lunchen, återidag bestod maten utav sallad och en baugette. Jag vände mig om och kollade ut över matsalen, fortfarande kändes det som om alla stirrade, och viskade om mig. För första gången hade jag ingen aning om vart jag skulle sitta. Om jag satte mig med Lucas skulle alla säkert tro jag var otrogen mot honom, om jag skulle sätta mig någon annanstans så skulle alla tro det var slut mellan oss. Allting var så förvirrande. Lucas räddade mig från det hela när han såg mig och vinkade dit mig, jag log och tog med mig Chelsea dit bort. Påvägen dit började han skratta med sina vänner, han sa någonting i stil med "tyst", när jag närmade mig och alla blev tysta.


" Hej bab-" han avbröts utav en tjej som jag aldrig sett förut som ställde sig framför mig med ett vattenglas i handen.

" Lämna Justin ifred din bitch! " röt hon och kastade vattnet på mig.

Det iskalla vattnet träffade mig och jag kände hur jag blev alldeles blöt, vattnet rann nedför ansiktet och kladdade säkert ner mitt smink också. Chelsea blev lika chockad som mig och tjejen gick iväg skrattandes, alla började nästan skratta i salen, tillochmed Lucas. Såfort jag mötte hans ögon så slutade han skratta och jag vände mig om och gick iväg, Chels sprang efter och jag rusade in på toaletten. Bara på några timmar kändes mitt liv som det hade rasat från detdär lyckliga som jag hade.


Justins perspektiv:

" Bara en sista fråga. " sa Ellen och kollade på mig.

" Absolut. " log jag och blinkade med ena ögat över publiken och det fick dom skrika som galningar.

" Jag tror alla undrar dethär, vem är hon? "

En bild visades på den lilla skärmen, och den stora på mig och Alyssa. Jag tänkte efter några sekunder vad jag skulle svara, som jag alltid var tvungen att göra innan jag slutligen sa någonting.

" Det .. är Alyssa. Uhm, hon har precis spelat in sin låt och jag har hjälpt henne."

" Så.. dejtar ni? "

" Nej, asså hon är en väldigt bra vän och så, men vi dejtar inte. "

" Hm okej, men skulle du vela dejta henne då ? "

Jag tänkte igen vad jag skulle säga, sådant här borde jag kanske prata med henne om.

" Du vet, det är svårt att hitta tid för att dejta och så, men hon är snygg - och har en pojkvän. Men som sagt, vi är väldigt bra vänner bara. "


Såfort vi satte oss i bilen så började Scooter prata om att vi borde vara mer försiktiga, att jag borde jobba lite mer på min egen karriär trots jag hade ledigt, att jag borde ta saker lite mer seriöst.

" Hur går det med filmen? " sa jag plötsligt och avbröt säkert någon.

" Det går bra, det planeras fortfarande att släppas om några månader. Snart kommer du kunna se den, och snart börjar all reklam och sånt. "

" Okej. "

2 VECKOR SENARE, ALYSSAS PERSPEKTIV:

Klockan var fem på morgonen, jag kunde inte somna om så jag tog en runda till stallet innan jag åt frukost. Idag skulle min låt släppas på Itunes, därför skulle jag inte gå till skolan. Dessa två veckor hade vart annorlunda, jag hade fixat mest med låten och gått i skolan. Tränat cheerleding, och sedan varit med Lucas. Det annorlunda var väl att folk kände igen mig när jag gick på gatan, och att folk sa att dom var mina fans trots dom inte ens hört min låt ännu. Jag fick ett sms utav Justin och öppnade det direkt.


Okej.. såhär ser planerna ut för idag. Jag hämtar dig tio, om två timmar. Sedan ska vi först gå till en radiostation och du ska sjunga din låt och så. Sedan till flyget och till en annan radiostation och sedan en tredje också.. lång dag! Men jag kommer vara med hela dan, ses snart! xoxo.


Coolt, antar jag.. Haha ses snart :) xxx


Jag började fixa mig för fullt, och när jag var klar var det bara tio minuter kvar innan han skulle komma..



del 2/8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0