Live, laugh & love - I'm happy with you - episode 18

Men han gillade inte mig, han hade kysst mig, men det gjorde han säkert ofta. Jag hade sett bilder på honom förut när han kysst olika tjejer, jag var nog bara en i mängden. Jag önskade att jag inte var det..
" Hej gubben. " mumlade jag till Twister.
Jag orkade inte rida, jag hade bara velat ha lugn och ro. Jag undrade om min vän var i stallet, men jag hade ändå ingen lust att prata med henne just nu, jag kunde smsa henne imorgon.
Jag gick bort från stallet och in i skogen, jag drog fram mobilen och började skriva ett sms.
Hej Selena, hoppas du minns mig. Det skulle vara trevligt med dendär tjejkvällen, bara smsa när ni alla kan! xx
Det kom inget svar, men vad jag visste så var Selena på en tour just nu. Tänk egentligen hur snabbt allting gått med min låt, ingen hade nog blivit så känd med en låt. Men det var mest ungdomar och sånt, och det var inte så många. Jag jobbade fortfarande på det.
NÄSTA DAG:
Jag gick upp vid nio, jag hade bestämt mig för att jag skulle ringa Justin och fråga om vi skulle hitta på någonting. Jag tog fram mobilen direkt efter mig dusch och bläddrade fram till  hans nummer.
" Uh.. hej? " mumlade han sömnigt och jag fick dåligt samvete efter att ha väckt honom.
" Hej, väckte jag dig? "
" Åh Alyssa, ja, det gjorde du men det gör ingenting. "
" Okej, bra. Jag tänkte bara fråga om du kanske vill följa med till gallerian idag? "
" Eh visst! Ska jag hämta dig? "
" Jag hämtar dig istället. " skrattade jag. " kan du vara klar om två timmar? "
" Absolut. "
" Då ses vi då! God natt. " log jag och la på.
Två timmar .. det skulle ta långt tid. Jag började platta mitt hår, sedan satte jag på mig en vit kofta och jeans, med en vanlig topp. Då hade bara en halvtimme gått, jag sminkade mig då också och efter det kollade jag på en repris utav Sixteen and pregnant.
Det var en hel halvtimme kvar tills jag ens kunde börja köra iväg, men jag kunde inte vara tidig för jag var nästan helt säker på att Justin fortfarande låg och sov, även fast det var 45 minuter kvar tills vi skulle ses. När yttligare en kvart hade passerat så gick jag till bilen, jag körde iväg och tog den absolut längsta vägen jag kunde, inte så mycket till omväg men ändå. Min mage pirrade för jag visste att alldeles strax skulle jagfå träffa Justin, jag tog en halstablett som smakade mint medans jag parkerade utanför honom.
Klockan var bara elva, alltså tio minuter kvar. Jag bestämde mig för att smsa han ändå:
Utanför dig nu, kom ut när du är klar. Du behöver inte stressa ;)
Jag är där strax.
När smset nådde mig så öppnades ytterdörren och jag la undan mobilen. Min blick fastnade på hans vackra ansikte medans det närmade sig mig, och jag kunde slå vad om att jag log större än när ett litet barn öppnar presenter.
" Hej där. " log han när han satte sig i passagerarsätet och jag drog med handen genom håret.
" Eh hej. " log jag och rodnade, så jag tittade bort som om ingenting speciellt och började köra.
" Detta måste vara första gången du skjutsar mig. "
" Haha ja, jag tänkte väl att det var dags. "
" Jag tog inte med mig Kenny, jag tänkte vi har en hel dag ensamma. "
" Åh, vad lyx. " skrattade jag.
" Ja, fast jag har både bra och dåliga nyheter. Vill du höra dom nu eller senare? "
" Jag skulle vela höra dom nu, börja med den .. bra. " sa jag och log.
" Jag ska åka på tour om en månad ungefär.. då var jag ju tvungen att prata runt lite för ja, jag ville. Så nu har jag fixat att du också ska på samma  tour, med mig om en månad.. om du vill och sjunga alltid före mig på alla konserter. " sa han och jag körde fort in på en vägkant och öppnade ögonen.
" Ursäkta? "
" Ja, människor kommer märka dig på det sättet. Efter touren så kommer du sedan göra ditt album och mer människor kommer köpa det, många viktiga personer kan få upp ögonen för dig. "
" Jag vet inte vad jag ska säga. " mumlade jag och grep hårt om ratten. " för dethär är liksom inte verkligt på något sett överhuvudtaget. Dessutom jag har skolan till att börja med. "
" Du skulle vart tvungen att sluta skolan oavsett, och börja hemskolning. Jag har Jenny, och du kommer ha Tanya. "
" Har någon liksom pratat med mina föräldrar? "
" Ja, din manager pratar med dina föräldrar varje dag. " skrattade han " så vad säger du? "
" Jag säger tack Justin, jag kan aldrig tacka dig för allting du gör för mig, exakt hela tiden. "
" Okey, lägg av nu. Men nu bad news.. "
" Åh .. juste. Vad är dom då? "
" Att vi inte kommer sova i samma buss. " sa han och gjorde en ledsen min. Jag började skratta och skakade på huvudet. Sedan började jag köra och tänkte på allting, jag skulle på en tour med Justin Bieber. Hur länge sen var det jag var normal? Problemet var att allting hade hänt så snabbt, jag undrade om det ens var möjligt.
*Twitter*
I dont know how to thank @justinbieber for all the things he does to me. Im coming on his tour, this is a dream come true.
My fans are the best, love you all.
*
Vi kom in i gallerian och började kolla runt i affärer, men snabbt spreds rykterna om att vi var där och hela gallerian var proppfull med papparazzis och fans. Vi fick vända och gå runt hela tiden, tillslut blev det alldeles för jobbigt och vi gick tillbaka till bilen .

Men han gillade inte mig, han hade kysst mig, men det gjorde han säkert ofta. Jag hade sett bilder på honom förut när han kysst olika tjejer, jag var nog bara en i mängden. Jag önskade att jag inte var det..
" Hej gubben. " mumlade jag till Twister.
Jag orkade inte rida, jag hade bara velat ha lugn och ro. Jag undrade om min vän var i stallet, men jag hade ändå ingen lust att prata med henne just nu, jag kunde smsa henne imorgon.
Jag gick bort från stallet och in i skogen, jag drog fram mobilen och började skriva ett sms.

Hej Selena, hoppas du minns mig. Det skulle vara trevligt med dendär tjejkvällen, bara smsa när ni alla kan! xx

Det kom inget svar, men vad jag visste så var Selena på en tour just nu. Tänk egentligen hur snabbt allting gått med min låt, ingen hade nog blivit så känd med en låt. Men det var mest ungdomar och sånt, och det var inte så många. Jag jobbade fortfarande på det.

NÄSTA DAG:
Jag gick upp vid nio, jag hade bestämt mig för att jag skulle ringa Justin och fråga om vi skulle hitta på någonting. Jag tog fram mobilen direkt efter mig dusch och bläddrade fram till  hans nummer.
" Uh.. hej? " mumlade han sömnigt och jag fick dåligt samvete efter att ha väckt honom.
" Hej, väckte jag dig? "
" Åh Alyssa, ja, det gjorde du men det gör ingenting. "
" Okej, bra. Jag tänkte bara fråga om du kanske vill följa med till gallerian idag? "
" Eh visst! Ska jag hämta dig? "
" Jag hämtar dig istället. " skrattade jag. " kan du vara klar om två timmar? "
" Absolut. "
" Då ses vi då! God natt. " log jag och la på.

Två timmar .. det skulle ta långt tid. Jag började platta mitt hår, sedan satte jag på mig en vit kofta och jeans, med en vanlig topp. Då hade bara en halvtimme gått, jag sminkade mig då också och efter det kollade jag på en repris utav Sixteen and pregnant.

Det var en hel halvtimme kvar tills jag ens kunde börja köra iväg, men jag kunde inte vara tidig för jag var nästan helt säker på att Justin fortfarande låg och sov, även fast det var 45 minuter kvar tills vi skulle ses. När yttligare en kvart hade passerat så gick jag till bilen, jag körde iväg och tog den absolut längsta vägen jag kunde, inte så mycket till omväg men ändå. Min mage pirrade för jag visste att alldeles strax skulle jagfå träffa Justin, jag tog en halstablett som smakade mint medans jag parkerade utanför honom.
Klockan var bara elva, alltså tio minuter kvar. Jag bestämde mig för att smsa han ändå:

Utanför dig nu, kom ut när du är klar. Du behöver inte stressa ;)

Jag är där strax.

När smset nådde mig så öppnades ytterdörren och jag la undan mobilen. Min blick fastnade på hans vackra ansikte medans det närmade sig mig, och jag kunde slå vad om att jag log större än när ett litet barn öppnar presenter.
" Hej där. " log han när han satte sig i passagerarsätet och jag drog med handen genom håret.
" Eh hej. " log jag och rodnade, så jag tittade bort som om ingenting speciellt och började köra.
" Detta måste vara första gången du skjutsar mig. "
" Haha ja, jag tänkte väl att det var dags. "
" Jag tog inte med mig Kenny, jag tänkte vi har en hel dag ensamma. "
" Åh, vad lyx. " skrattade jag.
" Ja, fast jag har både bra och dåliga nyheter. Vill du höra dom nu eller senare? "
" Jag skulle vela höra dom nu, börja med den .. bra. " sa jag och log.
" Jag ska åka på tour om en månad ungefär.. då var jag ju tvungen att prata runt lite för ja, jag ville. Så nu har jag fixat att du också ska på samma  tour, med mig om en månad.. om du vill och sjunga alltid före mig på alla konserter. " sa han och jag körde fort in på en vägkant och öppnade ögonen.

" Ursäkta? "
" Ja, människor kommer märka dig på det sättet. Efter touren så kommer du sedan göra ditt album och mer människor kommer köpa det, många viktiga personer kan få upp ögonen för dig. "
" Jag vet inte vad jag ska säga. " mumlade jag och grep hårt om ratten. " för dethär är liksom inte verkligt på något sett överhuvudtaget. Dessutom jag har skolan till att börja med. "
" Du skulle vart tvungen att sluta skolan oavsett, och börja hemskolning. Jag har Jenny, och du kommer ha Tanya. "
" Har någon liksom pratat med mina föräldrar? "
" Ja, din manager pratar med dina föräldrar varje dag. " skrattade han " så vad säger du? "
" Jag säger tack Justin, jag kan aldrig tacka dig för allting du gör för mig, exakt hela tiden. "
" Okey, lägg av nu. Men nu bad news.. "
" Åh .. juste. Vad är dom då? "
" Att vi inte kommer sova i samma buss. " sa han och gjorde en ledsen min. Jag började skratta och skakade på huvudet. Sedan började jag köra och tänkte på allting, jag skulle på en tour med Justin Bieber. Hur länge sen var det jag var normal? Problemet var att allting hade hänt så snabbt, jag undrade om det ens var möjligt.

*Twitter*

I dont know how to thank @justinbieber for all the things he does to me. Im coming on his tour, this is a dream come true.

My fans are the best, love you all.

*

Vi kom in i gallerian och började kolla runt i affärer, men snabbt spreds rykterna om att vi var där och hela gallerian var proppfull med papparazzis och fans. Vi fick vända och gå runt hela tiden, tillslut blev det alldeles för jobbigt och vi gick tillbaka till bilen .

Sorry att allting med hennes karriär går snabbt, men vill bara ha det överstökat..

Kommentarer
Postat av: emma

skit bra! och btw, det gör inget att det går fort fram!! ;)

2011-08-06 @ 03:56:07

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0