Never let you go - chapter 2



Nästa dag var det redan fredag, ikväll skulle det vara en fest som vi skulle gå på. Jag satte mig som vanligt i bussen med tjejerna.

" Fixar vi oss hemma hos mig ? " frågade Sandra som ägde det största huset av oss alla tre.

" Japp, jag tog redan med mig mina andra kläder. " log jag.

" Bra. "

Vi började snacka om festen som en tjej som hette Ashley skulle hålla. Hon var skolans cheerledingkapten, och vad ska man säga? Jag och Ashley hade vart bästa vänner när vi var små, men sedan förändrades hon och blev populär. Efter det började hon hata mig och sprida rykten om mig, inga hemska men ändå. Jag hade provat för deras lag för någon månad sen, jag var ganska säker på att jag vart bättre än vissa andra, men hon valde inte mig.

Aja, jag hade ändå bättre vänner nu. Vi skulle bara till hennes fest därför att alla skulle dit, så varför inte?

Direkt när vi kom in på skolgården rusade Ryan och killarna mot oss. Det var även tre nya ansikten som vi inte sett igår.

" Hej tjejer ! " log han och kramade om Sandra.

" Hejsan . " log jag och kollade på dom nya killarna.

En av dom som stod i mitten var riktigt söt, han log mot mig och jag besvarade leendet.

" Dethär är Dan, Nate och Lucas . "

Han som var söt hette alltså Nate.

" Ska vi gå in ? " sa Justin och vi gick in tillsammans.

På lunchen tog jag en pizzabit och en cola, jag betalade och gick med dom andra till bänkarna, även killarna som tydligen gillade att umgås med oss. Men såklart skulle Ashley förstöra någonting och tog ut sin ben för mig, jag snubblade på det men ramlade inte på golvet. Men jag tappade nästan min mat.

" Vad fan är ditt problem ?! " röt jag och alla stannade upp och kollade på mig.

" Ops, mitt fel . " sa hon oskyldigt och skrattade lite.

Jag suckade och forsatte gå, dom andra kom efter och vi satte oss vid ett bord i mitten .

" Så ni kommer väl på festen ikväll ? " frågade Justin och kollade på mig.

Vi satt mitt emot varandra och jag kollade in i hans underbara bruna ögon.

" Absolut ! " log Sandra och lutade sig mot Ryan.

" Bra, vi borde ses hos Ryan innan, eller vad säger du Ryan ? "

Jag tog en bit av min pizza, och öppnade läsken.

" Visst, Sandra får visa er dit tjejer . "

" Okej, vi ska hem till Sandra innan. " flinade Rach och öppnade sin vattenflaska. Hon drack lite och la sedan den på den annars tomma brickan .

" Ey, varför äter du inte Rachel ? " frågade Chaz med munnen full av pizza.

" Måste hålla mig smal, hallå ? " sa hon som om det vore uppenbart.

Sandra som inte heller åt någonting nickade instämmande och jag kollade ner på min pizza, jag la den på brickan och kollade på Justin som uppfattade min ledsamma ansikte.

" Töntigt, bra iallafall att någon inte vill se ut som en barbie . " skrattade Chaz och kollade på mig.

" Men Amber är så smal, hur mycket hon än äter. " sa Rach upprört och kollade på mig.

" Okej, kan vi byta samtalsämne? " sa jag och tog ännu en tugga .

" Visst, vem är din dejt ikväll Nate? " frågade Sandra och kollade på honom.

" Jag vet inte, Amber kanske ? " sa han och kollade flirtigt mot mig.

Jag kollade upp förvånat och alla kollade på mig.

" Öhm .. okej ? " sa jag och Nate log.

" Bra . "

Jag log lite och sedan forsatte vi äta.

" Vilken tröja ska jag ha ? " sa jag och höll fram två olika.

En rosa och en grön.

" Ta den rosa . " flinade Rach medans hon sminkade sig.

" Okej . " jag drog på mig tröjan och kollade mig i spegeln en sista gång.

" Så .. vad tycker du om Nate då ? " frågade hon.

" Jag vet inte, han verkar snäll . "

" Han är snyygg ! "

" Är de det enda du bryr dig om ?! " skrattade jag och satte mig brevid henne.

" Typ .. men nej okej. Vem annars verkar snäll , söt och så då ? "

" Jag vet inte, herregud vi har träffat dom typ två dar . "

" Jaja, jag har iallafall en dejt med Dan och hoppades du kunde säga han . " log hon och snurrade runt till mig.

" Du är knäpp . " flinade jag och Sandra kom in i rummet.

" Let's go girls ! " log hon och vi nickade.

Vi gick till bussen , eftersom vi inte hade körkort och vi kunde inte direkt säga till våra föräldrar , hej vill ni skjutsa oss till en fest ? Mina föräldrar trodde jag sov hos Sandra och Sandras föräldrar var inte hemma.

Bussen kom och vi åkte hem till Ryan där nästan alla var , dom var precis påväg att dra när vi kom dit.

" Hej älskling. " log Sandra och slängde sig runt Ryans hals.

" Hej . " sa han och dom kysstes.

Jag vände bort blicken och Nate kom emot mig.

" Tja shawty . " log han och kramade om mig. Jag kramade även om dom andra, sedan gick vi till Ashley eftersom det var en kort bit dit och där var festen i full gång...

" Som sagt allting var enkelt, vad skulle jag göra? Frågan är om jag skulle ändrat någonting om jag fick .. 24/4-08 "



Blev inspirerad att skriva plötsligt, haha ! kommentera , ska nog skriva en till nu men den kommer nog imorgon :)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jätte bra!!!! man kan verkligen inte sluta läsa!!!kram <3<3 :)

2011-04-05 @ 07:05:15
URL: http://cissanzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0