Never let you go - chapter 19



" Vill du gå ner ? " frågade Justin efter tag och jag skakade på huvudet .

Skämma ut mig för alla ? Nej tack .

" Så vad vill du göra ? "

" Vet inte, tror jag ska gå hem . " mumlade jag.

" Gå inte hem .. " sa han och kollade vädjande på mig .. hans underbara ögon.

" Du kan följa med. " log jag .

" Okej, ska vi gå nu ? "

" Japp, men vi går genom fönstret . "

" Va ?! Varför ? "

" Så att dom inte ser oss, tro mig det är inte farligt. Har gjort det typ hundra gånger. " skrattade jag och reste mig upp.

" Okej, din idé om jag är död imorgon. "

" Sure. "


Jag gick fram till Ryans fönster och försäkrade mig att stegen fortfarande stod där, det gjorde den. Jag öppnade fönstret och tog försiktigt ut kroppen så att jag satt där, sedan vände jag mig om och klättrade försiktigt ner för stegen tills jag landade på marken och kollade upp mot Justin.


Han skakade på huvudet och gjorde samma sak, när han var nere så höll jag mig för skratt så att ingen hörde oss och så sprang vi fort iväg .

När vi kommit en bit bort från huset så börjde vi asgarva och ramlade ner på marken.


" Du skulle sett din min när du klättrade ! " skrattade jag och höll för magen.

" Fan jag trodde du var knäpp eller något när du sa det först . "

Jag andades några gånger och log bara istället, Justin tystnade också och sedan från ingenstans kom en blixt mot oss. Sedan var det inte en blixt längre, utan säkert fem stycken och jag täckte ansiktet i händerna och ställde mig upp .

" Fan . " svor Justin och la beskyddade armen runt mig.

" Vem är tjejen Justin ?! " frågade dom ivrigt och jag forsatte skymma ansiktet.

" Vart bor du ? " sa Justin snabbt och bekymrat.


" Här . " sa jag och började smått springa mot mitt hus som inte låg så långt borta, vi hade flyttat till större och där stod bilen jag hunnit parkera där innan vi gick till Ryan. Jag sprang in och Justin efter mig, jag smällde igen dörren och låste.


Jag hämtade efter andan och Justin gjorde samma sak.

" Förlåt, papparazzis. "

" En del av ditt nya liv ? " frågade jag och drog av mig skorna.

Sedan gick vi upp där jag hade mitt rum .

" Ja .. men kalla det inte mitt nya liv det får det att låta som om jag glömt mitt gamla eller något. "

" Okej .. "

Vi kom in i mitt rum och jag la mig i sängen, Justin satte sig vid mitt skrivbord och jag skrattade lite.

" Har du fått något sms av någon ? " skrattade jag och drog fram mobilen som hade tre sms från Sandra.

" Vet inte ska kolla nu. "


Sms nummer 1 :

* Vart fan är ni ? :s *

Sms nummer 2:

* Öhm .. superkrafter ? VART I HELVETE ÄR NI ? *

Sms nummer 2:

* ? :o *

Jag svarade .

* Ta det lungt , vi är hemma ´hos mig . Puss . *

" Haha ja, från både Ryan och Chaz. "

" Vad skrev dom ? "

" Typ vart är ni ? " sa han och skrattade.

" Samma här från Sandra . "

" Haha .. men vad ska vi göra ? "

" Vet inte . Kolla på film ? "

" Visst . "

 



tidsinstäällt, kommentera ! verkade förresten som ni gillade visste du att , ska nog göra någon gång fler :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-10 @ 14:50:50
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cissi

Så jävla bra!!! Skulle kunna läsa hur mkt som helst!! Tröttnar aldrig på dom här underbara novellerna!!! :D

2011-04-10 @ 15:12:08
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grymt bra!!:D

2011-04-10 @ 16:56:49
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0