Never let you go - chapter 15



När vi var framme vid skolan, vilket Chaz tyckte tog onödigt långt tid så gick vi till skåpen. Vi tog ut våra böcker och så var skolan som vanligt igång ..


" Matte nu väl ? " sa jag medans jag med tunga steg gick ner för trappan, jag stannade vid mitt skåp och alla stod och väntade på mig. Eller inte alla, Chaz och som stod en bit längre bort och Chaz såg lite .. glad ut.

Dörren öppnades och jag kollade inte dit förns jag hörde iallafall trettio elever börja skrika och rusa dit, jag slängde automatiskt en blick dit och där omringade alla tjejer någon ..

" Det är han . " hörde jag Chaz säga och det förklarade hans leende, Justin var här . Jag vände snabbt tillbaka blicken in i skåpet och kände hur hjärtat ville slå snabbare, men jag föbjöd det kan man säga.


Historien om mig och Justin var ett avslutat kapitel. Dagen han åkte lämnade han allting bakom sig, jag är glad att han åkte på något sett. Han fick sig en karriär och hans liv blev bättre. Dom första veckorna hade jag bara gråtit, sedan blev jag bara allmänt tråkig och började skriva texter. Texterna fick ut all min ilska och sorg, sedan kunde jag vara en normal människa.


" OMG ! Det är Justin Bieber ! " sa Lexie hypert och jag kollade på henne .


Så .. Justin lovade att hälsa på , det gjorde han . Men han hade aldrig hälsat på mig därimot. Jag hade inte träffat honom en endaste gång och i början hade jag fått några ynka sms .. Hans namn sårade mig varje gång, och när han var sådär stor var det svårt att undvika honom, men jag fick göra mitt bästa.

" Är du seriös Lexie ? " suckade jag och kollade in i skåpet igen .

" Jaaa . Han är i min skola .. " sa hon och kunde knappt andas.

Heather dök upp bakom oss .

" Hej tjejer . " hälsade hon glatt och ställde sig brevid mig som fortfarande rotade i skåpet.

" Hej . "

" Vem är det som skapar all kaos ? " skrattade hon .

" Justin Bieber. " sa jag sarkastiskt och Rach och Sandra himlade med ögonen.

" Ofta han är här ?! "

" Snälla .. så bra är han inte. "

" Visste ni att han bodde här förut ? Han gick i denhär skolan också . " sa hon fundersamt.

" Ja , jag var tillsammans med han . " suckade jag.


" Ljug inte. " flinade hon och jag visade bilden som fortfarande efter tre år hände i mitt skåp . Bilden på mig och Justin när vi stod hand i hand på stranden , sedan texten under där han skrivit " i love you Amber "

" Coolt . " sa hon sedan bara och Lexie slutade hoppa.

Jag hörde hur han kom fram till Chaz och Ryan och hälsade på dom.

" Hej killar. " sa han och gjorde något handslag med dom.

" Tja . "

" Bestämde du dig för att äntligen besöka skolan ? " skrattade Ryan .

" Japp . "


Dom pratade lite och jag stod helt still för att höra vad dom sa .. efter fem minuter kom vad jag väntat på .

" Så .. ni vet Amber jag var tillsammans med förut ? "

Jag vände mig om och såg hur Chaz kollade på mig .. jag gjorde en varnade blick och han suckade.

" Ja ? "

" Går hon kvar här ? "

" Glöm henne Justin . " sa Chaz och suckade igen , Justin suckade också och fick syn på sitt skåp .

" Åh mitt skåp ! " utbrast han .


Jag ryckte åt mig rätt böcker och slog igen skåpdörren . Han gick med snabba steg mot skåpet och la in sin kod. Snabbt gick jag dit , utan att försöka visa ansiktet. Innan han öppnade dörren skrattade han lite.


" Gulligt att ni ritade här . " flinade han och syftade på allas hejdå texter på skåpet .. även min . Han öppnade dörren och brevet som jag lagt dit flög ner på golvet.


" Helvete . " mumlade jag för mig själv och gick dit. Han hukade sig ner för att ta det men jag var snabbare, snabbt ryckte jag åt mig pappret medans jag kollade ner i golvet och försökte låta håret hänga över ansiktet så att han inte skulle veta att det var jag . Bara för en sekund råkade jag titta in i hans ögon .. fanfanfan . Jag ställde mig upp och vände mig om , gick tillbaka till tjejerna och fort in i klassrummet ..



Kommentera för mera ! ska kanske åka iväg idag, så då kommer jag tidsinställa ;p


Kommentarer
Postat av: Alva<33

Jätttteee bra!!!!<333

meeeeer!!!! :DD

2011-04-08 @ 13:12:58
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: rebecka

Åh , asså den är så grymt bra ! Kram <3

2011-04-08 @ 13:30:22
Postat av: Cissi

åååh så spännande vill läsa mer nu!!!

2011-04-08 @ 15:18:47
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super duper bra!!:D åh, längtar redan tills nästa!!!:D

2011-04-08 @ 15:42:08
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0