Never let you go - chapter 13



4 veckor senare:

Jag slängde mig i sängen och dränkte mig i tårar. Mitt huvud upprepade samma sak om och om igen , han var borta. Justin hade fått ett kontrakt efter en vecka, och sedan kom dom tillbaka.. för att sedan flytta.


Såklart jag var glad för hans skull, men det betydde att jag inte skulle vara med honom mer. Dessa tre månader hade verkligen gjort honom till ett behov för mig, som han vore min drog. Nu skulle jag kanske inte se honom på flera månader kanske.. kanske inte flera år.

Jag mindes tillbaka då han berättat att han skulle åka först, när vi var på stranden. När han skulle berätta för resten ..


15 maj :


" Jag ska flytta . " mumlade Justin fram och jag kände hur klumpen i magen kom fram igen. Alla tystnade och kollade på honom, greppet om mig blev hårdare och mina ögon tårfylldes.

" Åh vad kul ! Vart någonstans ? " sa Sandra glatt och nyfiket, dom andra log också.

" Atlanta .. " mumlade han och jag reste mig upp ännu en gång och gick iväg, dom andra tystnade och Justin kom efter och la armarna om mig som att dämpa mina hysteriska snyftningar.

" Såja .. det kommer bli bra. " tröstade han mig men jag bara skakade på huvudet .

" Det kommer inte vara bra utan dig . "

Han svarade inte utan bara kysste mitt hår ..


12 Juni (nutid men ändå dåtid, inte nutid som texterna slutet kommer ifrån.) :


Jag tryckte ner huvudet i kudden för att kväva skriket som kom från mina lungor, sedan snyftningarna igen och igen. Jag kollade försiktigt upp mot skrivbordet där bilden på mig och Justin fanns, där fanns även ett halsband han köpt till mig för att jag inte skulle glömma honom. Hur skulle jag kunna glömma honom ? Det bästa i mitt liv, återigen fick jag minnen när han kom hem från Atlanta.


29 maj :

" JAG FICK ETT KONTRAKT ! " skrek Justin och rusade mot mig på den annars tomma gatan .

" Grattis älskling ! " skrek jag och hoppade in i hans famn .

" Det var så coolt, du vet Usher ? DET VAR HAN SOM SIGNERADE MIG ! "

" Jag är så glad för din skull . " log jag mot hans bröstkorg.

" Tack .. åh jag kan knappt vänta tills vi flyttar . " sa han och det blev slaget i magen.

" S-så du sk-ska .. flytta ? " fick jag fram och drog efter andan.

" Om en vecka .. Jag vill inte lämna dig älskling men du vet att jag måste åka .. dethär kan vara hela min framtid. "

" Jag vet .. men du ska flytta . " mumlade jag igen .



12 juni , tidigare på dan , flygplatsen :

" JUSTIN , VI MÅSTE GÅ NU ! " ropade Pattie .

Jag svalde hårt mot Justins bröstkorg och försökte hindra tårarna .

" Jag älskar dig, glöm inte bort mig. " sa han och lutade sin panna mot min.

" Hur ska jag glömma dig ? Jag älskar dig , glöm inte du mig. "

" Det ska jag inte, jag kommer och hälsar på . "

" Lova mig . "

" Jag lovar . " sa han och såg in i mina ögon innan han kysste mig för sista gången .

Jag la allt i minnet, hans läppar , hans doft , hans ögonfärg. Vi kysstes kanske tre minuter innan Pattie ropade yttligare en gång att dom måste gå, Justin suckade och släppte mig.

Han kollade bakåt medans han gick och vinkade , mimade att han älskade mig. Jag stod kvar med resten som kramade mig och viskade att allting skulle bli bra .. men dom hade så fel ..

 



Dethär var sista chaptert i såkallad "dåtid" . Nu kommer självaste novellen börja ! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Super duper bra!!:D längtar redan!:)

2011-04-07 @ 20:55:06
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jätte bra!!!! :) längtar tills nästa!!

2011-04-07 @ 21:02:56
URL: http://cissanzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0