Never let you go - chapter 10


Vecka efter vecka passerade, vi hann göra massor av saker varje dag. Men det är vad man gör när man är fjorton väl? Det närmade sig sommar också, och jag gissade på att denna sommaren skulle slå alla andra.


" Vill du följa med och äta glass efter skolan ? " frågade Justin och slängde en blick till mig.

" Visst, asså du menar väl nu för att vi har slutat ? " skrattade jag .

" Aha .. ojdå . " flinade han och log ett perfekt leende.

Han gjorde sin lilla hairflip som jag kallade den.

" Hejdå Sandra och Rachel ! " ropade jag efter mig medans vi gick mot utgången och dom ropade någonting ohörbart tillbaka.



" Så jag tar jordgubb och choklad . " sa jag och pekade på dom två smakerna.

" Jag tar samma . " sa Justin, men efter något sms han hade fått på vägen hade han blivit lite..bekymrad.

Vi fick våra glassar och satte oss vid ett bord. Justin kollade bara ner i glassen men sa ingenting, det var verkligen inte likt honom.

" Justin ? "

" Mhm ? " mumlade han och kollade upp lite.

" Har det hänt någonting? Du ser så ledsen ut . " sa jag lite medlidande .

" Nejdå . " sa han och började äta utav glassen igen.

" Säker, du vet väl att du kan berätta allting till mig ? "

" Såklart jag vet . " sa han och lutade sig över bordet för att ge mig en snabb puss, men sedan återgick han till den där sura Justin igen ..

Hans mobil började ringa och han svarade.

" Ryan . " sa han bekräftande.

" Okej, visst . "

" Vi ses där . " sa han och la på .

" Vad sa han ? " frågade jag och la undan glassen.

" Han frågade om vi ville följa med och skejta, jag sa ja, det är väl okej ? "

" Jadå .. Har inte du träning ikväll ? "

" Jo, men vi går sen dit tillsammans. "

" Okej. "

" Du kommer väl dit också ? "

" Såklart jag kommer . " log jag, jag brukade befinna mig på varje av hans hockeyträningar.


Vi skejtade lite även om jag knappt kunde hålla mig kvar på brädan, men Justin hjälpte mig och han blev på lite bättre humör. Efter det gick vi alla tillsammans till hockeyn, och efter det så sov jag kanske hos Justin eller han hos mig. Annars smsade vi nästan hela natten, och så var det dag till dag..


" Även om jag kunde dessa dagar nästan baklänges så saknar jag dom, eller så saknar jag bara dig . "

 
Bra/dålig ? Kommentera :)


 


 



Kommentarer
Postat av: Cissi

Jätte bra! satt och höll tummarna för att du skulle ha skrivit ett till och när jag såg att du hade gjort det så hoppade jag högt av glädje!!! :) :):):):)

2011-04-06 @ 21:54:52
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Alva

haha Cissi, som jag gjorde när jag var hemma hos dig!! :P (haha jag fick damp för det hade kommit ett nytt chapter, jag typ hoppade runt i cissis säng och skrev och kastade kuddar på henne och allt!!!) :P :P :P :P

Den här blogggen är såååå bra!!!!<33

2011-04-07 @ 06:34:31
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0