Never let you go - chapter 1

Denna novellen kommer handla om nu fjortonåriga Amber som går i en skola i Stratford, detta är alltså innan Justin blev känd och han är också fjorton. Amber ser ut som Selena Gomez för då får man mer bilder på henne, outfits och aa ni fattar.  Resten får ni läsa om i novellen, hope u like it :) Vill bara säga en sak innan också, vet att dom flesta har mörkt hår som i denna men det är för jag har bara nästan bara sådana bilder och det blir lättare att hitta. Hoppas ni blondiner inte tar illa upp, han älskar nog er lika mycket ;)



" Jag går nu ! " skrek jag och gick utanför dörren innan någon ens hann svara. Jag skrev ett sms till Rachel och Sandra som var mina bästa vänner.

* Ni sitter väl i bussen ? puss *

Jag ställde mig vid stationen och bara några sekunder senare fick jag ett svar.

* Of course, love ya . *

Jag skrattade lite och la ner mobilen i fickan . Jag trummade med foten tills bussen kom och gick sedan på med några andra fåtal elever.

" Tja Amber . " hälsade några medans jag gick längst bak och satte mig på ett säte framför tjejerna.

" Hej . " log dom glatt .

" Hej . "

Jag hade brunt hår och blåa ögon, Sandra ljust hår och Rachel mörkrött typ.

" Jag måste berätta en sak till er . " sa Sandra ivrigt.

" Vad ? "

" Asså ni vet Ryan Butler ? "

Jag och Rachel mm:ade .

" Jag och han är typ tillsammans . "

" Ofta ? Grattis . " log jag och Rachel gjorde detsamma.

" Tack, jag ville berätta till er tidigare men han sa att det var bättre att vänta. "

" Nej, det är lungt. Hur träffades ni ? "

" Omg .. han är kändaste killen i skolan typ,hur tror ni vi träffades ? "

Jag och Rach som jag kollade henne kollade på henne som frågetecken .

" Ehm .. vi vet inte? " sa Rach .

" På en fest, ni vet den som ni båda inte kunde komma på? "

" Aa . "

" Där . "

" Kom, vi är framme. " sa Sandra och vi klev av bussen.

Hela vägen fram till skåpen pratade Sandra om Ryan och när vi väl var där vid skåpen så kom Ryan bakifrån och kramade henne.

" Åh hej älskling. " log hon och kramade om honom.

Jag och Rach fnittrade lite.

" Hej, är dethär dina vänner? "

" Japp, Rachel och Amber. Dethär är Ryan . "

" Hej . " sa vi och log lite.

" Där är du Butler . " sa två killar och kom fram till oss.

Nu stod vi typ i en ring, Ryan log och la armen runt Sandras midja.

" Tja , tjejer dethär är Justin och Chaz. "

" Hej, jag är Amber. " hälsade jag .

Vi hälsade alla lite och sedan tog vi våra saker, självklart visste jag vem Ryan , Chaz och Justin var. Dom var typ dom populäraste i skolan.

" Jag tror du går i min klass. " flinade Justin medans han tog ut sakerna , hans skåp var brevid mitt.

" Jag tror det också . " sa jag och besvarade hans leende.

Han var ganska söt.. eller jag menar han var verkligen snygg.

" Vad bra då , kanske vi kommer ses oftare . "

Jag stängde skåpet och rodnade lite.

" Kanske det , kom så går vi tjejer . " log jag och vi gick in till klassrummet. Killarna gick bakom oss och jag kunde nästan slå vad om att dom pratade om oss.

"Denna tiden var en utav dom lättaste, men människor förändras - 23/4-08 "


Sorry för en ganska konstig del, men det var mest för att presentera människor och sådant. Novellen kommer bli bra, jag lovar. Kommentera !
Och detdär i slutet är typ som om hon pratar från nuet kan man säga :)  


Kommentarer
Postat av: Johanna

Super bra!!!:D längtar redan tills nästa del!

2011-04-04 @ 21:31:35
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Cissi

Toppen! snälla skriv mer!

kram <3 :)

2011-04-04 @ 21:42:37
URL: http://cissanzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0