Ljudet av ditt hjärta - episode 9



Jag slutade spela och tog gitarren i ena handen. Vad ville mamma nu då? Jag öppnade dörren med en suck och blev förvånad av vem som stod där.


" Hej ? " sa jag generat.

" Hej, var det du som spelade? " frågade Justin.

Först hade jag aldrig träffat honom, nu hade jag sett honom tre gånger. Men jag klagade inte.

" Ja, varför undrar du ? "

" Du var bra. " sa han med ett leende.

" Haha, verkligen inte. " skrattade jag.

" Jo, kan jag komma in ? "

Jag backade och gjorde en gest med händerna att han skulle komma in.


" Öhm .. jag bor inte här på riktigt . " förklarade jag och han kollade runt lite.

Han vände sig om och flinade.

" Jag förstod det, varför känner jag igen dig? "

Jag stängde dörren och satte mig på datorstolen, han satte sig på sängen.

" Jag vet inte . " sa jag och ryckte på axlarna.

" Jag vet att du var därnere, men har vi setts innan de? "


Jag började sjunga på Dynamite och han skrattade såfort han kom på det.

" Nu kommer jag ihåg. "

" Haha, det var kul. "

" Ja, trodde inte ni här i Sverige kunde jerka. " flinade han hånfullt.


Vi pratade såklart amerikanska med varandra, jag var kanske inte bäst på det men det verkade som om han förstod iallafall.


" Tack för den då. " sa jag och låtsades bli ledsen.

" Bli inte ledsen, då blir jag också ledsen. " sa han mjukt.

Jag skrattade några sekunder innan jag kollade upp på honom.

" Min engelska suger. " sa jag efter en stund och han skakade på huvudet.

" Du är bra. "

" Inte ens i närheten så bra som du . "

" Äh, jag kan lära dig ! "


Igen skrattade jag, det kändes som om jag inte skrattat såhär mycket någonsin. Kanske var jag bara nervös, vem skulle inte vid dethär läget?


" Jag trodde faktist aldrig Justin Bieber skulle sitta i mitt rum om jag ska vara ärlig. " sa jag och han skrattade hest.

" Never say never. "

" Nä precis. "

" Du vill inte forsätta spela ? "

" Nej , aldrig ! "

" Varför inte ? Snälla ? "

" Nej .. " sa jag bestämt och drog handen över strängarna.

" Om du spelar och jag sjunger då ? "

Jag tänkte efter en stund och suckade sedan.

" Okej .. men jag är inte så bra på att spela. Det var länge sen sist . " erkände jag.

" Okej, säg en låt du kan bara. "

" Favorite girl ? "

" Okej . "


Jag började spela och när Justin började spela så hördes en ängels röst i mina öron. Även om han var lite hes så var det perfekt. Mitt i låten, ungefär efter första refrängen knackade någon hastigt på dörren och jag slutade spela.


" Vänta så ska jag öppna. " sa jag och lämnade gitarren där.

Jag gick fram till dörren och där stod dendär mannen som pratat med Justin .

" Eh, hej ? " sa jag och han suckade.

" Ursäkta att jag stör, men är Justin möjligtvist här ? " frågade han vänligt och då dök han upp bakom mig.

" Justin , vet du vad vila betyder ? " började mannen .

" Ja, men du sa att jag fick gå runt på hotellet . "

" Jag sa inte att du fick gå in i någon okänds persons hotellrum och börja sjunga . "

Mannen kollade beklagande på mig och suckade.

" Förlåt mig, jag menade inte.. "

" Det är lungt . " avbröt jag honom och Justin som stod brevid mig kollade ner på mig snabbt.

Justin var iallafall ett huvud längre än mig ..

" Bra Scooter. " muttrade han och gick förbi honom .

" Ursäkta för besväret, ha en bra kväll. " sa killen som tydligen hette Scooter och gick efter Justin.


Jag stängde dörren och fattade det inte, jag skakade på huvudet och suckade. Jag gick fram till gitarren och la den vid väggen igen, jag slängde mig på sängen och kom på att jag skulle ringa Ella. Jag slog hennes nummer och gäspade under tiden när signalerna gick fram.

" Hej. " kvittrade Ella på andra sidan.

" Hej, glömde att jag skulle ringa. "

" Det är lungt. "

Vi pratade en stund innan jag sa god natt och släckte alla lampor. Vilken perfekt dag .. fast jag berättade aldrig om Justin ..


Jag vaknade av att någon ringde, jag trevade efter mobilen i sängen och fann den efter ett tag.

" Mm ? " mumlade jag trött.

" Det är mamma, kan du snälla jobba lite om en timme? Alla är sjuka och pappa kommer först ikväll, det vore jätte snällt. "

" Visst. "

" Tack, puss. "

Jag la på och satte mig upp.Jag tog på mig en t-shirt, jeans och en svart väst över tröjan. Jag knäppte knapparna och lät håret hänga, jag hade vant mig vid löshåret nu.


Jag gick ner till frukostbuffen och lastade på min tallrik med flingor och yougurt, även färska jordgubbar och muffins som jag hittade.

När jag skulle hitta en ledigt bord så såg jag hur Justin satt med sitt crew vid ett annat bord längre bort, Justin log lite när han såg mig och jag log tillbaka. Sedan satte jag mig vid ett tomt bord och började äta flingorna.


När jag hade ätit min enorma portion så drog jag fram mobilen och loggade in på facebook. Jag väntade tills en timme hade gått och då gick jag till receptionen och där satt redan en tjej som heter Jessica.

" Skulle inte jag jobba här ? " frågade jag och hon skakade på huvudet .

" Nej, du ska vara i köket. "

Jag stönade och gick till köket där två unga tjejer stod, dom hette Natalia och Rebecka.


" Där är du . " sa Nata och jag satte mig på ena bänken.

" Mamma sa om en timme. "

" Okej, hon trodde väl att det skulle vara stressigt men det är rättare sagt dött . "

" Fast Justin sitter ju och äter frukost där. " sa becka.

" Ja, men ändå. Vi fick tydligen inte boka in någon annan medans han var här. "

" Varför inte ? " frågade jag och åt av någons tallrik, en pommes frites.

" Han skulle vila typ, vem vet ? " skrattade Rebecka och jag skymtade honom genom det lilla fönstret på dörren in till köket..



Hur skulle ni reagera om Justin stod utanför din dörr ? :) Kommenteera !


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jätte bra!!! Mer!!!

Men om Justin Bieber stod utanför min dörr skulle jag nästan dött!!! Men endå försökt att inte skrika! :)

Kram!

2011-04-27 @ 07:44:37
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Alva

Såååå bra asså!!!!<33

jag skulle typ dött!!!!!! Haha

Meer! Puss

2011-04-27 @ 08:30:13
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :d

2011-04-27 @ 13:22:47
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: victoria

Jättebraa! Så himla bra novell!!! Skulle börja gråta Skiitmke och sen svimma! <3 :D

Postat av: Rebecka

asbraa! , jag hade typ slutat andas om han skulle gjort det xd längtar till nästa kram <3

2011-04-27 @ 16:39:35

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0