Ljudet av ditt hjärta - episode 7

 



(lyssna gärna) 


Jag skyndade mig till min plats i hörnet och rodnade hela vägen, Justin som hade på sig en grön skjorta, vit t-shirt och jeans hade kollat på mig en stund innan han återgick till att skriva autografer till alla oss "andra" . Han stannade framför mig och kollade in i mina ögon, gash jag skulle smälta alldeles strax.


" Öhm .. jag har inget papper tyvärr. " mumlade jag fram .

Helvete att man ska klanta sig med den enda meningen man troligen får säga till sin idol.

" Aha, om du vill ha en autograf jätte gärna så kan jag fixa ett papper. " log han och jag försökte andas normalt, vara normal. Jag skymtade Ella längst bort, hon var alldeles hyper.

" Det är lungt. " sa jag och han log ännu större.


Jag tror inte man kan beskriva den känslan, känslan när någon som jag lyssnat på så många gånger pratar med mig , kollar in i just mina ögon och ler. Jag ville egentligen skrika och slänga mig runt hans hals, men jag fick försöka vara normal. Jag kunde knappt andas.


" Tack ändå . " log jag .

" Vi ses . " sa han och försvann.

" Alla som ska dansa med honom kan gå in till sal två , ni resten kan stanna. " ropade Bell och dom fem försvann.


Ella sprang direkt fram till mig och vi började hoppa glädjeskutt precis som femåringar och skrika.

" Lektionen börjar, du får leda idag Caitlin. " forsatte hon och försvann hon med.

" Öh, okej ? " sa jag och gick längst fram.

" Jag antar vi tränar på dansen . " sa jag och satte igång musiken.


Efter femtio minuter var alla trötta på dansen så jag satte igång Dynamite med Taio Cruz och höjde.

" Kom igen nu ! " ropade jag glatt och började skratta.


Alla började jerka och göra vad som helst. Jag kunde också jerka och det slutade med att vi hade en liten dancebattle, det var riktigt kul. Låten var även en liten mix med teach me how to dougie . Då gjorde vi det också, mitt när jag dansade med en tjej som heter Vanessa så öppnades dörren men vi hörde inte det eftersom musiken dunkade.


Först när jag kollar ditåt så ser jag ALLA stå där, min danslärare , alla andra, Alfredo och .. Justin. Även hans vakter och massa människor.


Jag började rodna och skulle precis sluta när Alfredo och Justin springer emot oss, även två andra killar jag inte visste namnet på men troligen hans dansare och ställde sig där vi stod. Jag slutade dansa och ställde mig i kanten igen .


Alla fem log väldigt stort och Justin började jerka, alla började klappa sina händer i den lilla cirkeln som bildats och Ella började säga mitt namn .

" Caitlin, Caitlin . " om och om igen och tillslut gjorde alla det . Jag skakade på huvudet och rodnade igen.


Justin som stått imitten nickade utmanade mot mig och slutade dansa. Jag skrattade och började igen, någon av hans gäng satte på just den låten som Justin alltid hade när han gjorde sin dougie.

Jag började göra den och alla skrek och klappade itakt. När jag gjort lite och kollade upp mot Justin som log började han göra, vi "tävlade" kan man säga och det slutade med att vi var vääldigt nära och dansade något.


Musiken slutade och jag backade lite och tittade bort generat.

" Du är bra på att dansa. " flinade han och andades snabbt.

Man blev ganska andfådd ..

" Tack , du med . " skrattade jag.

" Justin vi ska gå nu ! " ropade någon från andra sidan rummet och han kollade dit några sekunder .

" Kul att träffa er alla, hoppas vi syns igen ! " log han och sprang dit, han hoppade upp på någons rygg och dom skrattade hela vägen ut..


" Omg .. omg .. omg .. omg " upprepade Emily när jag och Ella berättat allting, i telefonen dock.

" Jag vet .. han var så nära att jag kunde känna hans doft. " sa Ella och jag skrattade.

" Dudå Caitlin, jag menar du är ändå den som gillat honom mest alltid, har du inget att säga om honom ? "

" Näe , eller han är väl ändå ganska normal ? "

" Ja .. men ändå inte. Han har något speciellt. "

Jag vred på munnen .

" Kanske .. men jag ska iallafall hem och packa nu snabbt, vi ses sen ikväll tjejer ! " log jag och kramade om Ella innan jag slutligen sprang hem och dom forsatte prata i telefon.


Jag packade ner vanliga kläder och skyndade mig sedan till hotellet, jag var där fem minuter innan jag skulle ta hand om hotellreceptionen.

Självklart fanns det annan personal där också, men just nu var jag tvungen att hjälpa till. Det var också därför jag brukade få pengar om jag hade "jobbat" lite.


" Du klarar dig nu väl ? " sa mamma och jag nickade.

" Bra, kommer om en timme typ . " sa hon och gick iväg.


Jag satte mig på stolen, en hel timme innan tjejerna ens skulle komma. Jag smsade dom men inget svar, jag började spela spel på mobilen istället och var så inne i spelet att jag inte ens märkte att det stod någon vid disken först han hostade till.

" Oj, ursäkta mig. " sa jag och reste mig.

Han kollade upp från sin keps och hans ögon mötte mina ..



Kommentera ! :)




Kommentarer
Postat av: Alva

Jätte bra!!!!

Mer mer mer mer mer mer!!<3333

2011-04-25 @ 18:40:00
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: rebecka

Skit bra !! Längtar apamkt tills nästa !:-Dkram<3

2011-04-25 @ 18:57:57
Postat av: Cissi :) <3333

SKRIV MER!!! det var jätte bra!!

men var det inte Caitlin som hade dansat med Justin?!

skriv mer nu!! snälla!!!!

2011-04-25 @ 19:23:45
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-25 @ 19:30:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: victoria

Braaaaaaa!!!!!! Mer meer!! <3 kram :)

Postat av: Cissi :) <3333

har just startad en blogg där jag skriver Justin Bieber noveller :) kolla gärna in den om ni har lust :)

www.novellersomjagharskrivit.blogg.se

kram!

2011-04-25 @ 19:34:21
URL: http://novellersomjagharskrivit.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skit bra!!!:D

2011-04-25 @ 21:56:03
URL: http://myownstoryss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0