Ljudet av ditt hjärta - episode 6


bild nummer tre är Paulina, och Caitlin ser inte ut som Selena men ungefär :) 


En vecka innan konserten :

" Jag hatar dethär. " muttrade jag och kollade hur dom andra dansade sin "speciella" dans för oss andra.

" Jag med . " mumlade Ella och vi satt längst spegeln.

Dom skulle tydligen dansa till Eenie Meenie, och Kate hade inte gjort annat än skrytit dom senaste veckorna.


" Jättebra ! " log Bell och började applådera.

Vi andra gjorde också det lite, knappt så det hördes och sedan reste vi oss upp.

" Vi har slösat 3 veckor på deras danser, vi har knappt fått dansa alls. " klagade jag och vi gick till omklädningsrummet.

Vi ställde oss vi krokarna och dom började prata om Justin.


" Har ni hört att han kommer idag till Sverige ? " började Kate och jag sa inte ett ord.

" Nej, är det sant ? " sa Sarah.

" Ja, vi ska träffa honom imorgon på träningen så han får träna med oss en gång. Jag kommer inte kunna sova inatt. "

" OMG ! "

" Ja, synd för dom bara som inte ens blev valda. " flinade hon hånfullt och slängde en blick mot mig.

Jag tog min väska och gick ut med Ella efter mig.


" Visste inte att han skulle vara så länge i Sverige. " sa Ella och jag suckade .

" Inte jag heller.. Vi kanske iallafall ser en skymt av honom, det räcker för mig. "

" För mig med, och sen konserten. "

" Precis, hoppas man kanske kan få en autograf. "

" Kanske. "

" Fast nej .. jag vill ju inte direkt verka som en stalker om jag ser honom på dansen. " skrattade jag .

" Nej, kanske inte då. " flinade Ella och vi hoppade in i mammas bil.


" Hej tjejer, hade ni kul ? " frågade hon och jag suckade.

" Ja .. eller nej .. men aja. " sa jag och knäppte bältet.

" Okej, men imorgon efter träningen skulle du kunna hjälpa till på hotellet ? "

" Om jag måste, men isåfall runt åtta typ. "

" Bra, pappa ska iväg på ett möte och jag måste sköta resturang delen. "

" Okej, kommer du också Ella ? " sa jag och kollade bak på henne.

" Visst, jag kommer vid nio om det är okej ? "

" Bra, vi sover sen i mitt rum. "

Jag hade nämligen ett eget rum på hotellet just för sådana här tillfällen.

" Emily kommer väl ? "

" Jadå, hon är där vid nio också så ni kan komma tillsammans. "

" Okej, jag ringer henne ikväll. "

Vi skjutsade hem Ella och åkte sedan hem.


" Så varför var träningen inte rolig ? " frågade mamma och vi tog en varsin yougurt.

" Du vet Justin Bieber? " frågade jag och rörde om yougurten med skeden överdrivet mycket.

" Ja, hur skulle jag kunna ha missat ? "

" Vi tävlade typ om vem som skulle bli hans dansare på hans konsert i Sverige .. " mumlade jag nedstämt och då kom Paulina min syster in i köket.

" Omg , vann du ?! " frågade hon uppspelt.

" Nej , tror du jag skulle vara ledsen då ? "

" Jag skulle ha vunnit lätt. " sa hon och ryckte på axlarna.

Jag suckade .


" Lägg av nu, jag är ledsen att du inte vann älskling men vad är det för konsert ? "

Ojdå .. jag hade ju inte berättat alls om biljetterna.

" Ja .. han kommer till Sverige . "

" Varför har du inte sagt något ? "

" Mamma angående det . " började Paulina.

" Jag har typ köpt biljetter och ska dit, glömde visst berätta det . " flinade hon och mamma suckade.

" Det förvånar mig inte, men du får väl gå. Vill inte du gå Caitlin ? "

" Jo , men jag ska sova hos Emily då .. men det är okej . " ljög jag och Paulina log nöjt.


Vi åt upp våra yougurts och sedan gick jag in på Paulinas rum som var fullt med postrar på Justin. Jag satte mig vid datorn och såg att hennes facebook var öppen, here we go .

En kille vid namn Erik hade skrivit ett meddelande på chatten .


* Hej snygging . *

* Hej ;) * skrev jag tillbaks .

* Vad gör du ? "

* Tänker på dig .. *

* Tänker på dig med .. *


Då kom Paulina in i rummet och hennes min när jag satt vid hennes dator, inte en av dom bästa om man säger så.

" VAD FAN GÖR DU ?! " röt hon och rusade fram till datorn.

Jag brast ut i skratt och gick ut ur rummet snabbt , jag gick in på mitt och la mig på sängen.


När jag vaknade på morgonen hade jag något behov att göra mig fin , det kanske berodde på att jag skulle vara i samma rum som Justin ?

Jag satte på mig en bl¨å t-shirt, jag ville ändå inte verka för uppklädd. Sedan tog jag svarta shorts som jag skulle kunna träna med också.


Jag lockade mitt hår lite , sminkade mig men ändå så att det såg naturligt ut. Vad gjorde jag egentligen ? Fixade mig för en kille som inte ens skulle märka mig.


* Today is the day ;) * skrev jag till Ella och fick svar direkt.

* Can't wait ! *

Jag skrattade lite, vi hade verkligen blivit bra vänner den senaste tiden .


Mamma skjutsade mig till träningen och jag kom sent, utanför var det fullt med fotografer och jag fattade ingenting. Okej att Justin säkert befann sig här någonstans men .. ? Jag trängde mig förbi alla och gick säga mitt namn vid glasdörrarna till danshallen.


Jag skyndade mig med att hänga min väska på kroken och öppnade dörren till salen där alla redan har börjat. Hoppas bara inte jag missat Justin som kanske skulle ha kommit ibörjan.

Alla blickar riktades mot mig när jag öppnade dörren, jag kollade på alla.

" Ursäkta att jag är sen. " mumlade jag och kollade upp, då såg jag Justin bara några meter ifrån mig...



Glömde lägga upp sen :p men om ni kommenterar bra så kommer en till idag !


Kommentarer
Postat av: Alva

Jätttteee braaaa!!!<3333333333333

mer mer mer mer

2011-04-23 @ 21:23:39
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-23 @ 21:36:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Alva

Snälla lägg upp en till nu! Har så sjukt tråkigt!!! :)

Kram

2011-04-24 @ 00:09:29
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Alva

Snälla lägg upp en till nu! Har så sjukt tråkigt!!! :)

Kram

2011-04-24 @ 00:09:44
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Som vanligt, super duper bra!!!:D love your storys ^^

2011-04-24 @ 01:03:09
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: victoria

Suuuperrbraaaaaa!!!!!!!!!!!!!!! :D :D <3<3<3<3<3 skriv meer!

Postat av: rebecka

Asbra!, som vanligt , längtar tills nästa !:-D kram<3

2011-04-24 @ 10:15:31
Postat av: zandra

Jättebra! Mermermermer!

:)

2011-04-24 @ 11:34:39
URL: http://zaaandraaavictoriaaa.blogg.se/
Postat av: Alva

MEEEER MEEEER

2011-04-25 @ 16:25:08
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Alva

MEEEER MEEEER

2011-04-25 @ 16:25:33
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0