Ljudet av ditt hjärta - episode 4



" Och det är ? " frågade en tjej som heter Kate, hon var bäst här enligt henne och hon hatade mig verkligen.

" Vi berättar efter uppträdandet, ha så roligt nu. " sa Bell och gick bort från oss.

Nu stod vi tjugo stycken alldeles chockade och Kate skulle såklart började prata om hur hon skulle vinna, blablabla.


Musiken började spelas och vi gick in på scenen. Jag gjorde verkligen mitt bästa, gjorde varje steg perfekt. Oavsett hur bra jag var, så var dom andra också bra.

När vi gick av scenen applåderade alla och alla började hoppa glädjeskutt, jag väntade på Emily och när hon kom kramade hon om mig .

" Vad duktig du var ! " log hon och jag skrattade lite.

" Jag vet inte.. det kändes som om jag inte kommer vinna. "

" Vinna vad? "

Bell kom fram till oss.


" Vänta lite. " sa jag nervöst och Bell öppnade munnen.

" Vinnarna avslöjas imorgon på träningen, glöm inte. " log hon och alla nickade.


" Så vad var det för tävling? " frågade Emily medans vi gick påväg hem till mig.

" Jag vet inte riktigt. Fem av oss ska få vara backgrundsdansare till någon. "

" Sa hon inte vem? "

" Nej, det avslöjas väl också imorgon. "

" Du kommer vinna. "

" Det tror jag inte, men never say never right ? "

" Precis . "

" Ska du hem nu ? " frågade jag .

" Ja, men vi syns imorgon efter din träning väl ? "

" Absolut, hejdå. " sa jag och kramade om henne, hon försvann in till sitt hus medans jag forsatte själv två kilometer till mitt.


" Jag är hemma. " ropade jag och möttes av våran hund, Diesel som var en pitbull.

" Hej gubben. " sa jag och kliade honom på huvudet.

Han var brun med vita fläckar kan man säga, folk trodde dessa hundar var farliga men det var dom absolut inte.

Carlos kom emot mig med McDonalds kassar i händerna.

" Åh hej . Jag kom nyss, gå ut med hunden så äter vi sen. "

" Okej. " log jag och kopplade Diesel.


Vi gick bara runt lite, när vi kom in till våran tomt så släppte jag honom lös så han sprang lite på gården innan vi gick in och jag satte mig på en utav dom höga köksstolarna.

" Hoppas maten duger, du vet att jag och matlagning inte riktigt går ihop. " flinade han och jag skrattade.

" Självklart duger det, vart är mamma och pappa ? "

" Dom kommer alldeles snart. Eller mamma iallafall. "

" Okej, ska vi på bio ikväll ? " frågade jag och tog några pommes frites i munnen.

" Om du vill, kan vi inte se Paranormal Activity 2 ? "

" Du vet att jag hatar skräckfilmer ! " suckade jag och han skrattade.

" Snälla ? "

" Okejdå . Men bara om vi ser Never Say Never efter. " sa jag och han stönade.

" Du har sett den typ en miljon gånger ! "

" Då ser vi inte den andra heller. "

" Går den filmen ens längre på bio ? "

" Den gjorde det förra helgen iallafall . "

Han suckade igen ..

" Okej då, men om du skriker så går vi ut från filmen . " varnade han och jag log.

" Absolut inte. "


" JUUUSTIN ! " skrek jag och räckte ut handen .

" Jag sa inte skrika . " suckade Carlos för typ femte gången .

Jag hade skrikit redan hela filmen men vi hade ändå inte gått ut än, hehe.

" Förlåtförlåt " sa jag men forsatte ändå att skrika.


När vi kom ut från filmen gick vi till Carlos bil och väl därinne började han skratta.

" Du sa att du inte var lika galen som din syster. " sa han hånfullt.

" Det gör jag inte, okej nu att jag skriker och så . Men hon älskar honom och om han skulle hoppa så skulle hon göra det också. Jag skulle inte bli tillsammans med honom bara för att han är Justin, det skulle Paulina göra. "

" Det är bra att du håller dig borta från killar. " log han och jag kollade ut genom fönstret samtidigt som jag rodnade.


" Eller? " frågade han och började låta lite orolig och överbeskyddande.

" Ja, jag har bara en kille. "

" Vad heter han ? "

" Han heter Taylor Lautner . " skrattade jag och min bror också.

" Håll dig du till honom du. " skrattade han och körde hem.


Nästa dag satte jag på mig jeansshorts och en t-shirt, plattade håret och gick till träningen . När alla var samlade så kom Bell in och jag var ganska nervös.


" Så priset var att vara en backgrundsdansare .. " började hon.

" Till Justin Bieber ! "

Alla började skrika och jag kände hur glad jag blev inombords, men skrek inte till skillnad från dom andra. Nu om jag inte skulle vinna så skulle jag verkligen bli besviken ..

" Vinnarna är .. "

Nu gällde det .. jag kunde äntligen få träffa honom. Jag hade aldrig i hela mitt liv vart såhär nervös .


" Sarah .. Tiffany .. Gabriella .. Rose och den sista är ... "

Det var nu hon verkligen var tvungen att säga mitt namn.

" Kate ... "


Ledsen men vet inte vart man kan få purple glasses, kolla på sidor från USA där kanske det finns.
Kommentera ! :)


Kommentarer
Postat av: Alva

Jätte braa!!! Snälla skriv ett till Nu!!!! :) <3

2011-04-22 @ 16:48:53
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: victoria

Awsome!!!! Synd bara att hon inte blev en av dom fem. Skriv meer!!!! :D <33

Postat av: Rebecka

asbra , men nu blev jag lessen bara för hon inte var en av dem. Men det kanske hnder ngt så hon blir det :D, synd att du inte visste , men jag får väll fortsätta leta :D kram<3

2011-04-22 @ 17:47:50
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-22 @ 18:43:09
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0