Ljudet av ditt hjärta - episode 2




På kvällen gjorde vi vad vi alltid gjorde, kollade på film, larvade oss framför kameran och sånt. Mina föräldrar drev ett hotell så dom var inte hemma så mycket, därför sov Emily ganska myckey hos oss. Min bror var världens bästa, han fanns alltid där för mig, men han var också ganska överbeskyddande och borta ganska mycket. Han var 19.

Min syster var borta jämt med sina vänner och vi träffades knappt, och när vi gjorde det så bråkade vi oftast.


" Vill du åka till affären för att köpa energidricka? " flinade jag och Emily nickade.

" Visst, men är dina föräldrar borta? "

" Ja, men min bror är hemma. "

" Carlos kommer aldrig låta oss gå. " sa hon och rynkade pannan på ett roligt sätt så jag brast ut i skratt.

" Vi frågar. "


Vi hade bytt om från klänningarna till mjukisbyxor och linne, vi gick in till vardagsrummet där han satt och kollade på tv. Han bodde egentligen inte här, han bodde i Göteborg men ibland kom han och hälsade på.Carlos hade stora muskler, brun hy, tatueringar och rakat huvud. Så ja .. han var ganska läskig.


" Vi går och köper energidricka . " sa jag och satte mig på armstödet.

Emily som tyckte min bror var skitsnygg, haha, ställde sig brevid mig.

Min bror vände huvudet mot vårat håll och kollade in i mina ögon med sina isblåa.

" Du vet väl att klockan är tolv ? " frågade han .

" Ja, men det är öppet 24 timmar om dygnet. " log jag .

" Det var inte det jag syftade på . " suckade han och jag suckade också.

" Komigen ! Jag är femton år, jag tror jag klarar mig en kilometer. "

" Precis.. Sorry, men jag låter inte dig gå. "

" Carlos ! " stönade jag .

" Jag kör er dit, okej ? "

Jag log stort .

" Tack ! "

" Gå sätt på er någonting över linnet, sådär går ni inte ut . " sa han sedan allvarligt, jag suckade igen och reste mig.

" Vi kommer snart. "


Jag gick mot trappan med Emily efter mig och vi gick in i mitt rum, hon satte sig på sängen och suckade glatt.

" Din bror är så snygg. " log hon och jag kollade menade på henne.

" Ja, jag har hört det tack. " sa jag och skakade på huvudet med ett leende.

" Tycker inte du att det är gulligt när han är så överbeskyddande? "

Jag letade i mitt skåp efter två hoodies som vi kunde ha på oss, jag slängde en till Emily.

" Nej, han tror jämt att något ska hända eller något. Han vill inte ens att jag har på mig shorts." suckade jag.

" Aaw så gulligt ! "

Jag skrattade och vi tog på oss tröjorna och gick sedan ner för trappan.


" Kom nu ! " ropade jag från hallen och snörade mina converse.

" Jaja. " sa Carlos och kom också, han stoppade ner fötterna i skorna och öppnade dörren.

Vi gick ut och satte oss i hans Range Rover, orättvisst att han hade fått en.. Det var inte så många som hade det i Sverige men han hade .

" Varför behöver ni energidricka förresten ? " sa han och satte igång bilen.

" Så vi håller oss vakna länge. " sa jag och knäppte fast bältet, Emily satte sig bak.

" Bara att du inte dricker det för mycket. " flinade han .

" Nejdå .. "

" Så vad ska ni göra över sommaren då ? " frågade han och började köra.

" Vi vet inte, men kan vi kanske komma till dig någon helg? "

" Visst, jag ska se när det passar. "


" Jag sätter på radion. " sa jag och började trycka på knapparna, jag visste att jag hade stoppat in en Justin skiva igår. Första låten sattes på och det blev Love me.

" Åh den här blir bra ! "

" Usch , byt till något annat . " suckade Carlos och jag slog till honom på armen och började sjunga med .

" Du vet att du aldrig kommer träffa honom. " sa han .

" Vi får väl se . " log jag och forsatte sjunga ...



Älskar era kommenterer, det är dom som får mig att skriva . Bara så att ni vet, det tar längre tid att hitta bilder till inläggen än att skriva dom.

Min nya design hiss/diss? Kommentera  :)


Kommentarer
Postat av: Alva

Jättttteee braaaa!!!!<3333333

längtar till nästaaa!!!!! :) :) :) <3

2011-04-22 @ 00:39:36
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: victoria

Skiitbraa!!!! Desingen: HISS! <3<3

Postat av: Anonym

jättebra! Hiss, verkligen :)

2011-04-22 @ 09:13:40
Postat av: Cissi

Jätte bra!!! Verkligen!!! Men din design är ett stort HISS!!!!

2011-04-22 @ 10:01:59
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-22 @ 10:18:56
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: rebecka

Asbra , längtar tills nästa och stor hiss på designen :-D kram<33

2011-04-22 @ 10:27:10
Postat av: Johanna

Kanon bra!! och designen ofc hiss!

2011-04-22 @ 10:30:53
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: vilma

Skit bra !! :D Din designe HISS skit fin :D<3

2011-04-22 @ 12:03:54

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0