Ljudet av ditt hjärta - episode 11

orkar inte hitta en bilder :/ 




" Jag vet inte, antar att jag inte var bra nog. Det var våran lärare och domare som bestämde, men Kate får alltid som hon vill. " mumlade jag .

" Vem är det ? "

" Du vet hon som dansar med er, blont hår och tror hon äger alla. "

" Aha hon .. hon är inte så bra på att dansa. " suckade han.

" Antagligen är hon det eftersom hon blev vald. "

" Blev hon ju inte? "

" Jo ? " sa jag och kollade konstigt på honom.


" Jag hörde att dom pratade, på svenska men min dansare översatte och dom sa typ att hennes pappa hade betalat in henne. " förklarade Justin och jag stönade.

" Den bitchen ! "

" Så du ville bli vald ? "

" Näe , men Ella skulle kunnat ha blivit vald. "

" Vem är det då ? "

" Min bästa kompis. " skrattade jag.

" Vi känner varandra inte så bra. " sa han med ett snett leende.

" Inte direkt. "

" Då får väl jag fråga dig allting jag ville veta. "

Där tog en flera timmars lång diskussion vid.


Han frågade allt om mig, från om jag hade husdjur till hur många gånger jag hade åkt skridskor. Vilket inte var mycket alls, men han lovade att ta med mig någon gång. Sedan frågade jag honom frågor, men försökte hålla det utanför "kändisskapet."


" Så när åker ni tillbaka då ? " frågade jag .

" Dan efter konserten, egentligen skulle vi inte stanna här sålänge men jag behövde som sagt vila min röst . "

" Det har du inte gjort ! " suckade jag och han skrattade sitt gulliga skratt .

" Kanske inte det .. men det gör inget. "

" Min enda konsert i hela livet och du förstör den genom att vara hes ! "

" Så du kommer ? "

" Yes. "

" Du verkar vara en stor belieber. " flinade han och jag skakade på huvudet.

" Kanske, men jag är bara ett fan av din musik om man säger så. "

" You make me sad girl. " sa han ledset och jag skrattade.

" Ledsen. " sa jag med ett snett leende.

" Jag ska gå nu, men kan jag komma imorgon på morgonen ? " sa han och jag nickade.

" Visst. "

" Bra, ses då . " sa han och några sekunder senare var han borta.


Okej, är detta verkligen sant? Tydligen .. jag av alla. Olycklfågeln, jag spillde minst en gång om dan, jag var klantig och klumpig. Det enda jag var bra på var att dansa, konstigt nog. Men inte tillräckligt bra, men jag fick se Justin ändå.

Jag gick och la mig tidigt och kände mig hängig, aja det hade vart en lång dag.


Jag vaknade mitt på natten och rusade till toaletten, det kändes som om jag skulle spy. Jag hängde mig över toalettstolen och hostade, ingenting hände men jag hängde där ändå några minuter.

Sedan ställde jag mig upp, aj huvudvärk .. jag kollade mig i spegeln och såg mitt klibbade ansiktet, håret hade fastnat i pannan av svetten och halsen sved. Jag hostade ännu en gång och det lät inte bra.

Jag satte mig på det kalla badrumsgolvet och tog en handuk som jag sedan gjorde till en kudde och la mig där . Jag var bara så snurrig så det verkade inte alls konstigt för stunden.


Jag vaknade av att det knackade på dörren, jag ställde mig upp och hade huvudvärk och orkade knappt stå upp. Jag kollade mig i badrumsspegeln och mitt hår var risigt, jag var fortfarande lika svettig och ännu värre skick.

Jag hade inga kläder på mig och tog täcket från sängen när jag passerade och virade den runt mig.


Jag öppnade dörren och där stod Justin .. han kollade på mig med en orolig blick .

" Hur mår du ? " frågade han och steg in och la armarna om mig.

" Inte så bra. " hostade jag fram och han la handen på min panna.

" Ajdå .. jag kan komma tillbaka sen om du vill. "

" Nej det är lungt, låt mig ta en dusch bara. " sa jag och han släppte mig.

" Okejdå .. visst . Har du tagit värktabletter? " frågade han och la händerna på mina axlar.

" Nej, jag tar en när jag går in i duschen . " sa jag och han nickade.

" Jag väntar här då . "


Jag vände mig om och han satte sig på sängen, jag gick in på toaletten och låste, slängde täcket på golvet och drog av mina underkläder.

Jag satte mig i badkaret för att jag inte orkade stå och kände hur jag tappade minnet lite, jag mindes inte ens vad jag tänkt på för en minut sen .

Jag lät vattnet rinna över mig och sträckte lite på benet, då kände jag hur det började komma sendrag och jag vred snabbt på benet men det var försent. Nerverna i mig krampade och jag skrek till, sedan helt plötsligt blev allting svart..


" Caitlin ? " frågade en röst när jag började fladdra med ögonlocken .

" Är du vaken ? " frågade han igen och jag mm:ade.

" Gush, du är verkligen varm. " sa han och jag öppnade ögonen helt.

Jag låg i min säng med täcket över, Justin satt på min ena sida och tog bort handen från min panna.

" Din mamma kommer vilken sekund som helst. "

" Okej , kan jag få lite vatten ? " frågade jag och han gav mig ett glas.

" Tack. " sa jag hest och det var ansträngade att prata.

" Det var så lite .. jag går såfort din mamma kommer och vaktar dig. "

" Nej .. gå inte. "

" Jag kan komma när du är frisk igen, förresten så har någon Ella och Emily har ringt dig nonstop men jag skickade ett sms att du var sjuk . Dom svarade med krya. "

" Okej, tack igen . "

Dörren öppnades och mamma kom in , Justin reste sig och pratade lite med henne och gick sedan ut.

" Hejdå , vi ses ! "

Jag nickade och mamma rusade mot mig.

" Åh älskling, vad hände ? "



aaw, hon fick bli sjuk som jag. avundsjuk att justin är där och "räddar" henne och inte här med mig :(
Kommentera ! :)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

såbra !! , men nu får du ta o krya på dig!! . ha det bra.Kram <3

2011-04-29 @ 20:12:34
Postat av: Alva

Jätte braaa!!!<33333

kram

2011-04-29 @ 20:24:19
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-29 @ 20:24:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Maddie

såååå Justin såg henne naken?? :o Shit asså

2011-04-29 @ 20:52:19
Postat av: K A R I N

Gryymt ;) måste bara fråga vad är sendrag?? haha



krya på dig :)

2011-04-29 @ 23:36:29
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0