Ljudet av ditt hjärta - episode 10



Han satt där och skrattade med sitt crew, han såg lycklig ut iallafall.

" Kan du gå och fråga dom vad dom vill beställa ? " frågade Becka.

" Dom äter ju frukost? "

" Dom sa att dom ville ha lunch, dom har redan beställt drickan men bad komma tillbaka senare för maten. "

" Okej, jag kan väl gå i domhär kläderna? "

" Ja, det kan du. "


Jag tog ett litet block och en penna och öppnade köksdörren, jag gick fram till deras ord och drog efter andan för att inte börja stamma eller något.

Alla tittade på mig och jag ner i blocket.


" Så vill ni beställa ? " frågade jag och kollade på Alfredo för att inte tappa all fokus om jag skulle kolla på Justin tillexempel.

" Vi tar alla en varsin pizza, Hawaii . " sa Scooter och jag kollade på honom, han kände nog igen mig och trodde jag stalka dom eller något annat pinsamt.

" Okej . " sa jag och räknade snabbt hur många dom var, sju stycken.


" Vänta.. " sa en bekant röst när jag vände mig om, Justin log stort mot mig och jag kollade in i hans ögon.

" Har ni ingen pizza döpt efter dig .. beautiful kanske ? "

Jag tappade andan och rodnade, dom andra började skratta men Justin såg helt seriös ut.

" Nej, tyvärr. " log jag och insåg att det lät helt fel.

" Varför gör ni ingen nu då ? "

" Vad menar du ? " frågade jag osäkert och ville bara sjunka genom jorden.

" Gör en egen pizza till mig, välj själv vad du vill ha på den. Döp den efter dig. " flinade han och jag försökte lista ut om han verkligen var seriös.

" Öhm okej ? "


Han nickade och jag vände mig om för att gå till köket.

" Nå vad beställde dom ? " frågade Nata så fort jag steg innanför dörren.

" 6 Hawaii's och en som jag får göra helt själv. "

" Till vem var den ? "

" Alfredo. " ljög jag och slapp undan alla frågor.

" Okej . " skrattade dom och jag kavlade ut en deg.


Jag hade ingen aning om hur jag skulle göra Justins pizza, jag hade aldrig gjort en förut. Jag bestämde mig för att göra min favorit. Jag lät degen var tjock, så kanske det skulle bli som en amerikansk panpizza. Sedan la jag tomatsås på den, ost och salami.


Ganska enkelt, jag funderade vad jag skulle göra med den och kom inte på någonting, jag tog annanasbitar och gjorde en glad gubbe med den, först hade jag tänkt att göra ett hjärta men det skulle vara lite konstigt.

När den var klar skrev jag en liten lapp .


* Min första pizza , hoppas den smakar :) //Caitlin *


Jag la den lite under pizzan och gav den sedan till tjejerna som lämnade den . När dom kom tillbaka så kollade dom misstänksamt på mig när jag låtsades att jag inte hade kollat genom fönstret och "läste" en tidning istället.


" Killen som skulle ha pizzan frågade vart den snygga tjejen tog vägen, han undrade också varför vi gav hans såkallade beautiful-pizza till Alfredo. " sa Nata och jag rodnade.

" Jag behöver inte jobba mer, hälsa mamma att komma upp när hon kommer, hejdå ! " log jag och hoppade ner från bänken.

Jag gick in bakvägen till mitt rum och skrattade för mig själv. Jag kunde ju åka hem idag, men det kändes inte speciellt lockande.


Jag smsade lite med Ella men vårat samtal dog ut ganska snabbt.

Någonting sköts under min dörr och jag kollade konstigt, jag ställde mig upp för att kolla om ljudet kom från knacka (väääldigt löst) eller någonting annat konstigt.

Men allt jag såg var ett vitt papper på golvet, jag tog upp det och läste.


* Den smakade bra, verkar som vi gillar samma saker. xx *


Jag skrattade för mig själv och la lappen på skrivbordet.


Även fast han absolut förtrollade mig varje gång han såg på mig så trodde jag inte att det skulle kännas såhär ? Det känns inte så speciellt mycket, men jag trodde om jag någonsin skulle ha föreställt mig detta att det skulle kännas konstigt.

Skulle jag berätta för mina vänner ? Svar : nej .


Jag ville ju absolut, men jag och Justin skulle ju inte direkt ses någon mer så det kändes bara så onödigt. Det är väl bäst om jag minns det ? Om han minns det skulle det vara roligt, men om jag tänker på det får man bara onödiga förhoppningar, jag har lärt mig att det aldrig leder till någonting bra.


Jag spenderade några timmar med att rensa min garderob men efter att ha tagit ut allting som jag bara hade på hotellet blev jag så irriterad och ville inte forsätta. Precis när jag skulle sätta mig på sängkanten så knackade det på dörren.


Åh, mamma hade kommit. Medans jag gick till dörren så funderade jag hur jag skulle få henne att hjälpa mig att städa garderoben.

Jag öppnade dörren och blev så chockad när jag öppnade att jag inte fick ut ett ord.


" Varför ser du lika chockad ut varje gång jag knackar eller ser mig överhuvudtaget ? " flinade Justin och jag skrattade åt hans dåliga skämt.

" För varje gång tror jag att det är sista gången jag ska se dig, vill du komma in ? "

" Gärna. "

Jag släppte in han och hans ögon kom direkt på den enorma klädeshögen på både sängen och golvet.


" Kom jag olägligt?"

" Nej, det är lungt. Jag orkar inte sätta tillbaka allting in i garderoben trots jag bestämde mig för att rensa. " log jag och han skrattade.

" Jag kan hjälpa dig. "

Det behövs inte, jag gick bakom honom.

" Jo, det kommer bli roligt. Och då kanske inte Scooter hämtar mig som sist. "

" Hm okej då ! Och detdär med sist, du kunde ha sagt att du inte fick sjunga. "

" Jaja, kom så börjar vi. "

" Okej, jag viker och du ger mig ? " frågade jag och han nickade.


Han tog upp det första bästa och frågade gång på gång varför jag hade så mycket kläder där jag inte ens bodde.

" Men har inte du mycket kläder med dig till din turne ? " klagade jag.

" Jo men , ändå . "

" Samma sak . "

" Jaja. "

" Snygga . " utbrast Justin och jag vände mig om, i handen höll han en svart bh, lite speciell.

" Ge mig den ! " sa jag surt och rodnade. Jag slängde in den i skåpet och anade att det fanns fler i högen.

" Låt mig ta .. dom okej ? " sa jag och låtsaslog .

" Varför då ? I like them .. "

" Åh, jag vet att du gör det och precis därför. "

" Okej . " sa han besviket och jag skrattade.

" Hur kommer det sig förresten att du inte blev vald till dom fem som skulle dansa med mig ? "



GAH, har typ ryggspärr, finns det något som heter så? känns som nackspärr fast i ryggen vilket gör det jobbigt att skriva tyvärr.. kommentera !


Kommentarer
Postat av: Alva

Såååå bra!!!!! Mermermermermermer!!!!

(har också haft "ryggspärr" :P inte kul! Haha!)

Kram

2011-04-27 @ 22:46:03
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Alva

Sååå braa!!!!

Jag har oxå haft "ryggspärr" Haha! Inte kul!

Mer mer mer! Hihi

Kram

2011-04-27 @ 22:57:23
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Naw vad gulligt !:D längtar redan tills nästa!!

2011-04-27 @ 23:30:41
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :d

2011-04-28 @ 06:44:58
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cissi

More more more more!!!!!

Jätte bra verkligen!!!

Stackare som har "ryggspärr" jag har haft nackspärr så jag vet hur det känns, det är skiiiiiiiiit jobbigt och det gör as ont :/ hoppas du blir bra snart!! <3333

2011-04-28 @ 12:32:37
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: victoria

Suupeerbraaa!!!!!!!! :D <3 stackars dig! Hoppas det blir bra snart!! Skriv mer så fort du kan :-P kram :)


Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0