Ljudet av ditt hjärta - episode 1

Med denna novell vill jag bevisa att det är möjligt från oss i Sverige att också bli tillsammans med Justin. Alltså kommer den vara typ som i verkligenheten och inte överdrivet. Hoppas ni gillar den !


15-åriga Caitlin bor i Stockholm i Sverige. Hon har en äldre syster och bror, hon är en belieber och hennes största dröm att träffa Justin..


Okej.. jag skulle väl inte ljuga. Jag passade verkligen i löshåret jag precis satt i, nu var det bruna korta håret långt och sådär perfekt.


Eftersom det var skolavslutning om exakt en timme så hade jag inte speciellt bråttom. Klänningen var klar, svart med volanger. Sminket och håret var också klart. Eftersom jag annars inte brukade fixa mig så mycket såg jag detta som ett bra tillfälle att göra det.


Jag satt på baby med min största idol Justin Bieber och hans rum fyllde rummet. Jag skulle inte säga att jag var galen i honom, men jag ville absolut träffa honom. Det började med att jag bara lyssnade på hans musik, eftersom min syster som är 17 är helt galen. När han följde henne tillbaka på twitter grät hon i flera timmar, no joke.


Nästa år var det gymnasiet som gällde, jag skulle gå någon danslinje eftersom jag verkligen brann för dans. Jag hade dansat bara några år, men var ganska duktig tycker jag själv iallafall.

Jag hade inte världens bästa självförtroende, jag kunde finna många fel på mig själv.


Timmen gick väl snabbt, mamma skjutsade mig till skolan .

" Ha så roligt nu, skicka sms om jag ska hämta dig sen. "

" Okej, tack mamma, ses sen. " log jag och gick ut ur bilen.

Jag försökte hitta min bästa vän som skulle vara här någonstans, hon hette Emily och var egentligen ett år äldre än mig, men hon hade gått om för hon missade så mycket i åttan.


När jag fick syn på henne rusade jag fram till henne och kramade om henne.

" Hej Caitlin ! " kvittrade hon .

" Det har väl inte börjat? " frågade jag och vi började gå mot en liten scen som dom satt upp, töntigt men min skola var lite annorlunda.

" Nejdå . " log hon och vi ställde oss tillsammans där nedanför och tittade mot rektorn som började hålla tal ..

" Dethär kommer bli den absolut bästa sommaren ! " log Emily och jag nickade instämmande.

" Skoja inte, kan du fatta att skolan är över ?! " sa jag överlyckligt.

" Kanske inte över, gymnasiet är ju kvar men jag förstår vad du menar. "

" Ja men .. aa du fattar. Men varför tog du inte samma linje som jag ? "

" Vi kommer ses lika mycket ändå. " skrattade hon .

" Men ändå . " suckade jag men log lite ändå.

" Jaja, vad ska vi göra för att fira? "

" Vad sägs dom gamla vanliga? " flinade jag och hon nickade stort.

" Jag älskar dig bästis. " log hon och vi krokade varandras armar.

" Jag älskar dig mer. "

 


 


Första delen blir aldrig så bra, men kommentera gärna förslag och vad ni tror om den nya delen! :) förstår förresten att ni blev lite chockade ;p

 


Kommentarer
Postat av: victoria

JÄTTEBRAAAA!!

Postat av: Alva

Jätte braaa!!! Mer!!!<3333

2011-04-21 @ 22:13:24
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer! :D

2011-04-21 @ 22:19:16
Postat av: Cissi :) <3333

Skit bra!!! villken fin header!!! <3<3

2011-04-21 @ 22:29:37
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit bra tror den här blir skit bra !!<333 AS BRA ;D <3

2011-04-21 @ 22:37:51
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-21 @ 22:57:14
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Madde

meeeeeeeeeeera!

2011-04-22 @ 00:38:54
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0