TROUBLE GIRL - CHAPTER 12



12.I love you
"Melissa!" utbrast jag redan genom fönstret och öppnade dörren såfort bilen stannade. Jag sprang ut för att krama om Amilia och Alexa som var lika glada som alltid. "Ta dina väskor så går vi in." Jag nickade och tog ut mina väskor och Justin kom ut för att hjälpa mig. "Ska vi gå in och vänta?" "Gå till porten så kommer jag precis." Dom nickade och vände sig om. Justin kramade om mig och viskade i mitt öra "du kan alltid prata med mig. Alltid. Ring mig imorgon eller när du kan ses. Glöm inte." Jag skakade på huvudet och log mot honom trots att jag var seriös. "Det ska jag. Du kan prata med mig med Bieber." skrattade jag och han suckade, sedan skrattade han också och gick till bilen. "Syns imorgon hoppas jag!" sedan försvann han. Jag vände mig om och gick till Melissa och tjejerna som väntade mig. Jag bar upp Amilia i famnen och Melissa kollade på mig med stora ögon. "Lägg av." skrattade jag och öppnade porten. "Du behöver lite kärlek i ditt liv. Komigen tråkmåns." suckade hon och bar upp Alexa. "Jag älskar.. någon annan." "Vem?!" sa hon chockat och slog mig på armen med ett leende. "Delano du vet.." sa jag och tittade ner i golvet. "Åh stackarn.. han..-" "Jag vet." avbröt jag och log sedan ett fejkleende. "Vad ska vi hitta på idag Amilia? Har du hört om det nya stora badhuset?" "Jaaa! Snälla kan vi gå dit?" Jag nickade och kollade på Mel. "Vill ni också följa med? Jag kan bjuda med Justin också." "Gör det, men jag kan inte bada. Min hud förstörs av vattnet. Men ni kan ju åka, ni klarar nog två barn." flinade hon. "Jag ska ringa honom ikväll."
*
"Hej Biebs." sa jag direkt när signalerna tystnade. Amilia flätade mitt hår, och Melissa badade Alexa. "Hej monkey." "Ha-ha. Du.. jag tänkte ta mina syskonbarn till badhuset imorgon. Tänkte om du ville följa med?" Han skrattade i luren. "Ja visst. Imorgon är det söndag vilket betyder lite människor också. Jag hämtar er klockan elva om det går bra?" "Mm, det går bra." "Jag kan inte riktigt prata just nu. Men vi ses imorgon. Hejdå!" Han la på och verkade stressad så jag la undan telefonen och ropade till Melissa att vi skulle åka på morgonen. "När ska du skaffa barn?" sa Amilia och satte fast massa spännen i mitt hår. Jag höll på att svälja min tunga när hon frågade. Men svarade sedan lugnt. "Jadu, när jag hittar någon som vill vara pappa till barnen. Det kommer nog snart ska du se. Kommer du få en kusin. Dessutom vet du väl att farbror Emilio kommer snart få barn?" Jag hade alltid velat vara en ung mamma. Min dröm sedan jag var fjorton år gammal. Nu var jag sexton, så det var snart dags. Och jag fyllde sjutton om bara några månader. Min bror och Delano var nitton. "Ja, och därför tänkte jag att du kommer vara det enda syskonet som inte har barn." Jag skrattade, "jag är också yngst. Men innan jag är nitton så har jag nog barn ska du se."
*
"JAG KOMMER FÖRST!" ropade Amilia och sprang över vägen. Jag bar Alexa i famnen tillsammans med en stor väska med alla saker. Det fanns som tur inga bilar på småvägen så hon skulle bli påkörd. "FÖRSIKTIGT!" ropade jag efter henne men det var som att prata med en vägg. Justin klev ut ur bilen och tog väskan ifrån mig. "Hejsan." "Hej, AMILIA kom hit nu. Sluta hålla på eller så går vi direkt tillbaka hem." Hon lydde genast och ställde sig bredvid mig. "Du passar att vara mamma." skrattade han och jag flinade medans jag öppnade passagerardörren och Amilia hoppade in. Sedan satte jag ner Alexa och knäppte fast henne med bältet. Sedan checkade jag så Amilia också hade på sig det och sedan kunde jag själv hoppa in. "Tjejer det här är Justin! Han kommer låsa in er i bagageluckan om ni inte sköter er." log jag och tittade bak. Justin skrattade. "Haha, eller så kanske vi tre låser in dig." Tjejerna började skratta och jag stirrade surt på honom. "Ey" sa jag och slog till honom på huvudet.
*
Justin gick in till sitt omklädningsrum och vi in till vårt. Tjejerna hade problem med sin baddräkt men jag hjälpte dom. "Gud vilken duktig ung mamma du är!" berömde en gammal kvinna mig och kom fram till oss. Jag började skratta och barnen gick till spegeln för att sätta upp sitt hår. Dom ville göra det själva tydligen. "Tack, men det är inte mina barn. Det är min systers." "Jaha, men ändå. Du gör ett utmärkt jobb!" "Tack." skrattade jag och gick sedan efter dom för att själv sätta upp mitt hår. Finns inget värre än när håret klibbar sig fast i ansiktet. "Dags att gå ut nu då." Jag tog Alexa i handen och Amilia gick framför mig. "Hej Justin!" vinkade Amilia och sprang fram till honom. Han sa något och pekade, så dit försvann hon direkt. Tydligen något eget rum med massa bollar, och badleksaker.Det fanns även armpuffar och sånt så jag tror att han bad henne hämta till Alexa."Hejsan." sa Justin och bet sig i läppen medans han kollade ner på min kropp. "Hej Biebs. Hämtar hon armpuffar?" Han nickade och fem sekunder senare kommer hon med dom i handen. "Här hjälp henne." sa hon och räckte fram dom till mig. Jag hjälpte Alexa att sätta på dom ordentligt, och sedan gick vi till äventyrsbadet. Justin lekte mest med Amilia, åkte stora rutchkanor och sånt medans jag tog det lugnare med lillen.
Vi bestämde oss för att alla åka den största rutchkanan samtidigt. Först fick man stå i kö ganska länge, och då hann t.o.m fans ta kort med Justin. Kändes lite konstigt att bara stå där vid sidan om som ett miffo. "Amilia är först, sen jag, sen Alexa och sist Justin." sa jag och alla nickade instämmande. Vi satte oss i den ordningen och sedan fick vi grönt ljus. Vi fick fart om bom så var vi iväg, jag skrek inte med det lät med som "Iiiiiih" när vi åkte och åkte från sida till sida. Det värsta var när vi åkte in i en tunnel, jag som har ganska mycket skräck för sånt började nästan gråta. Men det var som om Justin kunde läsa mina tankar, för han la beskyddande sin hand på mig och sa. "Det är lugnt Tacha, du klarar det en bit till." och sedan tog det slut. "Aldrig mer!" sa jag och tjejerna skrattade. Vi bestämde oss för att äta och så blev det.
*
Enda sen vi kom hem hade tjejerna berättat för Melissa om allting. Båda två älskade verkligen Justin, då varannan sak handlade om honom. Justin hade behövt åka iväg på något möte, men vi bestämde oss för att leka i parken någon dag med tjejerna. "Jag älskar dig syster, tack för att du har gjort årets tydligen roligaste sak för tjejerna. Dom kommer nog aldrig glömma det." sa Melissa och jag log. "Tack för att jag fick låna dom. Jag älskar tjejerna och dig. Det vet du redan.I love you
I'm gonna be a young mum. 
"Melissa!" utbrast jag redan genom fönstret och öppnade dörren såfort bilen stannade. Jag sprang ut för att krama om Amilia och Alexa som var lika glada som alltid. "Ta dina väskor så går vi in." Jag nickade och tog ut mina väskor och Justin kom ut för att hjälpa mig. "Ska vi gå in och vänta?" "Gå till porten så kommer jag precis." Dom nickade och vände sig om. Justin kramade om mig och viskade i mitt öra "du kan alltid prata med mig. Alltid. Ring mig imorgon eller när du kan ses. Glöm inte." Jag skakade på huvudet och log mot honom trots att jag var seriös. "Det ska jag. Du kan prata med mig med Bieber." skrattade jag och han suckade, sedan skrattade han också och gick till bilen. "Syns imorgon hoppas jag!" sedan försvann han. Jag vände mig om och gick till Melissa och tjejerna som väntade mig. Jag bar upp Amilia i famnen och Melissa kollade på mig med stora ögon. "Lägg av." skrattade jag och öppnade porten. "Du behöver lite kärlek i ditt liv. Komigen tråkmåns." suckade hon och bar upp Alexa. "Jag älskar.. någon annan." "Vem?!" sa hon chockat och slog mig på armen med ett leende. "Delano du vet.." sa jag och tittade ner i golvet. "Åh stackarn.. han..-" "Jag vet." avbröt jag och log sedan ett fejkleende. "Vad ska vi hitta på idag Amilia? Har du hört om det nya stora badhuset?" "Jaaa! Snälla kan vi gå dit?" Jag nickade och kollade på Mel. "Vill ni också följa med? Jag kan bjuda med Justin också." "Gör det, men jag kan inte bada. Min hud förstörs av vattnet. Men ni kan ju åka, ni klarar nog två barn." flinade hon. "Jag ska ringa honom ikväll."

*

"Hej Biebs." sa jag direkt när signalerna tystnade. Amilia flätade mitt hår, och Melissa badade Alexa. "Hej monkey." "Ha-ha. Du.. jag tänkte ta mina syskonbarn till badhuset imorgon. Tänkte om du ville följa med?" Han skrattade i luren. "Ja visst. Imorgon är det söndag vilket betyder lite människor också. Jag hämtar er klockan elva om det går bra?" "Mm, det går bra." "Jag kan inte riktigt prata just nu. Men vi ses imorgon. Hejdå!" Han la på och verkade stressad så jag la undan telefonen och ropade till Melissa att vi skulle åka på morgonen. "När ska du skaffa barn?" sa Amilia och satte fast massa spännen i mitt hår. Jag höll på att svälja min tunga när hon frågade. Men svarade sedan lugnt. "Jadu, när jag hittar någon som vill vara pappa till barnen. Det kommer nog snart ska du se. Kommer du få en kusin. Dessutom vet du väl att farbror Emilio kommer snart få barn?" Jag hade alltid velat vara en ung mamma. Min dröm sedan jag var fjorton år gammal. Nu var jag sexton, så det var snart dags. Och jag fyllde sjutton om bara några månader. Min bror och Delano var nitton. "Ja, och därför tänkte jag att du kommer vara det enda syskonet som inte har barn." Jag skrattade, "jag är också yngst. Men innan jag är nitton så har jag nog barn ska du se."

*

"JAG KOMMER FÖRST!" ropade Amilia och sprang över vägen. Jag bar Alexa i famnen tillsammans med en stor väska med alla saker. Det fanns som tur inga bilar på småvägen så hon skulle bli påkörd. "FÖRSIKTIGT!" ropade jag efter henne men det var som att prata med en vägg. Justin klev ut ur bilen och tog väskan ifrån mig. "Hejsan." "Hej, AMILIA kom hit nu. Sluta hålla på eller så går vi direkt tillbaka hem." Hon lydde genast och ställde sig bredvid mig. "Du passar att vara mamma." skrattade han och jag flinade medans jag öppnade passagerardörren och Amilia hoppade in. Sedan satte jag ner Alexa och knäppte fast henne med bältet. Sedan checkade jag så Amilia också hade på sig det och sedan kunde jag själv hoppa in. "Tjejer det här är Justin! Han kommer låsa in er i bagageluckan om ni inte sköter er." log jag och tittade bak. Justin skrattade. "Haha, eller så kanske vi tre låser in dig." Tjejerna började skratta och jag stirrade surt på honom. "Ey" sa jag och slog till honom på huvudet.

*

Justin gick in till sitt omklädningsrum och vi in till vårt. Tjejerna hade problem med sin baddräkt men jag hjälpte dom. "Gud vilken duktig ung mamma du är!" berömde en gammal kvinna mig och kom fram till oss. Jag började skratta och barnen gick till spegeln för att sätta upp sitt hår. Dom ville göra det själva tydligen. "Tack, men det är inte mina barn. Det är min systers." "Jaha, men ändå. Du gör ett utmärkt jobb!" "Tack." skrattade jag och gick sedan efter dom för att själv sätta upp mitt hår. Finns inget värre än när håret klibbar sig fast i ansiktet. "Dags att gå ut nu då." Jag tog Alexa i handen och Amilia gick framför mig. "Hej Justin!" vinkade Amilia och sprang fram till honom. Han sa något och pekade, så dit försvann hon direkt. Tydligen något eget rum med massa bollar, och badleksaker.Det fanns även armpuffar och sånt så jag tror att han bad henne hämta till Alexa."Hejsan." sa Justin och bet sig i läppen medans han kollade ner på min kropp. "Hej Biebs. Hämtar hon armpuffar?" Han nickade och fem sekunder senare kommer hon med dom i handen. "Här hjälp henne." sa hon och räckte fram dom till mig. Jag hjälpte Alexa att sätta på dom ordentligt, och sedan gick vi till äventyrsbadet. Justin lekte mest med Amilia, åkte stora rutchkanor och sånt medans jag tog det lugnare med lillen.

Vi bestämde oss för att alla åka den största rutchkanan samtidigt. Först fick man stå i kö ganska länge, och då hann t.o.m fans ta kort med Justin. Kändes lite konstigt att bara stå där vid sidan om som ett miffo. "Amilia är först, sen jag, sen Alexa och sist Justin." sa jag och alla nickade instämmande. Vi satte oss i den ordningen och sedan fick vi grönt ljus. Vi fick fart om bom så var vi iväg, jag skrek inte med det lät med som "Iiiiiih" när vi åkte och åkte från sida till sida. Det värsta var när vi åkte in i en tunnel, jag som har ganska mycket skräck för sånt började nästan gråta. Men det var som om Justin kunde läsa mina tankar, för han la beskyddande sin hand på mig och sa. "Det är lugnt Tacha, du klarar det en bit till." och sedan tog det slut. "Aldrig mer!" sa jag och tjejerna skrattade. Vi bestämde oss för att äta och så blev det.

*

Enda sen vi kom hem hade tjejerna berättat för Melissa om allting. Båda två älskade verkligen Justin, då varannan sak handlade om honom. Justin hade behövt åka iväg på något möte, men vi bestämde oss för att leka i parken någon dag med tjejerna. "Jag älskar dig syster, tack för att du har gjort årets tydligen roligaste sak för tjejerna. Dom kommer nog aldrig glömma det." sa Melissa och jag log. "Tack för att jag fick låna dom. Jag älskar tjejerna och dig. Det vet du redan." 



Godmorgon läsare! Hoppas ni har kul i skolan eller vart ni nu är:) 

Tänkte fråga ER en sak!:
VAD HAR NI FÖR BETYG I SVENSKA? ;) 



Kommentarer
Postat av: Ebba :)

As bra som vanligt ;) jag har förresten betyg C i svenska! Kram <3

2012-03-23 @ 22:27:39
Postat av: Marielle

Det var längesedan man gick i skolan, men då hade jag G :)

2012-03-25 @ 16:58:18
URL: http://firststeptwforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0