Unbroken - episode 7

Det jobbigaste med att vara runt Justin, var ju att jag en gång hade gjort det med honom.
Min kropp drogs till honom, på ett sätt jag aldrig hade känt med någon.
Så när han kramade mig en hejdå kram så hade jag så mycket annat i mina fantasier.
"Ses imorn" sa han iallafall och stack innan det började regna.
-
Vecka efter vecka passerade snabbt, jag och Justin var faktiskt bra överens. Han brukade hälsa på mig ibland, jag och Aria köpte mer och mer baby saker, och resten av min lägenhet var också för det mesta klart.
Det var skönt att bådas föräldrar visste, så ingen stor tyngd låg längre på mina axlar. Hans fans dock hatade mig, men dom visste inget, vilket var nog bra.
"Haha, du skulle hört vad Justin sa till mig" skrattade jag till Aria och vek undan tvätten i skåpet.
"Vadå?"
"Vi borde hänga en Justin Bieber poster här i rummet så hon känner sig trygg när hon eller han sover" sa jag och härmade hans röst.
Aria började skratta och kollade sedan på varje rörelse jag gjorde.
"Vad är det?" frågade jag.
"Du har börja få lite mage" sa hon och blinkade med ena ögat.
Snabbt rusade jag till spegeln och försökte spegla mig i varje syn, men min mage såg till min besvikelse inte alls stor ut. Kanske en väldigt lite putning fanns, men det räckte inte för mig.
Jag la händerna på magen och skrattade.
"Du borde växa lite snabbare" sa jag och smekte min mage.
"Äh, du kommer ångra att du sa så sen" skrattade hon och jag nickade instämmande.
Då knackade det på dörren, jag sprang snabbt dit och därbakom stod ingen mindre än Max. Han klev in som han vore ett geni och satte sig på soffan bredvid Aria.
"Försök att inte förstöra något" sa jag och slog till honom i huvudet.
"Äh, ska du gå imorgon till skolan?"
"Ja, varför skulle jag inte?"
"Mamma fick ett samtal från din rektor idag, du kanske skulle börja minska på kvarsittningarna om du vill ha kvar din lägenhet" flinade han.
"Max, sluta fantisera om att du någonsin skulle få flytta hit istället" suckade jag.
-
Jag bestämde mig för att äta middag med min familj, mamma nämnde ingenting om skolan som tur var.
Jag skulle kunna ta med mig jordgubbar & dear john, choklad till dig idag klockan 7? Aria skrev ett sms någonting om att magen hade växt, så jag vill också se!
Jag kunde inte låta bli att skratta, och då frågade mamma såklart vem det var.
"Mamma, det är bara Justin"
Det var det enda mamma faktiskt tjurat om angående graviditeten. Att jag och Justin inte ens hade ett förhållande, men hon borde vara glad att vi ens umgicks.
"Jaså, vad ville han då?"
"Han kommer förbi senare, vi ska kolla på film"
"Jaha okej"
Dumpa iallafall av chokladen och jordgubbarna om inte annat ;-) min mage har inte växt tycker jag :-/ Aria överdriver bara..
Jag visste att jag skulle fånga ditt intresse såfort jag nämnde choklad :-P Men vi ses då, ikväll?
Kom över bara, din pojke har saknat dig :-)
Pojke?
Jag gissar på kille iallafall ;-)
Jag tror på en tjej, hoppas hon får samma drag som sin mamma
Vad söt du är! :-) <3
skrev jag och det värmde i hela kroppen.
-
Vid sextiden åkte jag hemifrån, jag skuttade nästan hela vägen hem när jag tänkte på jordgubbarna Justin skulle ta med.
Jag vred om nyckeln in och klev in i den tomma lägenheten, jag låste snabbt dörren och tog av mig skorna. Jag hängde min väska samt några kassar med kläder på en skåpsdörr och klev in i köket med posten som jag plockat upp i andra handen.
Sedan satte jag på tven som jag alltid gjorde trots att jag inte kollade på den, jag hatade när det var tyst. Det första som kom upp var MTV så jag lät det stå på och började sedan kolla igenom posten.
Jag kände min rätt så äcklig efter hela dagen, så jag tog en dusch. Som vanligt tog jag min tid på mig men innan såg jag till att låsa upp dörren, bara ifall Justin skulle hinna före.
Jag hann duscha färdigt och gick in i sovrummet för att sätta på mig underkläder, sedan hämta en borste så jag kunde borsta igenom allt hår utan att blöta ner min tröja.
Precis när jag skulle lämna tillbaka borsten i badrummet så öppnades dörren och Justin steg in, han kollade på mig med stora ögon.
"Missuppfatta inte, jag kom precis från duschen" skrattade jag.
"Åh, det var inte det jag ville höra"
Han bet sig i läppen, min kropp längtade efter hans men jag log stort istället och backade bak till sovrummet.
"Fixa klart allting så klär jag bara på mig"
Fort drog jag på mig mjukisbyxor och ett linne, sedan gick jag ut och han hade redan hunnit tända ljus och lagt både jordgubbarna och chokladen i två stora skålar.
"Jag kan sätta på filmen"
"Nej, jag fixar det. Sätt dig på soffan" log han och satte in filmen.
"Varför har du tänt så mycket ljus?" frågade jag.
"Jag vet inte, det blir romantiskt tycker jag. Vadå tycker inte du det?"
"Jo, men jag visste inte att det skulle vara romantiskt"
Filmen var i så han reste sig och tog en jordgubbe i handen innan han satte sig brevid mig.
"Dear John?" frågade jag skräckslaget när en helt annan titel visade sig i teveskärmen.
"Den var utlånad så det blev roomie"
"Men..men jag hatar skräckfilmer" suckade jag och tog en kudde i famnen.
"Äh"
Samtidigt som jag väl rörde mig drog jag chokladen närmre och jordgubbarna, sedan tog jag min första jordgubbe och stoppade in hela i munnen.
Den var saftig och god, nästan smälte i munnen på en.
"Mmmmm" sa jag glatt.
Han skrattade bara åt mig och tog sedan popcorn som också gjort och kastade på mig.
"Sluta" skrattade jag och åt choklad också "vem vet? När jag får mina gravid stunder så kanske jag ringer dig mitt i natten för att få choklad"
Han skrattade ännu mera och log "jag kommer gärna"
-
Det jobbigaste med att vara runt Justin, var ju att jag en gång hade gjort det med honom.
Min kropp drogs till honom, på ett sätt jag aldrig hade känt med någon.
Så när han kramade mig en hejdå kram så hade jag så mycket annat i mina fantasier.
"Ses imorn" sa han iallafall och stack innan det började regna.

-

Vecka efter vecka passerade snabbt, jag och Justin var faktiskt bra överens. Han brukade hälsa på mig ibland, jag och Aria köpte mer och mer baby saker, och resten av min lägenhet var också för det mesta klart.
Det var skönt att bådas föräldrar visste, så ingen stor tyngd låg längre på mina axlar. Hans fans dock hatade mig, men dom visste inget, vilket var nog bra.
"Haha, du skulle hört vad Justin sa till mig" skrattade jag till Aria och vek undan tvätten i skåpet.
"Vadå?"
"Vi borde hänga en Justin Bieber poster här i rummet så hon känner sig trygg när hon eller han sover" sa jag och härmade hans röst.
Aria började skratta och kollade sedan på varje rörelse jag gjorde.
"Vad är det?" frågade jag.
"Du har börja få lite mage" sa hon och blinkade med ena ögat.

Snabbt rusade jag till spegeln och försökte spegla mig i varje syn, men min mage såg till min besvikelse inte alls stor ut. Kanske en väldigt lite putning fanns, men det räckte inte för mig.
Jag la händerna på magen och skrattade.
"Du borde växa lite snabbare" sa jag och smekte min mage.
"Äh, du kommer ångra att du sa så sen" skrattade hon och jag nickade instämmande.

Då knackade det på dörren, jag sprang snabbt dit och därbakom stod ingen mindre än Max. Han klev in som han vore ett geni och satte sig på soffan bredvid Aria.
"Försök att inte förstöra något" sa jag och slog till honom i huvudet.
"Äh, ska du gå imorgon till skolan?"
"Ja, varför skulle jag inte?"
"Mamma fick ett samtal från din rektor idag, du kanske skulle börja minska på kvarsittningarna om du vill ha kvar din lägenhet" flinade han.
"Max, sluta fantisera om att du någonsin skulle få flytta hit istället" suckade jag.

-

Jag bestämde mig för att äta middag med min familj, mamma nämnde ingenting om skolan som tur var.

Jag skulle kunna ta med mig jordgubbar & dear john, choklad till dig idag klockan 7? Aria skrev ett sms någonting om att magen hade växt, så jag vill också se!

Jag kunde inte låta bli att skratta, och då frågade mamma såklart vem det var.
"Mamma, det är bara Justin"
Det var det enda mamma faktiskt tjurat om angående graviditeten. Att jag och Justin inte ens hade ett förhållande, men hon borde vara glad att vi ens umgicks.
"Jaså, vad ville han då?"
"Han kommer förbi senare, vi ska kolla på film"
"Jaha okej"

Dumpa iallafall av chokladen och jordgubbarna om inte annat ;-) min mage har inte växt tycker jag :-/ Aria överdriver bara..


Jag visste att jag skulle fånga ditt intresse såfort jag nämnde choklad :-P Men vi ses då, ikväll?


Kom över bara, din pojke har saknat dig :-)


Pojke?


Jag gissar på kille iallafall ;-)


Jag tror på en tjej, hoppas hon får samma drag som sin mamma


Vad söt du är! :-) <3

skrev jag och det värmde i hela kroppen.

-

Vid sextiden åkte jag hemifrån, jag skuttade nästan hela vägen hem när jag tänkte på jordgubbarna Justin skulle ta med.
Jag vred om nyckeln in och klev in i den tomma lägenheten, jag låste snabbt dörren och tog av mig skorna. Jag hängde min väska samt några kassar med kläder på en skåpsdörr och klev in i köket med posten som jag plockat upp i andra handen.
Sedan satte jag på tven som jag alltid gjorde trots att jag inte kollade på den, jag hatade när det var tyst. Det första som kom upp var MTV så jag lät det stå på och började sedan kolla igenom posten.

Jag kände min rätt så äcklig efter hela dagen, så jag tog en dusch. Som vanligt tog jag min tid på mig men innan såg jag till att låsa upp dörren, bara ifall Justin skulle hinna före.
Jag hann duscha färdigt och gick in i sovrummet för att sätta på mig underkläder, sedan hämta en borste så jag kunde borsta igenom allt hår utan att blöta ner min tröja.
Precis när jag skulle lämna tillbaka borsten i badrummet så öppnades dörren och Justin steg in, han kollade på mig med stora ögon.

"Missuppfatta inte, jag kom precis från duschen" skrattade jag.
"Åh, det var inte det jag ville höra"
Han bet sig i läppen, min kropp längtade efter hans men jag log stort istället och backade bak till sovrummet.
"Fixa klart allting så klär jag bara på mig"
Fort drog jag på mig mjukisbyxor och ett linne, sedan gick jag ut och han hade redan hunnit tända ljus och lagt både jordgubbarna och chokladen i två stora skålar.
"Jag kan sätta på filmen"
"Nej, jag fixar det. Sätt dig på soffan" log han och satte in filmen.
"Varför har du tänt så mycket ljus?" frågade jag.
"Jag vet inte, det blir romantiskt tycker jag. Vadå tycker inte du det?"
"Jo, men jag visste inte att det skulle vara romantiskt"
Filmen var i så han reste sig och tog en jordgubbe i handen innan han satte sig brevid mig.
"Dear John?" frågade jag skräckslaget när en helt annan titel visade sig i teveskärmen.

"Den var utlånad så det blev roomie"
"Men..men jag hatar skräckfilmer" suckade jag och tog en kudde i famnen.
"Äh"
Samtidigt som jag väl rörde mig drog jag chokladen närmre och jordgubbarna, sedan tog jag min första jordgubbe och stoppade in hela i munnen.
Den var saftig och god, nästan smälte i munnen på en.
"Mmmmm" sa jag glatt.
Han skrattade bara åt mig och tog sedan popcorn som också gjort och kastade på mig.
"Sluta" skrattade jag och åt choklad också "vem vet? När jag får mina gravid stunder så kanske jag ringer dig mitt i natten för att få choklad"
Han skrattade ännu mera och log "jag kommer gärna" 

-


kommentera mycket nu :)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad gulliga dem är mot varandra. :) kan inte längta mer tills nästa kapitel. Jag älskar att du fick fart på bloggen, hade dött om du gett upp. :P

2011-11-19 @ 21:14:22
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Matildaaa! :)

Kära XXXX nu ska jag vara helt ärlig mot dig! Jag var kritisk till den nya novellen, hela tiden, fram tills nu! Det här kan bli något riktigt riktigt bra! I can feel it! :D , så , GO for it girl! :)<3

2011-11-19 @ 21:17:09
Postat av: Emma

Suuuuperbra :)

2011-11-19 @ 22:02:40
URL: http://justindblovestories.blogg.se/
Postat av: Johanna

YEAH ÄLSKAR

2011-11-19 @ 22:36:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cherry

Haha, gud älskar den här novellen :)) ♥♥

2011-11-20 @ 01:11:01

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0