Sålänge vi båda andas - chapter 70

Jenny var där inne på toaletten i evigheter och fixade sig , medans jag och Serena skulle gå i våra kläder som vi hade på oss . Selena och dom skulle också dit . Helt plöstligt öppnar Jenny dörren och för ett ögonblick fastnar min blick på henne , sedan på Serena som blossade upp av ilska ...



Hon hade på sig jeansshorts och en magtröja, hennes blonda hår var i slarviga lockar och hennes ögon hade mörka fylliga fransar .
" Det är bara en basketmatch . " Sa Serena och kollade på henne .
" Vem vet vem man kommer träffa ? " Sa hon och ryckte på axlarna . Sedan tog hon hennes väska och hängde den över axeln . " Ska vi gå eller ? "
" Mhm .. " Mumlade Serena och jag la armen om hennes midja medans vi började gå mot hissen . Vi åkte ner och satte oss i min bil , jag började köra.
" Åh ! Jag älskar denhär låten . " Sa Jenny och höjde volymen fast hon satt därbak , hon började sjunga med i låten och hoppade i baksätet .
" Inte jag . " Muttrade Serena , men det hörde inte hon .
Vi kom fram dit och Jenny hälsade på alla , Selena och dom . Serena gick direkt till Selena och dom satte sig vid en rad medans jag ställde mig vid Kenny , Jaden och Scooter och några andra . Jag såg härifrån vad Serena sa till Selena om Jenny som stod och pratade med dom som körde cheerleding till matchen . Jag gick och satte mig vid Serena och hon lutade sig mot mig .
" Jag ångrar att jag tog hit Jenny . " Mumlade hon sorget och gjorde en ledsen min .
" Haha , hon åker snart , väl ? "
" Om en vecka , jag kommer nog hinna strypa henne . "
Jag och Selena skrattade tills vi såg att hon började springa mot oss helt ivrig och glad .
" Ohmygash ! ni kommer inte tro mig ! " Sa hon och skuttade framför oss .
" Vad ? " Sa Selena och kollade på henne .
" Jag ska vara med på deras cheerleding idag ! " Sa hon och pekade på dom därnedanför .
Serenas perspektiv :
Jag spärrade upp ögonen och kollade på henne , var hon seriös ?
" Hur kunde du få de ? " Sa jag chockat och stirrade på hennes outfit , den skiljde sig inte direkt från deras så speciellt mycket .
" Jag berättade att jag går på cheerleding och sånt , coolt va ? "
" Går du på cheerleding  ? "
" Japp , aah , jag är så uppspelt . "
" Grattis . " mumlade jag .
Dom andra nickade instämmande .
" Aja , jag ska gå nu , vi ses sen ! " Hon försvann ner igen .
" Hon börjar redan gå mig på nerverna . " Sa Selena och suckade .
" Nehe ? Menar du ? " Sa jag .
Matchen sattes igång och när dom skulle dansa eller vad man ska kalla det så såg jag hur Justins blick ofta fastnade på henne . Jag blev då ännu mer irriterad och jag såg hur hon vinkade till Justin . Justin gjorde ingenting utan tog min hand istället , jag lät det vara och kramade inte tillbaka hans hand . När dom var klara så klappade alla händerna förutom jag och Selena , Justin gjorde tillochmed det och när han såg att jag bara suckade åt dom så skrattade han lite .
" Äh ! Var inte så hård mot henne . "
" Hård ? Ser du inte vad hon gör Justin ? " Röt jag och drog tillbaka handen .
" Hon gör ju inte ens någonting . "
Jag suckade och orkade inte bråka med honom nu , istället så kollade jag på matchen igen . När det var slut så fick vi gå ner till planen och vi tog lite kort med spelarna , pratade lite med dom och en kille som hette Dan bärde upp mig så jag fick in bollen i korgen eftersom den inte träffade när jag stod nedanför . Justin blängde lite på mig då och verkade ångra sig . Han kom fram till mig och la armarna om mig och kysste mig framför alla . Jag log lyckligt och besvarade kyssen , la armarna om hans hals och när hans läppar lämnade mina så la jag huvudet på hans axel .
" Nu spelar vi lite riktig basket . " Flinade han och släppte mig .
Alla åskådare hade redan lämnat hallen så det var bara vi och våra bekanta där . Han tog tag i bollen och började studsa den, han kastade den till mig .
" Försök träffa korgen . "
" Jag kan inte . " Skrattade jag .
Han ställde sig bakom mig och la händerna med mina på bollen och hjälpte mig att kasta bollen .
" Sådär gör man . " Sa han och pussade mig på kinden .
Vi skrattade lite och gick fram till dom andra .
" Följer ni med till stranden ? Det kommer lite andra dit också . " Frågade Selena och log lite .
" Visst . " Sa jag och en halvtimme senare var vi där .
Kenny och Scooter åkte hem så det var jag , Justin , Selena och Jenny . När vi kom fram var även Alex och Juliette där , även några andra vänner till oss . Det hade börjat mörkna och dom hade gjort en brasa på stranden . Jag och Justin slog ner oss på en stol runt brasan och la en filt över oss , där satt vi och skrattade bara och vi alla hade riktigt trevligt tillsammans .
" Kom . " Sa Justin och vi reste oss , sedan började vi gå längs stranden och kramades och massa romantiska saker bara . Jag hörde hur Selena sa till alla .
" Visst är dom söta tillsammans ? "
" Mhm .. " Mumlade Jenny bara och vände bort huvudet ...



gulligt :) kommentera !


Kommentarer
Postat av: Alva

Meeeer!!!!<3333

2011-03-27 @ 17:37:36
Postat av: Anonym

omg meeeer idag snälla :D

2011-03-27 @ 17:48:34
Postat av: Cissi

Super! vill läsa meeeeeer!!!

Kram

2011-03-27 @ 17:52:40
URL: http://cissanzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0