Sålänge vi båda andas - chapter 57

Han satte mig på en stol och sedan kom Justin in i rummet. Han var så vacker , mitt minne hade inte gjort honom rättvisa. Han bar en svart kostym och hans hår var lite ruffsigt . Hans leende för att han pratade med någon men stelnade lite när han såg mig , hans ögon var som min drog . Jag kunde inte vara lyckligare , tills Jasmine dök upp bakom honom ..




" Hej Serena . " Mumlade Justin och satte sig på en säng precis framför mig.
" Hej Justin . "
Selena uppfattade den spända situationen mellan oss och harklade sig .
" Jasmine , vi måste prata här utanför . " Suckade hon .
" Ehm okej . " Sa hon och kollade osäkert på Justin .
Han nickade och Selena gick med henne utanför .
" Tack att du gör dethär . " Mumlade han och Ryan satte igång med mitt hår .
" Det är lungt . "
Det blev tyst .
"Så varför fixade du inte ditt hår liiiite mer ? " Frågade Ryan .
" Hade inte lust . "
" Hmm , är det någonting jag borde veta ? " Sa han misstänksamt och jag kollade på Justin som skakade på huvudet .
" Nejdå , bara lite trött du vet . "
" Så ska ni fira julafton tillsammans ? "
Justins perspektiv :
När han ställde frågan så stelnade Serena till lite , som om hon kände sig obekväm . Eller det gjorde hon säkert , och allting på grund av mig . Jag hade egentligen inte bett henne till galan så att alla skulle forsätta tro att vi var tillsammans . Jag gjorde det så jag skulle få chansen att prata med henne och försöka ställa allting till rätta. Såklart var hon lika fin som alltid , men hon såg ändå så trött och hänging ut .
" Nej , jag ska fira med mina föräldrar och han med hans tror jag . " Förklarade hon sig snabbt och jag kollade ledsamt ner i golvet .
" Okej . " Sa han och frågade ingenting mer . 
Selena och Jasmin hade fortfarande inte kommit tillbaka när Ryan var klar så han sminkade Serena lite också . Ungefär när han var klar så öppnades dörren och Jasmin klev in först med ett stort rött märke på ena kinden .
Selenas perspektiv :
Jag drog ut Jasmine ur rummet för jag såg hur mycket Serena led av det , hennes närvaro och att hon var med Justin .
" Vad vill du prata om ? " Sa Jasmine irriterat och tittade in i dörren som jag stängt.
" Du är väl frisk nu ? "
" Mm .. "
" Bra , juste du ska ju hem sen . "
" Haha nej , det ska jag inte . " Skrattade hon .
" Ehm jo det ska du visst ? "
" Selena Selena .. Jag kommer göra illa mig och behöva stanna med Justin . "
" Ursäkta mig ? "
" Du inser inte hur mycket han älskar mig , och jag älskar honom också . Så du och dendär fula Serena kan åka hem nu och bara lämna Justin ifred . "
Jag kände hur ilsken jag blev och knöt näven .
" Jasmin .. Du skulle bara våga . Justin älskar Serena , inte dig ! " Röt jag .
" Vi får väl se .. Och om han nu älskar Serena , varför har han bara varit med mig den senaste tiden ? "
" För han ville vara snäll mot dig kanske . "
" Skulle inte tro det . "
" Oh jo , jag skulle nog tro det . "
" Jag tror vi ska gå in nu , jag börjar få lite ont . "
" Jasmin du skulle bara våga . "
" Jag vågar . Det var så jag tog honom ifrån dig också . " Hånlog hon och jag kunde inte hjälpa det . Jag slog till henne på kinden och nästan slängde mig över henne ..



En kort , men var tvungen att göra någonting till mina underbara läsare ! :) <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!och det var rätt åt jasmine ;)

2011-03-20 @ 10:10:05
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Alva

Jaa sååå braa!!! Snälla skriv jätte mycket nu!!!! Jag längtar så jag nästan dööör!!!! Kram!<3

2011-03-20 @ 12:34:03
Postat av: Anonym

asbra :DDDDDDDDDD ,, gud vad jag längtar till nästa , jasmine är puckad xd

2011-03-20 @ 12:43:33

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0