Dina andetag är min musik - chapter 28

Jag gav honom en snabb kram till men gick sedan ut , jag vinkade snabbt och kände Justins snabba steg bakom mig .
" Nu kommer vi Atlanta . " log jag och försökte le igen , det gick tveksamt , men det gick .
" Japp , det gör vi . " Log Justin .



Vi kom till flygplatsen och Justins flyg skulle åka så fort vi hoppat på , jag gick en annan väg än Justin bara för att slippa allting . Jag såg hur han gick en bit bort , bland tiotals andra tjejer . Han stannade till ganska ofta och skrev en autograf eller någonting . Justin hade förklarat hur jag skulle hitta rätt och jag var där innan honom , vilket var ganska väntat . Jag stod och trummade med foten tills jag såg honom komma .

Han kom emot mig och Kenny (hans livvakt) öppnade flygplansdörren . Vi hoppade in och jag kollade runt ivirigt i flygplanet . Med denna glada inställning så skulle jag kaaanske övervinna mig flygplanskräck . Sist jag hade åkt hade jag nästan tagit sönder bänken med mitt hårda grepp . Justin slängde sig i en utav sofforna som låg där , jag tittade klart på den coola designen men satte mig sedan i en soffa brevid . Han drog upp en dator och började göra någonting , han såg väl att jag höll på med min mobil på internet istället . Det var lite segt men det funkade .
Nu när jag skulle flytta tillbaka så skulle jag även gå i min gamla skola igen . Jag visste inte hur alla skulle reagera , men just nu hade jag viktigare saker för mig . Ett långt sommarlov väntade och jag lovade mig själv att se Ryan och resten innan det var slut ..

Justins perspektiv :
Jag hörde hur någon började andas tungt , Nelly . Planet hade redan lyft så det fanns inte så mycket att oroa sig för , bättre att hon sov . Jag loggade in på min twitter och skrev att jag var påväg tillbaka hem . Jag hade tänkt lite på detdär med hennes skola , vad perfekt det skulle vara om hon kunde börja i min skola . Men jag visste mycket väl att det inte skulle funka sen när jag åkte på turne , och när jag åkte så hade jag verkligen ingen lust att lämna henne här. Jag lutade mit bakåt och somnade också .

Jag var verkligen tvungen att drömma . Jag stod mitt på scenen i Atlanta , sjungandes på One less Lonley girl . Helt plötsligt får jag för mig att presentera Nelly som står bakom scenen . Jag ropar in henne och hon kommer leendes , så söt .
" Hej , dethär är min flickvän . " Presenterade jag henne .
Men så fort jag uttalat orden så började folk kasta saker på oss , bua , och skrika . Skriket var inte heller bra skrik . Sakta började hela arenan tömmas , folk mumlade saker i stil med ' jag som gillade honom för att han var söt .' Jag fick panik , tittade åt vänster där Nelly hade stått. Hon var borta .

Jag satte mig upp i soffan , flämtade och var svettig . Bara en dröm . Vi var inte ens framme , Nelly sov fortfarande djupt . Bara för att drömmen hade skrämt mig så mycket så drog jag fram mobilen och twittrade .
' Varför gillar ni mig ? '
Jag väntade inte på någons svar utan loggade ut och andades ut . Tur att alla andra satt där framme och missade mitt panikanfall . Kenny steg ut .
" Vi är framme snart , knäpp fast er , vi ska landa . "
" Okej . " Mumlade jag och gick över till andra soffan .

" Nelly , vakna . " Gäspade jag och skakade henne lite lätt .
Hon vaknade och gäspade hon också .
" Bältet . " Sa jag bara och hon förstod .
Vi satte på oss bältet medans planet landade , sedan steg vi ut till tusentals papparazzis , Nellys min förändrades snabbt från glad till lite smått ledsen .

Nellys perspektiv :
Kamerorna bländade mig , suck. Jag ville ju inte ha med dom och göra . Jag tittade osäkert mot Justin .
" Vad ska jag göra ? " Viskade jag och Kenny trängde sig fram framför oss .
Han började smått bilda en liten stig mellan alla där vi kunde tränga oss förbi .
" Följ efter mig . " Sa han och började gå .
Jag gick efter och efter mig kom Pattie .

Vi gick och jag kunde inte ens koncentrera mig på hur långt det var kvar . Jag plågade mig själv bara med tanken att dessa bilder skulle få massor av människor att hata mig . Skulle få vissa att följa efter mig i skolan eller på stan för att få Justins autograf . Jag bara tänkte på stackars Selena när hon och Justin varit tillsammans .

Snart var vi framme och vi satte oss i en bil , den körde iväg och först då började jag började jag tänka ordentligt . Ibland kändes det som Justin kunde höra mina tankar , snart tog han min hand och smekte den tröstande ..



Kort , men kommentera ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

skiit bra :DD

2011-01-28 @ 20:21:08

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0