Dina andetag är min musik chapter 2 .

Hon satte sig på en stol mitt i mot min och tog också en macka .
" Nu berätta , jag kan inte vänta längre . "
" Okej . " Jag gick ut till hallen och tog biljetterna ur min ficka . Sedan gick jag tillbaka och satte mig .
" God Jul , bästis . " Sa jag och räckte fram en utav biljetterna .
Hon kollade på mig misstänksamt och tog imot den . Hon läste noga och sedan skrek hon . Hon hoppade runt och skrek . Tårar letade fram sig i hennes ögon och hon sprang och kramade mig . " Ta det lungt nu Carrie . " skrattade jag .
" Nelly , wow . Du är den bästa vännen jag någonsin kommer kunna ha . Tack , tack , TACK ! " Skrek hon och gick tillbaka till sin plats .
Jag skrattade lite till innan jag svarade .
" Det var så lite , jag har sen en till mig också , så du inte behöver gå ensam . " log jag till henne .
" Vi kommer ha så kul , när är dethär ens ? " Sa hon och tittade på biljetten .
" Om en månad , den artonde . " Svarade jag .
" Nu kommer jag äntligen träffa honom och vi kommer bli ett par ! " Sa hon självsäkert och la biljetten på bordet .
" Det tror jag säkert . " Mumlade jag och tog en tugga av mackan .
" Du gillar väl inte honom nu ? " Hon kollade yttligare igen misstänksamt på mig .
" Nej , kommer aldrig att göra . "
" Bra . "
Jag log och forsatte äta , hoppades att denna dag skulle skilja sig från gårdagen .


En månad gick snabbt och vi var nu redan påväg till konserten . Carrie hade varit mer hyperaktiv dom senaste dagarna . Jag hade varit mer lugn , som att jag inte riktigt brydde mig . När vi anlände med Robins bil när han skjutsade oss till den stora arenan så var det proppat med människor . Alla tjejer nästan och bara var femte människa hade inte på sig en tröja med Justin Bieber . Det måste vart minst femtontusen skrikande tjejer på stället . Stora köer fanns och jag stirrade chockat . Allt dethär för den där lilla killen . Vi steg ut ur bilen och Carrie hade på sig också en tröja med Justin , vilket kändes lite pinsamt . Men med tanke på alla andra tjejer så skulle nog ingen märka någonting . Själv hade jag på mig mina ljusa jeans som såg aningen slitna ut . Sedan ett vitt linne , ljusrosa hoodie och en skinnjacka . Mitt hår låg rakt , nästan likadant som Carries bara att hon hade ljust . Mina öron höll på att få tinitus av allt skrikande och vi ställde oss i en kö . Jag suckade och kollade på Carrie som börjat hoppa nervöst omkring . Jag skrattade för mig själv och funderade hur långt tid vi skulle stå här . Jag såg Robins bil försvinna .
  Kön blev mindre och mindre med tiden och jag insåg att vi var långt fram i kön . Efter ungefär en timme var vi inne i arenan och människor trängdes så långt dom kunde komma fram . Jag hörde Carries röst bakom mig , hon drog i min arm .
" Nelly , om vi tappar bort varandra , då syns vi där vid kiosken sen . Se till att höra din mobil hela tiden , till och med under konserten .  " Sa hon allvarligt .
" Okej . " Jag nickade med huvudet och försökte tränga oss fram . När vi var någorlunda framme kollade jag på klockan , det var en halvtimme kvar . Mina ben gjorde redan ont . Jag kände att jag var tvungen att hitta en toalett så jag slog till Carrie löst på armen .
" Jag går på toaletten , kom ihåg din telefon ifall om jag inte hittar tillbaka . " Sa jag högt , så att hon skulle höra mig .
Hon nickade , vi kunde detta ställde utantill så det skulle nog inte behövas . Jag gick förbi alla människor ut i en korridor . Det var en smal gångväg och snart var jag framme vid toaletten . Jag var nog inte mest toanödig , jag behövde bara en paus från skriket . Jag skulle precis svänga in till toaletten när jag hör någon ropa på mig . Jag vände direkt huvudet framåt och kände igen Robins ansikte komma imot mig . Varför i all världen var han här ? Det kändes inte bra men jag stannade ändå .
" Hej Robin , vad gör du här ? " Sa jag artigt och försökte glömma vad jag tyckte om honom .
" Jag väntade på dig faktist . " Han var nu framme och trängde in mig i väggen . Jag började känna mig illamående och kollade nervöst ifall någon var i närheten . Tyvärr var alla på konserten som låg ungefär fyrahundra meter bort . Han la sin hand på min kind och började smeka den .
" Robin , sluta . " Jag drog bort hans hand men då höll han mig hårdare och jag kunde inte stoppa honom . Hans läppar rörde mina och han tryckte upp dom . Jag försökte göra allting för att han skulle släppa mig men han var för stark . Jag började gråta men han märkte det inte . Jag känner hur han dras bort från mig och hur någon skriker på honom .
" Vad fan gör du ? " Jag tittade framåt och såg Justin Bieber stå där och putta iväg honom .




Vad händer nu ? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0