Never let you go - chapter 9



" Jag ska nog åka hem nu . " log Sandra och kollade på oss.

Alla log instämmande, det började bli ganska kallt.

" Försten till busshållsplatsen ! " sa Rach utmanande och alla började rusa dit, förutom jag och Justin som gått hand i hand hela dagen .

" Vill du följa med hem till mig ? " frågade han .

" Visst . " log jag tillbaks och vi gick sedan dit.

" Vad slöööa ni är . " skrattade Chaz och jag slog till honom på armen .

Bussen kom och vi hoppade på .


" Vi ska av nu . " sa Justin bara några stationer efter.

" Okej , hejdå ! " log jag till alla och dom vinkade . När vi hoppat av så hörde man hur Sandra aw:ade .

" Är din mamma hemma ? " frågade jag och log lite.

" Nej , hon jobbar ganska ofta. "

" Okej . "

Vi gick in till han och tog av oss skorna, sedan upp till hans rum som såg nästan ut som mitt , ungefär.

" Jag går och duschar, väntar du här sålänge ? "

Jag nickade och han försvann in i badrummet, jag kollade först på lite foton när han var liten , så söt . Sedan la jag mig på sängen och kollade på tv. Efter ungefär tio minuter öppnades dörren och Justin steg ut med endast en handuk runt midjan .


" Hej . " log han och började leta efter kläder i skåpet.

" Hejhej . "

Han skrattade och försvann in i badrummet igen för några minuter bara.

" Sådär . " flinade han och kom emot mig. Han la sig brevid mig med armarna om mig och jag fnittrade lite.

Då fick jag syn på gitarren som stod lutad mot en vägg.

" Åh Justin ,spelar du ? " frågade jag och kollade bak mot han.

" Ibland . "

" Kan du inte spela för mig ? "

" Måste jag ? " skrattade han .

Jag nickade och suckade lite " okejdå . "

" Vänta innan du går . " sa jag och tog tag i hans arm och drog ner honom till mig.

Jag mötte hans underbara läppar för andra gången , han log och besvarade kyssen. Efter några sekunder började jag skratta.

" Förlåt, jag var bara tvungen . "

" Det är lungt . " flinade han och gick fram till gitarren. Han satte sig på en fåtölj och tog gitarren i knät . Han drog några gånger med fingrarna på strängarna och stämde sen, sedan började han spela ordentligt och det lät riktigt bra.

Han sjöng även lite och det lät som cry me a river , jag log och fick nästan tårar i ögonen .

" Du är verkligen duktig Justin . " log jag när han var klar och kramade om honom , länge.

" Tack, asså du vet detdär samtalet jag fick i morse ? " sa han och kliade sig i huvudet.

" Ja ? "

" Haha, saken är den att jag ska köpa hund idag . " skrattade han .

" Wow .. är du seriös ? "

" Japp, mamma kommer typ snart .. och hämtar oss. "

" Får jag följa med ? "

" Om du vill såklart. "

Vi stod mitt i hans rum .

" Ja såklart. "

" Bra. "

Han tog upp sin mobil och läste sitt nya sms.

" Oj, vi ska visst gå nu . " flinade han och jag drog på mig hoodien som jag hann dra av mig medans han var i duschen.

" Okej. "

Han tog nycklarna och vi gick ut där en bil stod och väntade, vi hoppade båda in i baksätet och hans mamma kollade bak på oss med ett stort leende.

" Hej barn . " log hon och jag hälsade.


Vi gick in i huset som var ett vägörenhetshus för hundar, Pattie som hans mamma kallades började prata med någon man och han bad oss sätta på stolarna.

" Han ska hämta våran hund, eller två stycken så du kan välja Justin . " log Pattie och satte sig på den tredje stolen.

" Han eller hon ska heta Sammy har jag bestämt . "

" Vad söt du är . " skrattade Pattie.

Då kom mannen in i rummet med två små hundvalpar i famnen , båda två var urgulliga. Vi reste oss upp och gick fram till hundarna.

" Aww vad söta ! " sa jag och mannen gav den ena till mig och den andra till Justin .

" Mamma .. kan vi inte ta båda två ? " sa Justin vädjande och kollade på sin mamma.

" Asså .. jag vet inte Justin .. det är mycket jobb och så . "

" Jag tar denhär ! " sa jag sedan från ingenstans.

" Är du säker att du får ? " frågade Pattie och kollade på mig.

" Ja , vänta jag ber min mamma komma hit. " sa jag och drog upp mobilen .


Bara några timmar senare satt jag med min nya hund, som jag döpt till Nellie iknät och Justin med sin hemma hos sig. Jag släckte den sista lampan och kollade min mobil en sista gång.

* Godnatt biebs :) <3 *

* Godnatt Amber <3*


" Orden ' det är värt det ' krossade mig idag, jag visste väl att du ljög .. "



Haha, love the way ni kommenterar :) till anonym, haha tror vi alla känner igen det ;)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jätte bra!!! kan du inte lägga upp en till när du endå håller på?! :)

2011-04-06 @ 21:06:34
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Alva

super braaa!!!<3333

2011-04-07 @ 08:33:44
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0