Never let you go - chapter 8


Nästa dag vaknade jag extra tidigt och duschade, sedan tog jag på mig jeans och två linnen. Jag tog sedan på mig en cardigan och lockade håret innan jag la allt hår på en sida nästan. Jag sminkade mig lite och kollade mig i spegeln. Sedan gick jag ner och åt en macka med juice. Även fast jag hade ganska mycket tid på mig så satte jag på mina converse och gick till bussen. Sedan satte jag framför tjejerna som vanligt.


" Ojoj, vad hände med dig i helgen ? " frågade Sandra och flinade stort.

" Ingenting, varför? "

" Du verkar skit glad, och du har fixat dig ? "

" Nej ingenting, ni inbillar er bara . " log jag och tog fram mobilen. Jag hade fått ett nytt sms från Justin.

* Vi ses snart ;) xoxo *

" Ooh , vem är detdär då ? " sa Sandra som hängde över sätet. Jag vände snabbt på mobilen och skrattade lite.

" Ingen, hur gick det med Ryan ? " sa jag för att byta samtalsämne .

Det funkade för hon började prata om Ryan och sedan började Rachel prata om Dan.


Vi gick till skåpen och jag tog ut engelskaböckerna, då kom någon och la sina händer för mina ögon.

" Gissa vem ? " viskade han och jag skrattade.

" Justin ? "

" Rätt . " sa han och släppte, jag vände mig om och kramade om honom.

" Heej ! "

" Hej . " sa han och besvarade min kram.

Dom andra samlade sig i en cirkel med oss och jag såg hur både Rach och Sandra kollade på mig med den blicken 'duberättaralltingsenare' . Jag nickade och skrattade lite.


" Vill ni följa med till stranden senare ? " frågade Ryan .

Justin la sin arm runt min midja och jag nickade. " visst . "

" Bra. "

Förvånar det mig att Ashley skulle dyka upp ? nej ..

" Vad gör ni då ? " sa hon och ställde sig brevid Justin , typiskt.

" Gå Ashley, fan ingen här vill ha någonting med dig att göra. " suckade Sandra.

" Men oj gumman, har du piggnat till lite nu ? "

" Håll käft ! " röt jag och hon skrattade lite.

" Jaja, jag kom bara för att säga en sak till Justin . " Jag suckade och kollade när hon försökte fånga hans intresse.

" Vad ? " sa han .

" Tänkte om du kanske vill följa med mig hem sen ? Annars kommer jag vara ensam, hur kul är det liksom ? " hon slängde med håret och kollade hånfullt på mig.

" Sorry Ashley .. men han är med oss. " röt Ryan .

" Jag .. jag .. precis. " stammade han fram.

" Säg till om du ångrar dig . " log hon och gick iväg med sina två vänner.

Jag drog mig bort ur hans grepp och gick iväg.

" Ses sen Ryan . " sa jag och försvann in i klassrummet ..


" Åh men komigen, döm inte honom så hårt. " stönade Rach när jag berättat allting.

" Men han sa att han inte ville ha henne och han tänkte nästan säga ja ! " viskade jag .

" Ge honom en chans, ser du inte hur han tittar på dig ? "

Jag suckade och läraren började prata igen.

" Okej, gruppera in er två och två , och ni ska vara motsatt kön för det ska inte vara något prat ! " sa hon över klassrummet och jag blängde ner i papprerna.

" Sorry Am . " sa Sandra innan båda två försvann och Justin satte sig vid mitt bord.

" Hoppas det är okej ? " sa han försiktigt .

" Mhm .. "

" Jag är ledsen för detdär tidigare . "

Jag svarade inte utan började läsa uppgiften, han suckade och drog fram sin mobil. Kanske skulle han smsa Ashley.. Bara några sekunder senare plingar min mobil till och drog upp den med en suck . Justin stod det på skärmen.

* When I met you girl my heart went knock knock

Now them butterflies in my stomach wont stop stop *

Jag skrattade lite åt hans gullliga sms och svarade .

* Aw , du är förlåten :) *

Han log mot mig och vi började med uppgiften ..


" Jag forsätter att skriva för att minnas dig, din doft speciellt. Förbjuden att minnas, livrädd att glömma . "



Tack till kommentarerna på förra, jag forsätter väl på denna då :) Asså jag försöker att det inte ska gå för snabbt men .. vill inte avslöja hur det ska bli men det kommer ändras .. :D kommentera !



Kommentarer
Postat av: Cissi

Sååå bra!!!! Skriv mer!!!

2011-04-06 @ 12:16:01
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Alva

meer!<3333333

2011-04-06 @ 16:00:34
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: rebecka

Asbra :-D, men jag tkr det ska fortsätta vara de 2 för de verkar så gulliga tsm :-D kram<3

2011-04-06 @ 17:26:16

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0