Ljudet av ditt hjärta - episode 3



När vi väl köpt energidricka och satt på min säng igen så satte vi oss vid datorn.


" Vad ska vi gå in på ? " frågade jag och skrev in 'www.'

" Gå in på Aftonbladet's skvallertidning. "

" Du menar klick. " skrattade jag och hon nickade.

Jag visste inte vad det hette så jag gick in på aftonbladets hemsida och sedan därifrån in på klicks hemsida.

" Det står om Justin ! " utbrast Emily och jag kollade vart hon pekade.

En stor bild på Justin och sedan någon text man inte kunde se först man scrollade ner, jag gjorde det och kunde knappt andas när jag läste texten.

" JUSTIN BIEBER KOMMER TILL SVERIGE . "


Helt från ingenstans började jag skrika, inte högt och sedan tryckte jag med skakiga händer på artikeln. Jag läste noga, väldigt noga vad det stod.

Han skulle komma om en månad, Justin Bieber skulle komma till Sverige !

" Vi måste ju bara gå på hans konsert ! " sa Emily trots att hon inte var ett superstort fan av honom, men hon tyckte hans musik var helt okej och att han var söt.

" Skojar du ?! Vi ska stå längst fram. " flinade jag.

" Okej, lugna ner dig nu. "

" Vänta.. först måste vi gå in på en fansida och kolla om det är sant. "

Jag klickade in mig på en fansida, och det var sant. Man kunde redan beställa biljetter till hans konsert.


" Åh vi måste beställa nu direkt ! " sa jag uppspelt och kunde knappt hålla kvar mig på stolen.

" Ett problem. " sa Emily och pekade ner i golvet.

Carlos .. fan. Mina föräldrar skulle först komma hem imorgon och då lär alla biljetter redan vara slut.

" Jag skulle kunna beställa utan att säga något .. " sa jag och bet mig i läppen.

" Har du så mycket pengar då ? "

" Min pappa gav mig 1000kr, det räcker väl ? "

" Jadå, men vad ska du säga när det är hans konsert? "

" Jag säger bara att jag är hos dig, för du får väl av dina föräldrar ? "

" Ja .. men bra då beställer vi. "


Efter säkert en timme så hade vi beställt, jag hade ingen aning vart jag hade köpt platserna, men jag tror det var längst fram.

" Idag är det 12 Juni, och det är 15 Juli. " log jag och stängde ner sidan.

" Bara en månad kvar, ska vi se hans film ? " frågade hon och jag suckade men inte sådär surt.

" Visst, ta våra purple glasses så tar jag fram filmen. "

Vi hade lyckligtvist vunnit purple glasses i en tävling på facebook. Jag tog fram fodralet och stoppade in skivan i min 3D tv och placerade mig på soffan.

Vi satte på oss glasögonen och satte igång filmen.


När filmen var slut och klockan var runt fyra på morgonen så bestämde vi oss för att lägga oss, jag skulle ha en dansuppvisning imorgon klockan två .

" Du kommer imorgon väl ? " frågade jag och vände mig mot henne i min stora säng.

" Självklart. " mumlade hon trött och jag slöt ögonen.


Min klocka ringde vid elva, Emily sov fortfarande så jag väckte inte henne. Jag gick in i badrummet och duschade av mig. När jag kom ut från duschen sminkade jag mig lite och gick sedan in i mitt rum igen. Emily hade då vaknat och pillade med sin mobil.

" Du kan duscha om du vill. " sa jag medans jag letade kläder i garderoben.

Vi skulle ha tröjor där det stod våran dans's företagsnamn.

" Okej, kommer snart. " gäspade hon och försvann ut från rummet.


Jag drog på mig underkläder och sedan den gröna tröjan, med den skulle vi ha vad vi ville, jag tog ett par svarta jeanstighst och drog på mig dom. Jag tog bort handuken från mitt våta hår och då kom Carlos in.

" Har du dans idag ? " frågade han och satte sig på sängen.

" Yesbox. " sa jag och tog en borste .

" Okej, kommer Emily och kollar? "

" Ja . "

Jag kollade på honom, det var orättvist att han såg solbränd ut året om medans jag var lika blek som ett spöke ibland.

För det såg verkligen ut som han var det , han brukade reta mig för det .

" Så jag kollade när ni kunde komma till mig, vad sägs om den 15 Juli ? "

Jag stannade upp och slutade andas.

" Nej, min kompis fyller år då och .. jag lovade komma. " ljög jag och suckade åt den dåliga lögnen.

" Aha, men den 20 då ? "

" Det funkar. "


Jag andades ut av lättnad och Emily kom in i rummet. När hon såg att Carlos var där rodnade hon och log.

" Så ska vi åka? " frågade hon.

Jag kollade på klockan, den var tolv.

" Ja, hejdå Carlos. " sa jag och gick ut ur rummet.

" Hejdå , ses sen. " ropade han efter oss och vi satte på oss skorna.


" Det är väldigt viktigt att ni gör rätt idag, det ska nämligen vara talangscouter här idag. " sa min danslärare som hette Bell.

" Verkligen ? " sa alla häpet och hon nickade .

" Japp, dom kommer välja 5 av er till backgrundsdansare . "

" Till vem ? "

" Till en väldigt speciell person .. "



ooh, vem kan det vara?
Har ni alla purple glasses? Jag har :D kommentera !


Kommentarer
Postat av: Alva

JUSTIIIN!! (hoppas jag... :P)

Mer mer mer mer!!! :)

2011-04-22 @ 14:38:49
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

till justin !!!! :D den ny novellen är asbra ;D , ne jag har inga purple glasses :( , vet du var man kan köpa sånna ? :D kram <33

2011-04-22 @ 15:13:10
Postat av: Alva

Ja har inte heller sånna!! :( vill haaa!! <3 <3

2011-04-22 @ 15:23:15
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: vilma

Ne jag vill ha :'( hur fick du dina ?

2011-04-22 @ 17:45:44
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-22 @ 18:07:04
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0