TROUBLE GIRL - CHAPTER 9

Dr. Sparkle
"Natacha Carter, ingen förändring." sa Dr. Sparkle och satte sig i stolen framför mig. Jag satt på en sjukhussäng, och dom hade bara kollat min ADHD och allt detdär. Dessutom hade dom kollat upp såret som jag fick förut. "Dock vill jag att du besöker någon som du kan prata med lite oftare. En gång i månaden? Annars rekomenderar jag tabletterna." "Nej tack." sa jag direkt med ett spelat leende. "Det är inget val." Jag stönade "Det hjälper inget att prata med någon! Snälla.." "Det finns tyvärr inget val Natacha." Jag hoppade ner på golvet och försvann därifrån utan att bry mig, jag kunde höra att han ropade mitt namn när dörren gick igen men jag behövde ingen hjälp. Jag var inte deprimerad. Jag klarade mig bättre själv.
*
Jag gick igenom skolans korridor, jag hade inte varit här på ett bra tag. Alla kollade på mig, inte så konstigt. Sist jag hade varit här så hade min bror brutit en killes finget och hotat honom mot en vägg. Hon tjejen, hon stack direkt när hon såg att jag kom. "Hej Tacha, vart har du varit?" sa Hugo och drog ner mig i soffhörnan där alla mina vänner satt samlade. Mest från högre årskurser, men också några från min klass. "Upptagen." Han skrattade och jag log stort. Millie gav mig en kram och några andra gjorde också det. "Kolla vem som kommer här.." skrattade Hugo och framför mig stod hon som jag hade bråkat med. Mandy. "Hej Tacha, long time no see." "Ja, som du märkt så har jag inte varit i skolan." flinade jag. Hon ställde sig framför alla med två utav sina vänner. Dom var ganska mobbade, inte för att vara elak eller så, men dom var dom tre töntarna. "Det är en sak om du slår mig och så, men du ska ge fan i Justin." Jag rynkade pannan "vad fan snackar du om?" "Du har träffat Justin.  Du ska inte ens se honom, fattar du det?" Jag satte mig upp ordentligt och skrattade. "För det första, Justin känner inte ens dig. Tror du att han bryr sig om dig helt ärligt? Och två, vad hände sist du hotade mig? Jävla tönt, gå och skaffa dig ett liv." Alla skrattade åt henne och hon slängde med håret innan hon gick iväg. "Bieber fans asså, nästan värre än själva killen själv." flinade Hugo och drog med handen över min korsrygg. "Döm inte Bieber, han kan faktiskt förvåna en." sa jag fundersamt och lutade mig tillbaka med ett leende.
*
Jag och Lucy gjorde ingenting i skolan, direkt när vi kom in till en lektion satte vi oss antingen på borden eller så med fötterna på bordet. Annars så brukade vi flytta runt hela bordet så det var längst bak och mot en vägg så vi kunde luta oss mot väggen. På ena lektionen hoppade vi ut ur fönstret fram o tillbaka säkert fem gånger, och vi sprang ut och in hela tiden. Vi blev utslängda efter två minuter på den ena, och på den ena skrek vi hela tiden och gjorde allting för att irritera lärarna. Det var typiskt oss, och ingenting kunde ändra på det. När jag kom hem var jag helt slut, med tanke på att jag var van att bara ligga hemma. Hej bror, tänkte om jag får komma över idag? Jag gick in i köket och plockade mat som mormor hade gjort igen på spisen. Idag var det makaronilåda. När maten hade snurrat några varv i micron öste jag på med ketchup och tog ett glas juice. Är och tvättar bilen, hämtar dig sen när jag är påväg hem. Jag svarade inte utan åt bara klart och gick sedan för att byta till mjukis och en långärmad vanlig svart tröja. Jag tvättade bort allt mitt smink och väntade sedan på att han skulle hämta mig.

Dr. Sparkle
"Natacha Carter, ingen förändring." sa Dr. Sparkle och satte sig i stolen framför mig. Jag satt på en sjukhussäng, och dom hade bara kollat min ADHD och allt detdär. Dessutom hade dom kollat upp såret som jag fick förut. "Dock vill jag att du besöker någon som du kan prata med lite oftare. En gång i månaden? Annars rekomenderar jag tabletterna." "Nej tack." sa jag direkt med ett spelat leende. "Det är inget val." Jag stönade "Det hjälper inget att prata med någon! Snälla.." "Det finns tyvärr inget val Natacha." Jag hoppade ner på golvet och försvann därifrån utan att bry mig, jag kunde höra att han ropade mitt namn när dörren gick igen men jag behövde ingen hjälp. Jag var inte deprimerad. Jag klarade mig bättre själv.

*

Jag gick igenom skolans korridor, jag hade inte varit här på ett bra tag. Alla kollade på mig, inte så konstigt. Sist jag hade varit här så hade min bror brutit en killes finget och hotat honom mot en vägg. Hon tjejen, hon stack direkt när hon såg att jag kom. "Hej Tacha, vart har du varit?" sa Hugo och drog ner mig i soffhörnan där alla mina vänner satt samlade. Mest från högre årskurser, men också några från min klass. "Upptagen." Han skrattade och jag log stort. Millie gav mig en kram och några andra gjorde också det. "Kolla vem som kommer här.." skrattade Hugo och framför mig stod hon som jag hade bråkat med. Mandy. "Hej Tacha, long time no see." "Ja, som du märkt så har jag inte varit i skolan." flinade jag. Hon ställde sig framför alla med två utav sina vänner. Dom var ganska mobbade, inte för att vara elak eller så, men dom var dom tre töntarna. "Det är en sak om du slår mig och så, men du ska ge fan i Justin." Jag rynkade pannan "vad fan snackar du om?" "Du har träffat Justin.  Du ska inte ens se honom, fattar du det?" Jag satte mig upp ordentligt och skrattade. "För det första, Justin känner inte ens dig. Tror du att han bryr sig om dig helt ärligt? Och två, vad hände sist du hotade mig? Jävla tönt, gå och skaffa dig ett liv." Alla skrattade åt henne och hon slängde med håret innan hon gick iväg. "Bieber fans asså, nästan värre än själva killen själv." flinade Hugo och drog med handen över min korsrygg. "Döm inte Bieber, han kan faktiskt förvåna en." sa jag fundersamt och lutade mig tillbaka med ett leende.

*

Jag och Lucy gjorde ingenting i skolan, direkt när vi kom in till en lektion satte vi oss antingen på borden eller så med fötterna på bordet. Annars så brukade vi flytta runt hela bordet så det var längst bak och mot en vägg så vi kunde luta oss mot väggen. På ena lektionen hoppade vi ut ur fönstret fram o tillbaka säkert fem gånger, och vi sprang ut och in hela tiden. Vi blev utslängda efter två minuter på den ena, och på den ena skrek vi hela tiden och gjorde allting för att irritera lärarna. Det var typiskt oss, och ingenting kunde ändra på det. När jag kom hem var jag helt slut, med tanke på att jag var van att bara ligga hemma. Hej bror, tänkte om jag får komma över idag? Jag gick in i köket och plockade mat som mormor hade gjort igen på spisen. Idag var det makaronilåda. När maten hade snurrat några varv i micron öste jag på med ketchup och tog ett glas juice. Är och tvättar bilen, hämtar dig sen när jag är påväg hem. Jag svarade inte utan åt bara klart och gick sedan för att byta till mjukis och en långärmad vanlig svart tröja. Jag tvättade bort allt mitt smink och väntade sedan på att han skulle hämta mig.


Ett kort mellanchapter sådär! ;)

Kommentarer
Postat av: C

skitbra!

2012-03-21 @ 11:51:43
Postat av: Ebba :)

Skiit bra! :)

2012-03-21 @ 12:01:20
Postat av: lolo

bra<3

2012-03-21 @ 14:16:35
Postat av: Emma

Suuuuuperbra!

2012-03-21 @ 16:35:16
Postat av: Alizzdream

Jättebra! :)

2012-03-21 @ 17:57:43
URL: http://biebersecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0