Ljudet av ditt hjärta - episode 14



Selena Gomez, självklart existerade hon också, jag hade helt glömt bort Justins romans i Atlanta eller vart hon nu bodde.


" Vad jag gör här? Sa inte Kenny eller någon? " sa hon chockat och det blev lite stelt.

Jag smög försiktigt bort lite från Justins kropp så att vi inte rörde varandra medans dom såg in varann i ögonen.

" Öhm .. jo, men han sa att du skulle komma imorgon. "

" Det blev ändrade planer .. "

" Åh .. ska vi gå till mitt rum och prata? "

Hon nickade " jag väntar där, trevligt att träffas. "


Jag log mot henne " detsamma" . Såfort Selena öppnat dörren till Justins rum och smygit in där så suckade Justin och hämtade sin hoodie borta vid soffan.

" Så .. vi ses nog på konserten eller något. " mumlade jag och följde han med blicken.

" Ja, eller innan, jag vet inte. Tror jag har en intervju imorgon och sen har jag ju .. " han tystnade men jag förstod ändå . Han hade ju Selena nu, han behövde inte slösa sin tid med mig längre.


" Hejdå Caitlin, jag lovar att vi kommer ses igen ! " sa han lovande och kramade om mig.

" Det hoppas jag . " log jag och kramade honom tillbaks.

Sedan försvann han ut ur dörren och jag tog upp mobilen för att smsa tjejerna.


* Miss u, sov här inatt ? puss * skrev jag och skickade det till Emily.

Jag visste redan att Ella hade någon ridtävling imorgon så hon skulle behöva sova hemma.

* Miss u 2, mamma kan skjutsa mig, ska jag köpa med något? *

* Nej, vi har ju allting här nedanför. *

* Bra, ses snart då :) *


Hon hade rätt, bara en halvtimme senare var hon "hos mig" och vi bestämde oss för att gå till affären som låg bara fyrahundrameter bort.

" Så har det hänt någonting speciellt ? "


Utan att ens tänka efter, kanske var det för hade jag hade varit sjuk eller så var bara lusten att berätta för stor att strunta i det.

" Ja, det kan man säga. " mumlade jag och kollade på henne.

" Vadå ? " frågade hon nyfiket och flinade .

" Asså .. du kommer nog inte tro mig men det är sant iallafall. Då när ni inte kunde komma hit så satt jag i receptionen och du kan bara gissa vem som dök upp. "

" Öhm , din kusin ? "

" Nej ditt pucko, Justin . "


Hon kollade på mig först med dendär 'jaja, du behöver inte ljuga' blicken. Sedan efter ett par sekunder eftersom jag såg dödsallvarlig ut så rynkade hon pannan och spände blicken i mig som hon alltid gjorde när hon skulle se om jag talade sanning.

" Men lägg av ! " sa hon och gapade mot mig.

" Det är sant, vill du höra resten ? "

" Eh JA ! "


Jag skrattade och berättade sedan allt hur jag klantat mig vid receptionen, grälet med Scooter och hur Justin sedan kom in till mig men att han blev upphämtad. Ja, jag berättade allt och Emily avbröt inte mig en enda gång. När jag var klar var vi framme vid affären, vi hade gått ganska sakta.


" Caitlin, jag vet inte vad jag ska säga. Det är fan sjukt ! " sa hon och jag tystade henne och vi gick in i affären för att köpa alldeles för mycket godis, efter all mcdonalds också. När vi kom ut så kom det väntade , massvis med frågor.


" Omg .. helt sjukt. Men helt seriöst, sa han ingenting annat när Selena kom ? "

" Nej . " sa jag sorgset.

" Han borde skämmas, undra vad Selena sa till honom. Hon hittade liksom honom med en tjej. "

" Ja, jag tycker synd om henne. Kanske borde jag prata med henne ? "

" Om du träffar henne så . "

" Ja, dom bor bara ett rum från oss så jag kanske råkar se henne. "

" Omg omg omg omg omg . Justin Bieber är bara ett rum från mig, OHMYBIEBER ! "


Jag skrattade åt henne och sedan gick vi in i hotellet och uppför alla trappor. När vi hade några trappor kvar hörde jag två välbekanta röster närma sig.


" Jag gjorde aldrig något med henne, vi träffades bara av misstag och jag träffade henne bara ett par gånger. Jag lovar dig, jag skulle aldrig ljuga för dig baby . "


Jag suckade och vips, där står Selena och Justin framför oss i trappan..



HÄR ÄR DEN EFTERLÄNGTADE DELEN , KOMMENTERA !


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-12 @ 19:37:13
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cissi

Skit bra!!! Skriv mer!!! (om du orkar)

:) kram!

2011-05-12 @ 20:07:33
URL: http://novellersomjagharskrivit.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-05-12 @ 20:43:53
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymt!!!

2011-05-15 @ 15:31:16

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0