TROUBLE GIRL - CHAPTER 37


(Delano!! Uff, världens snyggaste;)




Newborn.

Jag satt i mitt gamla rum och gungade fram och tillbaka oroligt. Jag ville inte gråta inför Melissa, och helt plötsligt ringde hennes telefon. Jag kunde inte höra vad dom sa i luren, men Melissas ansikte sprack upp i chock och lycka så jag antog att det var något bra. "Isabelle är på sjukhuset och föder!" sa hon direkt när hon lagt på och några sekunder kom även mamma som meddelade samma sak. Dock så skulle vi inte åka dit och kolla ännu, utan väntade istället tills dom kommit hem nästa dag.


*


Jag var hos mamma med Melissa tills kvällen kom, då skjutsade hon hem mig. Det var ingen hemma och jag
försökte få tag på Delano hela kvällen men han svarade inte. Jag försökte också ringa Justin helt förgäves. Jag satt uppe enda fram till klockan 12 i väntades på Delano men han kom aldrig, och då när jag ringde honom sista gången så svarade han. "Hallå?" sa han entonigt och gäspade. "Delano? Jag har ringt dig typ 300 gånger varför svarar du inte? Vart är du?" grät jag och torkade "Du vet vad du har gjort, och jag vill inte se dig just nu." "Du kan inte göra såhär. Jag behöver dig.." "Godnatt vi hörs imorgon." Han la på och jag slog i soffan menigslöst när jag insåg hur arg jag var på mig själv. mina tårar. Hade det inte varit för barnet så hade jag nog kastat sönder saker vid det här laget. Jag skickade sms innan jag somnade i sängen, Jag älskar dig, och du är den enda för mig. <3 men jag fick inget svar.


*


Nästa dag vid tio fick vi besked om att vi kunde åka hem till Emilio och hälsa på lilla prinsessan Felicia. Jag åkte samtidigt med mamma och pappa som hämtade mig. Melissa och Paul med Amilia och Alexa kom i en egen bil efter det. Isabelles släkt skulle komma på kvällen, och jag var den första som höll i Felicia. Hon var så liten, och det kändes som om hon skulle gå sönder när jag höll i henne. Samtidigt så var jag tårfärdig, när jag tänkte på att snart skulle jag ha en egen liten.


Dom bjöd oss på mat, och jag struntade i Delano och Justin idag. Melissa, jag och mamma turades om att hålla i henne. När hon inte ville äta såklart. Man kunde tydligt se hur stolt pappa Emilio var, och det borde man vara när man har en så vacker dotter. Tillslut knackade det på dörren och jag hörde Delanos röst när han klev in, jag höll precis Felicia i mina armar och tittade snabbt upp på Delano som hälsade på alla i dörröppningen. Såklart fästes hans ögon på mig för att jag höll bebisen, och hans ansikte var inte samma gamla vackra Delano. Hans öga var blått, och hans läpp var lite sprucken. Han satte sig bredvid mig, och jag gav honom lilla Felicia. Han ville väl inte heller att alla skulle veta att vi bråkat, men vi sa ändå ingenting till varandra.


När vi åt middag så hamnade jag och Delano bredvid varandra. Jag försökte att inte röra honom alls, och sedan frågade mamma vad som hade hänt med hans ansikte. "Han fick några smällar av sin kusin. Dom brottades på skoj." Alla verkade tro på det då dom inte sa något mer. Det var ändå Felicia som var i centrum nu. Ju mer jag var med henne så kom moderskänslorna fram, och det kändes förgävligt att inte kunna prata med Delano. När alla killar gick ut för att röka och säkert kolla på Emilios nya bil så gick mamma och Melissa på balkongen och jag och Delano var ensamma med bebisen. "Sover du hemma inatt?" frågade jag oberört. "Vet inte." "Skulle vara skönt och veta så jag slipper vara uppe till klockan tolv för att få reda på det." "Ingen har tvingat dig."



Jag vet att ni vill att Justin & Natacha ska bli tillsammans, men då är detta bara en utav alla Bieber noveller. Vill göra något annorlunda!



Kommentarer
Postat av: Ebba :)

As bra!!! Men de är kul att du gör något annorlunda, så d inte bara är som alla andra noveller! Men hoppas kapitel 38 kommer snart iallafall, för det här va asgrymt! kram :)

2012-05-07 @ 22:26:04
Postat av: Johanna

AWESOME :DD

2012-05-07 @ 22:40:53
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättebra! Annorlunda är bra, alltid annars förlåter dom ju typ varandra på direkten:)

2012-05-08 @ 18:20:49
Postat av: Emma

Suuuperbra!

2012-05-08 @ 21:28:52

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0