Unbroken - episode 53



"Ja, du kan börja med maten."
Jag drog Emilio i vagnen, och Jazzy gick bredvid mig. Det var inte kaos, för fotograferna kunde faktiskt respektera mig när jag gick med båda barnen själv. Men för säkerthetsskull hade jag med mig en livvakt som gick några meter bakom alltid.
"Okej älskling, ses snart. Älskar dig."
"Älskar dig med Justin, puss."
Jag la på och stoppade ner mobilen i väskan som hängde på vagnen.
"Jazmyn, du får åka till farmor och dom om en vecka, går det bra?"
"Jaaaa!"
Hon hoppade framåt, och jag undrade hur hennes energi aldrig tog slut. Hon var verkligen Justins barn, det märkte man direkt. "Vill du ha en rosa mjukisdress? Om jag köper en blå?"
Hon nickade och vi svängde in på forever21 där vi köpte två mjukisdressar till oss, trots att vi hade shoppat precis för några dagar sedan.
-
Jazmyn växte fort, och det gjorde ont att se. Även fast hon var mitt barn, så ville jag att hon alltid skulle vara min lilla prinsessa. Men hon växte mer och mer varje dag, och jag älskade henne mest i hela världen. Först när jag blev gravid så trodde jag att hon skulle växa upp utan sin pappa, och jag vande mig också vid att Justin skulle ta hand om henne, men inte vara tillsammans med mig. Men nu när jag och Justin hade varit tillsammans i snart fyra år så kändes det helt sjukt. Det kändes konstigt att tänka mig ett liv utan honom.
"Alison, vart har du lagt Emilios blåa jacka? Jag ska gå ut med honom en stund."
Jag tittade upp från disken och tänkte efter, Jazzy ritade vid köksbordet och Emilio hade varit med Justin.
"På vår säng tror jag, kolla i Jazzys rum för hon brukar leka ibland.."
"Okej"
Han försvann upp och jag forsatte med disken.
Jake!! Jag har inte sett dig på evigheter, saknar dig otroligt mycket.. kan vi snälla ses imorgon?
Jag sände iväg smset innan jag hann säga till Justin, för jag hoppades att han vid det här laget redan visste att jag och Jake bara var vänner. Men sen när han kom hem skulle jag ändå säga det, för att  slippa bråk.
Absolut! Vi syns klockan elva vid min frisör, jag ska dit och du kan också fixa till dig lite ;)
Gamla samma Jake, jaja, vi syns då! :)
Jag skulle ta med mig båda barnen, så Justin skulle kunna jobba ifred. Hans fans var väldigt viktiga för mig, även  fast hälften hatade mig.
-
"Jake" utbrast jag och kramade om honom.
Både Emilio och Jazzy kollade vettskrämt på Jake, men det skulle säkert ändras.
"Hej tjejen, det var ett tag sen."
"Ja, här är mitt andra barn som du inte hunnit träffa, Emilio."
"Hej gubben." sa han och kollade ner på honom, men han var för liten för att förstå och sa ingenting.
"Och Jazzy minns du säkert, men hon minns nog inte dig. Jazmyn, kommer du ihåg Jake?"
Hon ryckte på axlarna och jag skrattade.
"Låt oss gå in istället, jag tänkte att Jazmyn skulle klippa topparna, och jag med."
"Ja, det fixar jag. Jag bokade en frisör till dig också för säkerhetensskull."
"Tack, åh hur har du haft det?"
Jag gick med vagnen och Jazzy höll i handtaget bredvid mig och Jake drog in mig i sin famn när vi gick dom sista meterna till salongen. Vi såg nog ut som vilket par som helst, och jag var ganska säker på att papparazzirna skulle ta kort på det också.
"Så, ska hon klippa topparna bara?"
"Japp."
Han drog uppskattande i Jazzys hår och började sedan. Hon såg faktiskt lugn ut, förra gången hade hon gråtit för att hon hade varit rädd för saxen. Men nu verkade det inte vara några problem.
"Vill du ha några rosa slingor sen?" frågade frisören glatt till Jazzy och hon nickade stort.
Jake skulle bara raka sitt hår, och sedan gjorde han ett kors i bakhuvudet. Snyggt enligt mig.
"Vad vill du ha då? Jag kan göra på dig." sa en ledig kille och vinkade dit mig.
"Eh, jag har mitt barn så kan inte riktigt än"
"Jag kan ta både två, eller sen henne när hon är klar. Det är lugnt, jag har känt Jake sen vi var små."
Jag kollade oroligt på Jake som nickade bara, så jag reste mig upp så hon kunde sätta sig bredvid Emilio i vagnen även fast han sov och jag fick sätta mig på en frisörstol.
"Gör vad du vill." log jag och kollade på Jazmyn.
-
Mitt hår dröjde tre timmar, Jazzy tröttnade ganska snabbt och dom gick till parken. Jake följde med så det var lungt, och när dom kom tillbaka fönade dom precis mitt hår.
"Wow.."
"Jag färgade det lite ljusare, och allt slitet hår är nu borta. Vad tycks?"
Jag log stort "tack så mycket."
Vi betalde och så, Jazmyn gav barnvakten en stor kram och sedan gick vi ut.
"JAg fattar inte att du inte litade på henne." skrattade Jake och drog mig intill sig igen.
"Jag kan inte lita på någon, det finns så många människor som vill döda Justin Biebers barn. Det finns t.o.m grupper på facebook. Du vet inte hur det känns, både jag och Justin har aldrig lämnat våra barn till någon annan än vi känner."
"Men ni kan ju inte gå runt och vänta på att något ska hända.."

"Ja, du kan börja med maten."
Jag drog Emilio i vagnen, och Jazzy gick bredvid mig. Det var inte kaos, för fotograferna kunde faktiskt respektera mig när jag gick med båda barnen själv. Men för säkerthetsskull hade jag med mig en livvakt som gick några meter bakom alltid.
"Okej älskling, ses snart. Älskar dig."
"Älskar dig med Justin, puss."
Jag la på och stoppade ner mobilen i väskan som hängde på vagnen.
"Jazmyn, du får åka till farmor och dom om en vecka, går det bra?"
"Jaaaa!"

Hon hoppade framåt, och jag undrade hur hennes energi aldrig tog slut. Hon var verkligen Justins barn, det märkte man direkt. "Vill du ha en rosa mjukisdress? Om jag köper en blå?"
Hon nickade och vi svängde in på forever21 där vi köpte två mjukisdressar till oss, trots att vi hade shoppat precis för några dagar sedan.

-

Jazmyn växte fort, och det gjorde ont att se. Även fast hon var mitt barn, så ville jag att hon alltid skulle vara min lilla prinsessa. Men hon växte mer och mer varje dag, och jag älskade henne mest i hela världen. Först när jag blev gravid så trodde jag att hon skulle växa upp utan sin pappa, och jag vande mig också vid att Justin skulle ta hand om henne, men inte vara tillsammans med mig. Men nu när jag och Justin hade varit tillsammans i snart fyra år så kändes det helt sjukt. Det kändes konstigt att tänka mig ett liv utan honom.

"Alison, vart har du lagt Emilios blåa jacka? Jag ska gå ut med honom en stund."
Jag tittade upp från disken och tänkte efter, Jazzy ritade vid köksbordet och Emilio hade varit med Justin.
"På vår säng tror jag, kolla i Jazzys rum för hon brukar leka ibland.."
"Okej"
Han försvann upp och jag forsatte med disken.

Jake!! Jag har inte sett dig på evigheter, saknar dig otroligt mycket.. kan vi snälla ses imorgon?

Jag sände iväg smset innan jag hann säga till Justin, för jag hoppades att han vid det här laget redan visste att jag och Jake bara var vänner. Men sen när han kom hem skulle jag ändå säga det, för att  slippa bråk.

Absolut! Vi syns klockan elva vid min frisör, jag ska dit och du kan också fixa till dig lite ;)


Gamla samma Jake, jaja, vi syns då! :)

Jag skulle ta med mig båda barnen, så Justin skulle kunna jobba ifred. Hans fans var väldigt viktiga för mig, även  fast hälften hatade mig.

-

"Jake" utbrast jag och kramade om honom.
Både Emilio och Jazzy kollade vettskrämt på Jake, men det skulle säkert ändras.
"Hej tjejen, det var ett tag sen."
"Ja, här är mitt andra barn som du inte hunnit träffa, Emilio."
"Hej gubben." sa han och kollade ner på honom, men han var för liten för att förstå och sa ingenting.
"Och Jazzy minns du säkert, men hon minns nog inte dig. Jazmyn, kommer du ihåg Jake?"
Hon ryckte på axlarna och jag skrattade.
"Låt oss gå in istället, jag tänkte att Jazmyn skulle klippa topparna, och jag med."
"Ja, det fixar jag. Jag bokade en frisör till dig också för säkerhetensskull."
"Tack, åh hur har du haft det?"
Jag gick med vagnen och Jazzy höll i handtaget bredvid mig och Jake drog in mig i sin famn när vi gick dom sista meterna till salongen. Vi såg nog ut som vilket par som helst, och jag var ganska säker på att papparazzirna skulle ta kort på det också.

"Så, ska hon klippa topparna bara?"
"Japp."
Han drog uppskattande i Jazzys hår och började sedan. Hon såg faktiskt lugn ut, förra gången hade hon gråtit för att hon hade varit rädd för saxen. Men nu verkade det inte vara några problem.
"Vill du ha några rosa slingor sen?" frågade frisören glatt till Jazzy och hon nickade stort.
Jake skulle bara raka sitt hår, och sedan gjorde han ett kors i bakhuvudet. Snyggt enligt mig.
"Vad vill du ha då? Jag kan göra på dig." sa en ledig kille och vinkade dit mig.
"Eh, jag har mitt barn så kan inte riktigt än"
"Jag kan ta både två, eller sen henne när hon är klar. Det är lugnt, jag har känt Jake sen vi var små."
Jag kollade oroligt på Jake som nickade bara, så jag reste mig upp så hon kunde sätta sig bredvid Emilio i vagnen även fast han sov och jag fick sätta mig på en frisörstol.
"Gör vad du vill." log jag och kollade på Jazmyn.

-

Mitt hår dröjde tre timmar, Jazzy tröttnade ganska snabbt och dom gick till parken. Jake följde med så det var lungt, och när dom kom tillbaka fönade dom precis mitt hår.
"Wow.."
"Jag färgade det lite ljusare, och allt slitet hår är nu borta. Vad tycks?"
Jag log stort "tack så mycket."
Vi betalde och så, Jazmyn gav barnvakten en stor kram och sedan gick vi ut.
"JAg fattar inte att du inte litade på henne." skrattade Jake och drog mig intill sig igen.
"Jag kan inte lita på någon, det finns så många människor som vill döda Justin Biebers barn. Det finns t.o.m grupper på facebook. Du vet inte hur det känns, både jag och Justin har aldrig lämnat våra barn till någon annan än vi känner."
"Men ni kan ju inte gå runt och vänta på att något ska hända.."


Omg, hur kan det bara vara en del kvar?!
Heeeelt sjukt!!
KOMMENTERA MYCKET NU!
ni har blivit så dåliga på det.. på min nya novell som jag skrivit ganska mycket på faktiskt, så hoppas jag verkligen att ni kommenterar.



Kommentarer
Postat av: Ebba :)

Gud så bra!! :D kram! <3

2012-03-07 @ 10:18:34
Postat av: Linnea

Du är bäst! Så bra!!!!

2012-03-07 @ 11:54:50
URL: http://ankarstads.devote.se
Postat av: Cherry

så himla bra :D <3

2012-03-07 @ 15:06:51
Postat av: Emma

Superbra!!

2012-03-07 @ 15:54:44
Postat av: Alizzdream

Jättebra! :-)

2012-03-07 @ 21:40:21
URL: http://biebersecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0