Unbroken - Epilogi - DEL 1

EPILOGI:
Många år hade passerat. Jazmyn var nuförtiden tolv år, ganska envis men fortfarande min lilla prinsessa. Emilio var ny fyllda åtta år. Sedan fanns det en till liten trollunge, nämligen Madison, en fyraårig sjungfågel.
Om du frågar mig, så har hennes röst kommit efter pappa och jag är säker på att hon kommer gå i pappas fotspår. Nuförtiden hette jag Alison Bieber, och det gjorde alla barnen också.
Den stora Bieber familjen, Justin ännu mer framgångsrik. Han hade släppt många album och varit på turneer, han hade varit med i två filmer, vunnit en grammy och oscar. Han hade gjort mycker mera också, och jag kunde inte vara en stoltare fru.
Många tror säkert att jag bara tar Justins pengar hela tiden, men så är det inte. Jag jobbar också, hemifrån dock, med massa datasaker. Jag har tid att jobba när mina barn är i skolan, hemskolning förutom Madison som har en dagmamma. Det var inte för att jag inte kunde ta hand om henne, utan för att han skulle få träffa andra barn också. Emilio hade samma sak, det gjorde ont inom mig att jag inte hade gett Jazzy samma sak också.
Jag hade en fantastisk dagmamma, som var som min andramamma också ibland.
Vi hade flyttat till Kanada igen, samma stora hus. Vi hade byggt en lekstuga på gården, och en rutchkana och massa annat för barnen.
Förutom att jobba och ta hand om våra barn så reste vi mycket. Justin hade ju ett eget flygplan som vi alltid flög med. Vi försökte utforska så mycket ställen som möjligt, även när Justin inte var på turne. Och faktiskt, Jazmyn hade varit med i en serie på Disney Channel. Den hade dock uppehåll nu men hon hade fått påskrivet kontrakt på en andra säsong också.
Det kom nog också från Justin, och jag kunde inte vara en stoltare mamma när jag såg min egna dotter vara med på tv. Hon hade fått många modelljobb och sånt om hon hade velat, men hon vill inte vara känd som Justin Biebers dotter, utan hon vill göra sin egna karriär, och jag stödjer hennes val.
Justins perspektiv:
Jag såg alla mina tre barn växa upp framför ögonen på mig, jag såg min otroligt vackra och unika fru nästan varje dag och det fanns inget bättre. Det var såhär jag föreställde mig mitt liv när jag var liten, det var allt jag någonsin drömde om.
Jazmyn var verkligen mammas flicka, dom två var som en och samma person. Emilio var speciellt Olivers pojke, han bodde dock inte i samma land men Emilio åkte alltid åtminstonde en helg i månaden till Oliver. Minst. En gång stannade han en vecka, det var inget vi tvingade honom till, utan han valde det helt själv.
Madison var iallafall pappas flicka, vi hade gjort massor tillsammans. Ibland ville Jazzy och Alison shoppa, då kunde vi två åka hitta på något, om Emilio var i LA te.x. Men såklart så hittade vi alltid på massor tillsammans, och jag älskade alla mina barn lika mycket. Alisons familj hade alltid bott i LA, men nu hade dom faktiskt tagit ett steg framåt och flyttat till ett hus i samma område som oss. Alla flyttade förutom Alex som hade skaffat en tjej och bodde kvar i LA, och dom hade även en liten dotter som hette Julia.
Med tanke på att Alison var faster, så hälsade hon också på sin bror ganska ofta.
Livet var faktiskt ganska enkelt, jag säger inte att vi inte haft motgångar. Min pappas nya fru, Erica, dog i en bilolycka för några år sedan. Nuförtiden var faktiskt min mamma och pappa ganska nära, jag visste inte om dom var tillsammans, eller om dom bara umgicks.
Jag och Alison hade bara haft ett stort bråk, men vi löste det sedan, och några veckor efter det så gifte vi oss, på en strand i Hawaii.
Vi kommer alltid hålla ihop, oavsett vad.
EPILOGI:
Många år hade passerat. Jazmyn var nuförtiden tolv år, ganska envis men fortfarande min lilla prinsessa. Emilio var ny fyllda åtta år. Sedan fanns det en till liten trollunge, nämligen Madison, en fyraårig sjungfågel.
Om du frågar mig, så har hennes röst kommit efter pappa och jag är säker på att hon kommer gå i pappas fotspår. Nuförtiden hette jag Alison Bieber, och det gjorde alla barnen också.

Den stora Bieber familjen, Justin ännu mer framgångsrik. Han hade släppt många album och varit på turneer, han hade varit med i två filmer, vunnit en grammy och oscar. Han hade gjort mycker mera också, och jag kunde inte vara en stoltare fru.
Många tror säkert att jag bara tar Justins pengar hela tiden, men så är det inte. Jag jobbar också, hemifrån dock, med massa datasaker. Jag har tid att jobba när mina barn är i skolan, hemskolning förutom Madison som har en dagmamma. Det var inte för att jag inte kunde ta hand om henne, utan för att han skulle få träffa andra barn också. Emilio hade samma sak, det gjorde ont inom mig att jag inte hade gett Jazzy samma sak också.
Jag hade en fantastisk dagmamma, som var som min andramamma också ibland.

Vi hade flyttat till Kanada igen, samma stora hus. Vi hade byggt en lekstuga på gården, och en rutchkana och massa annat för barnen.

Förutom att jobba och ta hand om våra barn så reste vi mycket. Justin hade ju ett eget flygplan som vi alltid flög med. Vi försökte utforska så mycket ställen som möjligt, även när Justin inte var på turne. Och faktiskt, Jazmyn hade varit med i en serie på Disney Channel. Den hade dock uppehåll nu men hon hade fått påskrivet kontrakt på en andra säsong också.

Det kom nog också från Justin, och jag kunde inte vara en stoltare mamma när jag såg min egna dotter vara med på tv. Hon hade fått många modelljobb och sånt om hon hade velat, men hon vill inte vara känd som Justin Biebers dotter, utan hon vill göra sin egna karriär, och jag stödjer hennes val.

Justins perspektiv:
Jag såg alla mina tre barn växa upp framför ögonen på mig, jag såg min otroligt vackra och unika fru nästan varje dag och det fanns inget bättre. Det var såhär jag föreställde mig mitt liv när jag var liten, det var allt jag någonsin drömde om.

Jazmyn var verkligen mammas flicka, dom två var som en och samma person. Emilio var speciellt Olivers pojke, han bodde dock inte i samma land men Emilio åkte alltid åtminstonde en helg i månaden till Oliver. Minst. En gång stannade han en vecka, det var inget vi tvingade honom till, utan han valde det helt själv.
Madison var iallafall pappas flicka, vi hade gjort massor tillsammans. Ibland ville Jazzy och Alison shoppa, då kunde vi två åka hitta på något, om Emilio var i LA te.x. Men såklart så hittade vi alltid på massor tillsammans, och jag älskade alla mina barn lika mycket. Alisons familj hade alltid bott i LA, men nu hade dom faktiskt tagit ett steg framåt och flyttat till ett hus i samma område som oss. Alla flyttade förutom Alex som hade skaffat en tjej och bodde kvar i LA, och dom hade även en liten dotter som hette Julia.
Med tanke på att Alison var faster, så hälsade hon också på sin bror ganska ofta.

Livet var faktiskt ganska enkelt, jag säger inte att vi inte haft motgångar. Min pappas nya fru, Erica, dog i en bilolycka för några år sedan. Nuförtiden var faktiskt min mamma och pappa ganska nära, jag visste inte om dom var tillsammans, eller om dom bara umgicks.
Jag och Alison hade bara haft ett stort bråk, men vi löste det sedan, och några veckor efter det så gifte vi oss, på en strand i Hawaii.
Vi kommer alltid hålla ihop, oavsett vad.

DEL 1.
åh det är med tårar i ögonen som jag publicerar nästa del :(

Kommentarer
Postat av: Johanna

grymt :D

2012-03-09 @ 14:28:31
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0