TROUBLE GIRL - CHAPTER 6



Your body belongs to Viktoria Secret
"Du är inte sen." sa Justin chockat och körde upp på sidan med sin Range Rover. Jag himlade med ögonen och slängde in min väska i baksätet. Sedan satte jag mig fram och knäppte bältet. Han började köra och jag tog fram min telefon Påväg hem baby skrev jag till Lucy. Hon svarade direkt som om hon hade suttit med mobilen i handen och väntat på mitt sms. Vi ska hem till Alfredo idag, med Felix och Delano bl.a. Det ska vara  någon fest, men Delano sa att du fick komma ;) Jag suckade. "Vi lär ju ses ikväll också." muttrade jag till Justin. Samtidigt var jag glad att jag skulle få se Delano, det var det viktigaste just nu. Jag hade saknat honom, även fast jag inte skulle få spendera så mycket tid med honom, så skulle jag fortfarande få se honom. Christian var bortglömd i mina ögon, med tanke på allt som hänt mellan oss, så skulle jag inte kontakta honom någon mer. Jasså, kors i taket.. Kom hem till mig om en timma :) Du har ingeeen aning om vem som skjutsar mig just nu.Men det tar vi sen, puss :) Jag la bort telefonen, mer eller mindre därför att mina ögon sved.. Jag hade kanske smsat hela natten, och mina ögon var alldeles för trötta. Jag orkade inte ens se på skärmen. "Ja, jag hörde det. Men jag visste inte att du skulle komma. Det var väl en trevlig överraskning." "Mhm.." Jag drog med fingrarna på mitt knä, och allt som var fast i mina tankar var fortfarande Delano. Sättet han alltid drog min kropp på om han ville flytta på mig, som om jag vore en docka. Det fick alltid mitt hjärta att stanna. Jag visste inte om han visste hur det kändes inom mig varje gång han rörde mig, eller om han egentligen bara sket i mig. För blicken han gav mig, var trånande, men ändå inte. Han förvirrade mig, och han kunde såra mig miljoner gånger för jag förlät han ändå. Om någon sa hans namn, så kunde jag inte låta bli att le, om jag försökte, så blev det värre. "Vad tänker du på Carter?" Natacha Carter, hur hade han fått veta det? "Ingenting.. så Selena Gomez huh? Vad ska hon säga när du åker runt med en okänd tjej bara sådär." flinade jag. Spelade inte roll för min del, jag gillade att förstöra för folk. "Du håller koll på mig, fast du inte vill erkänna det. Vi har gjort slut för flera månader sen." "Du kan forsätta drömma." "Kommer alltid drömma om dig Natacha." skrattade han och blinkade med ögat.
*
När jag kom hem så tog jag en snabb dusch innan Lucy skulle komma, och jag hade bara fått på mig bh och underdel. Hon öppnade dörren till mitt rum och kollade uppskattande på mig. "Din kropp tillhör Vicktoria Secret snygging." hon satte sig på min säng och jag skrattade. "Tycker jag inte." Jag drog på mig jeans och en rosa sweater. Jag satte upp håret i en knut sålänge medans ajg höll på och sminkade mig sedan. Ingenting märkvärdigt, och den rosa tröjan hade legat i mitt skåp för länge utan att ens blivit använd. "Du har en sjukt snygg kropp, inte konstigt att Justin trånade så efter dig på festen." Jag hade inte berättat ännu för Lucy att jag hade träffat Justin hos Melissa, och det kändes inte rätt att göra det heller. Hon skulle antagligen misstänka annat, som om det ens vore möjligt. För i mina tankar fanns en helt annan person, inte ens Lucy visste om det, och Justin skulle aldrig kunna stoppa det. "Lägg av. Den där divan kommer jag aldrig vela ha." Jag drog med mascaran på mina ögonfransar, det jag var mest nöjd med på min kropp var mina ögon. Jag älskade mina ögon, och resten skulle jag gärna bytt ut, speciellt mitt hår. "Han är faktiskt inte så divig.." "Jaja, vi säger så. Skicka sms till Felix och säg att han hämtar oss." "Gör det själv." Jag suckade och  tog fram min telefon. Kan du hämta oss? Jag skickade inte det till Felix, utan Delano. Jag drog bort min toffs och började borsta håret, mobilen pirrade till. Haha, när? "När är vi klara?" "Jag är klar, du är ju den som håller på. Men jag vill äta innan." "Aa, jag med." Om en timme ;) .. Okej jag ringer sen. "Ska vi gå ner och äta?" Lucy nickade och vi gick ner från mitt rum och in till köket, vi var ensamma hemma förutom min mormor som satt i vardagsrummet och kollade på tv. Vi tog en varsin tallrik och tog utav spagettin och köttfärsen som fanns på spisen, och sedan stoppade jag in min tallrik i micron. "Och du värmer det aldrig, usch tycker du inte att det smakar äckligt?" sa jag grimaserande och kollade på Lucy som satt redan och åt. Hon skakade på huvudet. "Nej, det smakar mycket bättre." "Euw.." sa jag och skakade på huvudet, sedan tog jag ut min egna tallrik och satte mig vid köksbordet. Håret satte jag upp igen slravigt så jag kunde äta ordentligt. Mormor kom in i rummet. "Vart ska ni någonstans?" "Till Emilio." ljög jag smidigt och stoppade in mat i munnen. "Okej men ta det lungt." Vi båda nickade och åt upp vår mat snabbt.
*
Mina bästa minnen med Delano var när han var full, och han mindes säkert inget utav det. Då var han så kärleksfull mot mig, han flätade alltid våra händer, och kramade om mig betydelsefullt. Sedan nästa dag kunde man höra honom säga "Jag minns inget från igår." det gjorde ont, det gjorde de. Nu var han full, och jag satt bara i den stora soffan med bena på bordet. Jag var sårad för att jag såg honom med en annan tjej, men så kom han och satte sig bredvid mig i soffan. "Hur är det? Kom och gör oss sällskap." Han flätade samman våra händer, och jag suckade. "Jag får ont i huvudet av alla som skriker." "Jag förstår det." Allt jag kunde tänka på var våra händer, jag försökte förstå om han såg det som vänskap, eller om han såg det så som jag kände.
Your body belongs to Viktoria Secret
"Du är inte sen." sa Justin chockat och körde upp på sidan med sin Range Rover. Jag himlade med ögonen och slängde in min väska i baksätet. Sedan satte jag mig fram och knäppte bältet. Han började köra och jag tog fram min telefon Påväg hem baby skrev jag till Lucy. Hon svarade direkt som om hon hade suttit med mobilen i handen och väntat på mitt sms. Vi ska hem till Alfredo idag, med Felix och Delano bl.a. Det ska vara  någon fest, men Alfredo hälsar att Delano sa att du fick komma ;) Jag suckade. "Vi lär ju ses ikväll också." muttrade jag till Justin. Samtidigt var jag glad att jag skulle få se Delano, det var det viktigaste just nu. Jag hade saknat honom, även fast jag inte skulle få spendera så mycket tid med honom, så skulle jag fortfarande få se honom. Christian var bortglömd i mina ögon, med tanke på allt som hänt mellan oss, så skulle jag inte kontakta honom någon mer. Jasså, kors i taket.. Kom hem till mig om en timma :) Du har ingeeen aning om vem som skjutsar mig just nu.Men det tar vi sen, puss :) Jag la bort telefonen, mer eller mindre därför att mina ögon sved.. Jag hade kanske smsat hela natten, och mina ögon var alldeles för trötta. Jag orkade inte ens se på skärmen. "Ja, jag hörde det. Men jag visste inte att du skulle komma. Det var väl en trevlig överraskning." "Mhm.." Jag drog med fingrarna på mitt knä, och allt som var fast i mina tankar var fortfarande Delano. Sättet han alltid drog min kropp på om han ville flytta på mig, som om jag vore en docka. Det fick alltid mitt hjärta att stanna. Jag visste inte om han visste hur det kändes inom mig varje gång han rörde mig, eller om han egentligen bara sket i mig. För blicken han gav mig, var trånande, men ändå inte. Han förvirrade mig, och han kunde såra mig miljoner gånger för jag förlät han ändå. Om någon sa hans namn, så kunde jag inte låta bli att le, om jag försökte, så blev det värre. "Vad tänker du på Carter?" Natacha Carter, hur hade han fått veta det? "Ingenting.. så Selena Gomez huh? Vad ska hon säga när du åker runt med en okänd tjej bara sådär." flinade jag. Spelade inte roll för min del, jag gillade att förstöra för folk. "Du håller koll på mig, fast du inte vill erkänna det. Vi har gjort slut för flera månader sen." "Du kan forsätta drömma." "Kommer alltid drömma om dig Natacha." skrattade han och blinkade med ögat.

*

När jag kom hem så tog jag en snabb dusch innan Lucy skulle komma, och jag hade bara fått på mig bh och underdel. Hon öppnade dörren till mitt rum och kollade uppskattande på mig. "Din kropp tillhör Vicktoria Secret snygging." hon satte sig på min säng och jag skrattade. "Tycker jag inte." Jag drog på mig jeans och en rosa sweater. Jag satte upp håret i en knut sålänge medans ajg höll på och sminkade mig sedan. Ingenting märkvärdigt, och den rosa tröjan hade legat i mitt skåp för länge utan att ens blivit använd. "Du har en sjukt snygg kropp, inte konstigt att Justin trånade så efter dig på festen." Jag hade inte berättat ännu för Lucy att jag hade träffat Justin hos Melissa, och det kändes inte rätt att göra det heller. Hon skulle antagligen misstänka annat, som om det ens vore möjligt. För i mina tankar fanns en helt annan person, inte ens Lucy visste om det, och Justin skulle aldrig kunna stoppa det. "Lägg av. Den där divan kommer jag aldrig vela ha." Jag drog med mascaran på mina ögonfransar, det jag var mest nöjd med på min kropp var mina ögon. Jag älskade mina ögon, och resten skulle jag gärna bytt ut, speciellt mitt hår. "Han är faktiskt inte så divig.." "Jaja, vi säger så. Skicka sms till Felix och säg att han hämtar oss." "Gör det själv." Jag suckade och  tog fram min telefon. Kan du hämta oss? Jag skickade inte det till Felix, utan Delano. Jag drog bort min toffs och började borsta håret, mobilen pirrade till. Haha, när? "När är vi klara?" "Jag är klar, du är ju den som håller på. Men jag vill äta innan." "Aa, jag med." Om en timme ;) * Okej jag ringer sen. "Ska vi gå ner och äta?" Lucy nickade och vi gick ner från mitt rum och in till köket, vi var ensamma hemma förutom min mormor som satt i vardagsrummet och kollade på tv. Vi tog en varsin tallrik och tog utav spagettin och köttfärsen som fanns på spisen, och sedan stoppade jag in min tallrik i micron. "Och du värmer det aldrig, usch tycker du inte att det smakar äckligt?" sa jag grimaserande och kollade på Lucy som satt redan och åt. Hon skakade på huvudet. "Nej, det smakar mycket bättre." "Euw.." sa jag och skakade på huvudet, sedan tog jag ut min egna tallrik och satte mig vid köksbordet. Håret satte jag upp igen slravigt så jag kunde äta ordentligt. Mormor kom in i rummet. "Vart ska ni någonstans?" "Till Emilio." ljög jag smidigt och stoppade in mat i munnen. "Okej men ta det lungt." Vi båda nickade och åt upp vår mat snabbt.

*

Mina bästa minnen med Delano var när han var full, och han mindes säkert inget utav det. Då var han så kärleksfull mot mig, han flätade alltid våra händer, och kramade om mig betydelsefullt. Sedan nästa dag kunde man höra honom säga "Jag minns inget från igår." det gjorde ont, det gjorde de. Nu var han full, och jag satt bara i den stora soffan med bena på bordet. Jag var sårad för att jag såg honom med en annan tjej, men så kom han och satte sig bredvid mig i soffan. "Hur är det? Kom och gör oss sällskap." Han flätade samman våra händer, och jag suckade. "Jag får ont i huvudet av alla som skriker." "Jag förstår det." Allt jag kunde tänka på var våra händer, jag försökte förstå om han såg det som vänskap, eller om han såg det så som jag kände. 


3 viktiga saker!

1. Delano är hennes största kärlek. Christian var bara en annan kille som hon hade.
2. Om ni kommenterar såhär dåligt kommer det komma ett chapter i veckan! jag skriver för min egna skull, men det kan jag göra i dokument. Jag publicerar för eran skull. Ni är typ 70-80 som läser och 1 kommenterar. Dålig stil.
3. Bara så ni vet, det mesta som jag skriver har typ hänt mig. Baserat på mitt liv kan man säga. Te.x Delano och allt det där. När något händer så skriver jag typ om det, bara så ni vet. Inte precis allt men hälften kanske.



Kommentarer
Postat av: Anonym

GRYMT!

2012-03-17 @ 17:07:05
Postat av: Ebba :)

Åhh jag tycker att den här novellen är så bra. <3 kram!

2012-03-17 @ 19:44:09
Postat av: Linnea

Din novell är bäst! Älskar den!!!!!

2012-03-17 @ 19:51:24
Postat av: Emy

Den bästa novellen jag har läst på länge, grymt bra! :)

2012-03-17 @ 23:36:15
URL: http://thewiildangel.tumblr.com/
Postat av: Alizzdream

Denna novell är sjukt bra! Jag kommer inte sluta kommentera!

Och vad jobbigt för dig om detta är som ditt liv :( om du har nån sådan som Emilio som en övervaknings kamera :( <3 din novell är en av de bästa glöm inte det!

2012-03-17 @ 23:53:28
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: Johanna

jättebra :)

2012-03-19 @ 16:22:47
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0