TROUBLE GIRL - CHAPTER 18


sååååå snygg jag dördördör!!

18.Tent.
Jag gick ut tre minuter innan Justin sa att han skulle vara där, och en minut innan kom han faktiskt. Han hade ett stort leende på läpparna, och kom ut för att bära min väska in i bilen så jag bara kunde sätta mig direkt. "Mina vänner, Alfredo, Emelie, Mattias och Charlie väntar på oss där. Alla är par, så varje par har ett tält." "Så vi är typ som ett par?" flinade jag och han såg allvarlig ut, "nej dom-" "Det är lugnt Justin." skrattade jag. "Jag är ändå bra på att fejka." "Även om jag inte har något emot det så vet dom redan." sa han och blinkade med ena ögat. Jag log stort och kollade ut genom fönstret.
*
När vi kom fram väntade hans vänner och jag kände bara Alfredo. Jag kramade om honom och hälsade sedan på dom andra. Dom två tjejerna verkade helt okej, men inget av dom tjejerna som kom från 141.. Vi började alla kämpa med våra tält, vilket verkade vara världens jobb. "Hmm.. jag fattar inte." suckade jag och vände lappen åt alla håll i min hand. Han kom fram till mig skrattandes och vände den åt rätt håll. "Men jag tror vi klarar oss utan den. Den förvirrar oss bara. Håll här, så börjar jag med att sätt upp dom hära." Han började fixa och jag stod mest och hållde i hela tiden. Efter en halvtimme verkade vi vara klara, vilket dom andra redan var för länge sen men dom hade säkert tältat varje helg. Jag hade aldrig ens sovit utomhus. Kändes inte riktigt som min sak.. "Aha." Jag började lasta in mina grejer, först la jag ett  skydd under min och Justins sovsäck. Sedan la jag ett stort täckte över hela "marken" i tältet och sedan därpå sovsäckarna. Dom hade ett litet mellanrum men jag skulle nog sova tätt intill honom gråtandes.. Jag la yttligare två täcken som vi kunde ha över det, och sedan två kuddar var och en i mitten. Det såg ut som en helt vanlig säng därinne, och la en stor ficklampa som an kunde lägga på golvet i ena kanten som jag skulle tända som en stor lampa senare när det blev mörkt. Emelie och resten kom chockade in dit, Justin också men han hade ändå lite att förvänta. "Oh shit, det ser ut som en lägenhet." sa Charlie med chockad min och slängde med sitt blonda hår. Jag började rada upp mina sprejer och sprutade med varje i luften så alla hostade, "Ja, första gången i skogen och jag tänker inte riskera sjukdomar från insekter." sa jag och hon Charlie skakade på huvudet och gick ut. Jag kunde höra henne enda hit att hon snackade skit om mig till resten, men Justin hörde det och stannade kvar hos mig. "Bry dig inte om henne. Hon är världens naturmänniska och sådär. Jag älskar din personlighet, vart är maten?" Jag flinade och drog upp en kylväska med alla vätskor och allt, sedan en annan fullt med mat. "Tror vi får börja nu om jag ska orka lyssna på dendär bitchen hela dagen." sa jag och korkade upp en breezer. Han skrattade och jag gjorde skål och drack en del, sedan räckte jag över till Justin som gjorde detsamma. "Ut till helvetet." suckade jag och öppnade tältet.
*
"Ja iallafall, så jag äter bara 2000 kalorier om dagen." forsatte Charlie och mitt tålamod sjönk hela tiden mer och mer. Grabbarna hade gjort en brasa i mitten och vi satt och värmde oss. Under dagen hade vi gjort allt möjligt. Jag hade mest ätit för jag hade varit mer uttråkad än dom andra. Charlie hängde efter killarna när jag och Emelie faktiskt pratade med varandra. "Emelie vill du se den där videon nu?" ljög jag och drog med mig henne i vårt tält där lampan var på. Vi satte oss därinne och jag drog igen alla dragkedjor så det inte skullle komma in ett enda kryp. Jag hade redan smörjt in mig i alla sprejsaker som jag hade. "Hennes tjat tar aldrig slut." "Jag vet." vi skrattade och båda tog en varsin cider efter vi druckit lite vodka. Vi var absolut inte ens nära fulla, vi båda två tålde mycket. "Min mamma vet inte att jag är här, så jag hoppas att en björn inte äter upp mig." "Din mamma vet inte mycket om dig." skrattade Emelie och jag skrattade också. "Min mamma vet inte heller något. Min bror skulle k-i-l-l me." Jag rynkade pannan, "din med?" "Känner du igen dig?" Vi båda skrattade igen och båda nickade. "Jag tror våra bröder är vänner. Emilio visst?" "Jaa, omg, vi säger ingenting om dethär." "Verkligen inte."
Jag och Emelie satt i tältet ganska länge. Vi drack och pratade allmänt skit. Det kändes skönt att kunna relatera till henne, annars hade jag ju bara Lucy. Och inte ens hon hade en storebror som var hennes beskyddande, utan hade en annan istället. "Jag har alltid tänkt på dom här som tar hem sina pojkvänner och visar upp dom. Fan vad lätt det måste vara. Jag skulle skämmas ihjäl, och sedan blir det nog döden för oss båda två." suckade Emelie och jag höll med. "Jag håller med. Dessutom dom som tar hem flera stycken, okej den du ska gifta dig med men resten.. " En suck lämnade våra läppar, vilket fick oss att skratta till. Vi var absolut inte fulla,och drickan skulle inte ens räcka så långt. Tillslut kom Justin in i tältet och det fick Emelie att gå. Vi skulle ses på morgonen ändå. Justin trängde sig in i sin sovsäck och jag gjorde detsamma. Direkt när dragkedjan gick igen fick jag panik och slog bort den med bena. Justin kollade skräckslaget på mig vilket fick mig att börja skratta. "Kan verkligen inte sova i den här!" Jag slängde den mot mina fötter och fick nöja mig med två täcken och plus alla kläder jag hade på mig. Ganska mycket, paniken steg men jag tänkte på värmen. "Jag vill ha ett element." suckade jag och försökte hitta en skön ställning att ligga i. "Du hör inte hemma i naturen gumman. Nästa gång tar vi hotell." Jag suckade och la mig precis framför honom. Jag kunde känna hans lugna andetag mot mitt ansikte. "Kyss mig." viskade jag. Han kollade osäkert på mig men jag nickade, "du älskar Delano.." "Delano vill inte ha mig. Och du lovade att behandla mig som en prinsessa, så kyss mig." Hans läppar trycktes mot mina och en känsla for genom min kropp. Jag älskade Delano, men det betydde inte att Justin inte skulle få plats. Jag kanske skulle kunna älska Justin, han kanske skulle behandla mig bra, han kanske skulle få bort allt det onda från mig. Hans läppar masserade mina, och jag gillade det. Hans tunga fann min och vi höll på i kanske tio minuter när jag fick nog av det lugna. Jag tog hans täckte över mig och satte mig över honom. Försikigt trevade jag med handen på hans mage, vi båda hade så mycket kläder att det inte alls var bekvämt. Jag tror Justin fattade vad jag ville göra, men att det inte skulle gå. "Vi kan göra det här en annan gång. När du inte har på dig fyra koftor." skrattade han och drog med handen på min kind. "Okej." log jag och rullade ner igen. Men han drog mig intill sig, vilket fick en konstig känsla att gå igenom mig. Panik och värme på samma gång, jag ignonerade båda och försökte somna så fort som möjligt.
Tent.
Jag gick ut tre minuter innan Justin sa att han skulle vara där, och en minut innan kom han faktiskt. Han hade ett stort leende på läpparna, och kom ut för att bära min väska in i bilen så jag bara kunde sätta mig direkt. "Mina vänner, Alfredo, Emelie, Mattias och Charlie väntar på oss där. Alla är par, så varje par har ett tält." "Så vi är typ som ett par?" flinade jag och han såg allvarlig ut, "nej dom-" "Det är lugnt Justin." skrattade jag. "Jag är ändå bra på att fejka." "Även om jag inte har något emot det så vet dom redan." sa han och blinkade med ena ögat. Jag log stort och kollade ut genom fönstret.

*

När vi kom fram väntade hans vänner och jag kände bara Alfredo. Jag kramade om honom och hälsade sedan på dom andra. Dom två tjejerna verkade helt okej, men inget av dom tjejerna som kom från 141.. Vi började alla kämpa med våra tält, vilket verkade vara världens jobb. "Hmm.. jag fattar inte." suckade jag och vände lappen åt alla håll i min hand. Han kom fram till mig skrattandes och vände den åt rätt håll. "Men jag tror vi klarar oss utan den. Den förvirrar oss bara. Håll här, så börjar jag med att sätt upp dom hära." Han började fixa och jag stod mest och hållde i hela tiden. Efter en halvtimme verkade vi vara klara, vilket dom andra redan var för länge sen men dom hade säkert tältat varje helg. Jag hade aldrig ens sovit utomhus. Kändes inte riktigt som min sak.. "Aha." Jag började lasta in mina grejer, först la jag ett  skydd under min och Justins sovsäck. Sedan la jag ett stort täckte över hela "marken" i tältet och sedan därpå sovsäckarna. Dom hade ett litet mellanrum men jag skulle nog sova tätt intill honom gråtandes.. Jag la yttligare två täcken som vi kunde ha över det, och sedan två kuddar var och en i mitten. Det såg ut som en helt vanlig säng därinne, och la en stor ficklampa som man kunde lägga på golvet i ena kanten som jag skulle tända som en stor lampa senare när det blev mörkt. Emelie och resten kom chockade in dit, Justin också men han hade ändå lite att förvänta. "Oh shit, det ser ut som en lägenhet." sa Charlie med chockad min och slängde med sitt blonda hår. Jag började rada upp mina sprejer och sprutade med varje i luften så alla hostade, "Ja, första gången i skogen och jag tänker inte riskera sjukdomar från insekter." sa jag och hon Charlie skakade på huvudet och gick ut. Jag kunde höra henne enda hit att hon snackade skit om mig till resten, men Justin hörde det och stannade kvar hos mig. "Bry dig inte om henne. Hon är världens naturmänniska och sådär. Jag älskar din personlighet, vart är maten?" Jag flinade och drog upp en kylväska med alla vätskor och allt, sedan en annan fullt med mat. "Tror vi får börja nu om jag ska orka lyssna på dendär bitchen hela dagen." sa jag och korkade upp en breezer. Han skrattade och jag gjorde skål och drack en del, sedan räckte jag över till Justin som gjorde detsamma. "Ut till helvetet." suckade jag och öppnade tältet.

*

"Ja iallafall, så jag äter bara 2000 kalorier om dagen." forsatte Charlie och mitt tålamod sjönk hela tiden mer och mer. Grabbarna hade gjort en brasa i mitten och vi satt och värmde oss. Under dagen hade vi gjort allt möjligt. Jag hade mest ätit för jag hade varit mer uttråkad än dom andra. Charlie hängde efter killarna när jag och Emelie faktiskt pratade med varandra. "Emelie vill du se den där videon nu?" ljög jag och drog med mig henne i vårt tält där lampan var på. Vi satte oss därinne och jag drog igen alla dragkedjor så det inte skullle komma in ett enda kryp. Jag hade redan smörjt in mig i alla sprejsaker som jag hade. "Hennes tjat tar aldrig slut." "Jag vet." vi skrattade och båda tog en varsin cider efter vi druckit lite vodka. Vi var absolut inte ens nära fulla, vi båda två tålde mycket. "Min mamma vet inte att jag är här, så jag hoppas att en björn inte äter upp mig." "Din mamma vet inte mycket om dig." skrattade Emelie och jag skrattade också. "Min mamma vet inte heller något. Min bror skulle k-i-l-l me." Jag rynkade pannan, "din med?" "Känner du igen dig?" Vi båda skrattade igen och båda nickade. "Jag tror våra bröder är vänner. Emilio visst?" "Jaa, omg, vi säger ingenting om dethär." "Verkligen inte."

Jag och Emelie satt i tältet ganska länge. Vi drack och pratade allmänt skit. Det kändes skönt att kunna relatera till henne, annars hade jag ju bara Lucy. Och inte ens hon hade en storebror som var hennes beskyddande, utan hade en annan istället. "Jag har alltid tänkt på dom här som tar hem sina pojkvänner och visar upp dom. Fan vad lätt det måste vara. Jag skulle skämmas ihjäl, och sedan blir det nog döden för oss båda två." suckade Emelie och jag höll med. "Jag håller med. Dessutom dom som tar hem flera stycken, okej den du ska gifta dig med men resten.. " En suck lämnade våra läppar, vilket fick oss att skratta till. Vi var absolut inte fulla,och drickan skulle inte ens räcka så långt. Tillslut kom Justin in i tältet och det fick Emelie att gå. Vi skulle ses på morgonen ändå. Justin trängde sig in i sin sovsäck och jag gjorde detsamma. Direkt när dragkedjan gick igen fick jag panik och slog bort den med bena. Justin kollade skräckslaget på mig vilket fick mig att börja skratta. "Kan verkligen inte sova i den här!" Jag slängde den mot mina fötter och fick nöja mig med två täcken och plus alla kläder jag hade på mig. Ganska mycket, paniken steg men jag tänkte på värmen. "Jag vill ha ett element." suckade jag och försökte hitta en skön ställning att ligga i. "Du hör inte hemma i naturen gumman. Nästa gång tar vi hotell." Jag suckade och la mig precis framför honom. Jag kunde känna hans lugna andetag mot mitt ansikte. "Kyss mig." viskade jag. Han kollade osäkert på mig men jag nickade, "du älskar Delano.." "Delano vill inte ha mig. Och du lovade att behandla mig som en prinsessa, så kyss mig." Hans läppar trycktes mot mina och en känsla for genom min kropp. Jag älskade Delano, men det betydde inte att Justin inte skulle få plats. Jag kanske skulle kunna älska Justin, han kanske skulle behandla mig bra, han kanske skulle få bort allt det onda från mig. Hans läppar masserade mina, och jag gillade det. Hans tunga fann min och vi höll på i kanske tio minuter när jag fick nog av det lugna. Jag tog hans täckte över mig och satte mig över honom. Försikigt trevade jag med handen på hans mage, vi båda hade så mycket kläder att det inte alls var bekvämt. Jag tror Justin fattade vad jag ville göra, men att det inte skulle gå. "Vi kan göra det här en annan gång. När du inte har på dig fyra koftor." skrattade han och drog med handen på min kind. "Okej." log jag och rullade ner igen. Men han drog mig intill sig, vilket fick en konstig känsla att gå igenom mig. Panik och värme på samma gång, jag ignonerade båda och försökte somna så fort som möjligt. 




Jag i naturen! ;) Är  ni naturmänniskor? Jag är rädd för insekter och har aldrig tältat ens.. bara på min kusins gård men vi hade en tv och element därinne. 

Ps. Jag är Team Delano!! Men tror att det är för jag vet hur framtiden är, och inte ni! Gillar också bad boys hhaha. 



Kommentarer
Postat av: Emma

Superbraaa. :)

Jag har själv tältat en gång, aaaldrig igen! Läskigt som fan var det, och obekvämt.

2012-03-31 @ 13:35:23
Postat av: Linnea

Haha jag tältade med klassen en gång, slutade inte bra....

Som vanligt är din novell bäst! :)

2012-03-31 @ 14:41:37

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0